Citat:
Ursprungligen postat av
WatchItNow
Frågan i TS är Vem har förlorat 1 trillion USD. Den är inte besvarad.
Den här tråden är inte för min skull. Jag vill bara veta vem som drabbats och om det får följdverkningar för t.ex aktier som jag har. Alternativt om allt med krypto var fake och det inte finns några förlorare, då fanns det aldrig heller några vinnare.
Du verkar ta allting väldigt personligt. Vi andra är bara faktasökare.
Utgår ifrån min egen horizon. Har lite småpengar i krypto (ca 25k), och det är ungefär hälften i värde jämfört med för ett par månader sen. Men det är ett fiktivt värde, som ändras hela tiden (var 15% upp jämfört med igår). Det är först när man säljer som man vet om man förlorat eller tjänat nånting.
Jag har alltså inte förlorat 25000 sen när det var värt 50000, men värdet av mitt innehav är halverat.
Likaså har jag inte tjänat 25000 om värdet går upp till 75000, förren jag plockar ut det. Börjar alla plocka ut samtidigt så sjunker värdet snabbt.
Men om man TROR att man har de pengarna (gäller aktier och fonder också, de är dock lite stabilare och baserat på något mer än ren spekulation), då kan man få ett bryskt uppvaknande.
Min totala insats är 1500, och tagit ut några tusen och skattat övriga vinster, så för mig är det monopolpengar.
Om 3 år är det kanske nya rekord, eller så har hela fenomenet dött ut och ersatts av något annat.