2022-05-13, 12:51
Medlem
WatchItNows avatar
Ytterligare en nyhetsartikel med skumma undertoner:
Citat:
https://fortune.com/2022/05/11/coinbase-bankruptcy-crypto-assets-safe-private-key-earnings-stock/
Hidden away in Coinbase Global’s disappointing first-quarter earnings report—in which the U.S.'s largest cryptocurrency exchange reported a quarterly loss of $430 million and a 19% drop in monthly users—is an update on the risks of using Coinbase’s service that may come as a surprise to its millions of users.

In the event the crypto exchange goes bankrupt, Coinbase says, its users might lose all the cryptocurrency stored in their accounts too.
Är inte syftet med t.ex BTC att man ska slippa banker? coinbase är en bank som tar dina BTC, så då har du nackdelen med både krypto och bankberoendet.

Det är värre än så. coinbase är inte en bank juridiskt, de har bara tagit dina pengar, så du har inget skydd om de går i konkurs.

coinbase påstår att de har 256 miljarder USD i krypto och andra valutor. Ett ofattbart högt belopp med tanke på att man har noll säkerhet. Denna siffra är helt garanterat fake.

coinbase förlorade $400M under Q1 2022 och det är uppenbart att de använder sina insättares pengar på börsen och har förlorat några miljarder av dem i kraschen.

Bland det sjukaste jag sätt, vilken extrem naivitet hos krypto-ägare.
Citera
2022-05-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Ytterligare en nyhetsartikel med skumma undertoner:

Är inte syftet med t.ex BTC att man ska slippa banker? coinbase är en bank som tar dina BTC, så då har du nackdelen med både krypto och bankberoendet.

Det är värre än så. coinbase är inte en bank juridiskt, de har bara tagit dina pengar, så du har inget skydd om de går i konkurs.

coinbase påstår att de har 256 miljarder USD i krypto och andra valutor. Ett ofattbart högt belopp med tanke på att man har noll säkerhet. Denna siffra är helt garanterat fake.

coinbase förlorade $400M under Q1 2022 och det är uppenbart att de använder sina insättares pengar på börsen och har förlorat några miljarder av dem i kraschen.

Bland det sjukaste jag sätt, vilken extrem naivitet hos krypto-ägare.

Därför man inte håller sin krypto på en exchange utan på en privat wallet.
Citera
2022-05-13, 12:57
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Därför man inte håller sin krypto på en exchange utan på en privat wallet.
Så vad är din kommentar att de påstår sig ha 256 miljarder USD insatta från krypto-ägare?
Citera
2022-05-13, 12:57
Medlem
Citat:
Så vad är din kommentar att de påstår sig ha 256 miljarder USD insatta från krypto-ägare?

Säger varken bu elr bä om det men vars är dina bevisa att det är garanterat fake?
Citera
2022-05-13, 12:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Vad har dessa "pengar skapats FRÅN" är väl snarare rätt fråga.
The power of Imagination.
Citera
2022-05-13, 13:08
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Säger varken bu elr bä om det men vars är dina bevisa att det är garanterat fake?
Du är mitt bevis. Du skrev att man inte stoppar in BTC på en låtsas-bank. Det går ju emot allt som har med BTC att göra. Att någon enstaka dumming gör det är säkert möjligt, BTC-gänget är inte det bright-aste men det snällaste. Men 2 BILJONER kronor, klart att den siffran är fake.

I mitt bakhuvud finns hela tiden den kända hemsidan från kanada där man kunde skaffa sig en partner vid sidan om. 98% av alla kvinnor på den sajten var bottar. En hacker-attack mot databasen avslöjade allt.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-05-13 kl. 13:11.
Citera
2022-05-13, 13:15
Medlem
Citat:
Du är mitt bevis. Du skrev att man inte stoppar in BTC på en låtsas-bank. Det går ju emot allt som har med BTC att göra. Att någon enstaka dumming gör det är säkert möjligt, BTC-gänget är inte det bright-aste men det snällaste. Men 2 BILJONER kronor, klart att den siffran är fake.

I mitt bakhuvud finns hela tiden den kända hemsidan från kanada där man kunde skaffa sig en partner vid sidan om. 98% av alla kvinnor på den sajten var bottar. En hacker-attack mot databasen avslöjade allt.

"Någon enstaka dumming" Förmodligen majoriteten av folk i krypto har sina coins på exchanges.

Garanterat massvis med folk som bara investerar en 1000 lapp i något dom hört från sin polares polare som ska göra dom 1000x, tror du dom fixar en private wallet, skriver upp seed phrase osv för det? Nej dom laddar ner första bästa app som dyker upp på play store då dom skriver "crypto" vilket är Crypto.com å Coinbase och lägger sen in sina 1000 spänn där och köper krypto som dom sen låter ligga.

Så du får hitta ett bättre "bevis"
Citera
2022-05-13, 13:16
Medlem
Citat:
Frågan i TS är Vem har förlorat 1 trillion USD. Den är inte besvarad.

Den här tråden är inte för min skull. Jag vill bara veta vem som drabbats och om det får följdverkningar för t.ex aktier som jag har. Alternativt om allt med krypto var fake och det inte finns några förlorare, då fanns det aldrig heller några vinnare.

Du verkar ta allting väldigt personligt. Vi andra är bara faktasökare.

Utgår ifrån min egen horizon. Har lite småpengar i krypto (ca 25k), och det är ungefär hälften i värde jämfört med för ett par månader sen. Men det är ett fiktivt värde, som ändras hela tiden (var 15% upp jämfört med igår). Det är först när man säljer som man vet om man förlorat eller tjänat nånting.

Jag har alltså inte förlorat 25000 sen när det var värt 50000, men värdet av mitt innehav är halverat.

Likaså har jag inte tjänat 25000 om värdet går upp till 75000, förren jag plockar ut det. Börjar alla plocka ut samtidigt så sjunker värdet snabbt.

Men om man TROR att man har de pengarna (gäller aktier och fonder också, de är dock lite stabilare och baserat på något mer än ren spekulation), då kan man få ett bryskt uppvaknande.

Min totala insats är 1500, och tagit ut några tusen och skattat övriga vinster, så för mig är det monopolpengar.

Om 3 år är det kanske nya rekord, eller så har hela fenomenet dött ut och ersatts av något annat.
Citera
2022-05-13, 13:17
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
"Någon enstaka dumming" Förmodligen majoriteten av folk i krypto har sina coins på exchanges.

Garanterat massvis med folk som bara investerar en 1000 lapp i något dom hört från sin polares polare som ska göra dom 1000x, tror du dom fixar en private wallet, skriver upp seed phrase osv för det? Nej dom laddar ner första bästa app som dyker upp på play store då dom skriver "crypto" vilket är Crypto.com å Coinbase och lägger sen om sina 1000 spänn där och köper krypto som dom sen låter ligga.
Och hur många "garanterat massvis som investerat en 1000-lapp" behövs det för att nå summan 2 trillioner?...
Citera
2022-05-13, 13:18
Medlem
En väldig massa millenials som handlat på Fomo är min gissning.
Dyker upp vissa artiklar om gamlingar som förlorat pengar på "säkra" cryptoinvesteringar också.
Kanske Community förstår att det inte finns något underliggande värde nu förutom tekniken i sig ev
Citera
2022-05-13, 13:19
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Utgår ifrån min egen horizon. Har lite småpengar i krypto (ca 25k), och det är ungefär hälften i värde jämfört med för ett par månader sen. Men det är ett fiktivt värde, som ändras hela tiden (var 15% upp jämfört med igår). Det är först när man säljer som man vet om man förlorat eller tjänat nånting.

Jag har alltså inte förlorat 25000 sen när det var värt 50000, men värdet av mitt innehav är halverat.

Likaså har jag inte tjänat 25000 om värdet går upp till 75000, förren jag plockar ut det. Börjar alla plocka ut samtidigt så sjunker värdet snabbt.

Men om man TROR att man har de pengarna (gäller aktier och fonder också, de är dock lite stabilare och baserat på något mer än ren spekulation), då kan man få ett bryskt uppvaknande.

Min totala insats är 1500, och tagit ut några tusen och skattat övriga vinster, så för mig är det monopolpengar.

Om 3 år är det kanske nya rekord, eller så har hela fenomenet dött ut och ersatts av något annat.
Skulle du säga att kraschen påverkar din privata ekonomi på något sätt? Verkar inte så?

Men det verkar också som om du inte ser detta som pengar? Du sparar inte till en bil eller annat med detta. Det är en slags lottopeng du satt in i hopp om att få alla rätt på lotto.

Jag känner igen mig lite från aktier. Det är en slags låtsaspengar, och hade jag förlorat 10mkr på mina aktier så hade jag gått vidare. men om en tröja jag köpt för 250 kr går sönder nog går jag tillbaka till butiken och begär pengarna tillbaka.

Denna skillnad i känsla på pengar i plånboken och pengar på en bildskärm är vad som göder bubbel-skurkar på nätet.
Citera
2022-05-13, 13:22
Medlem
Citat:
Och hur många "garanterat massvis som investerat en 1000-lapp" behövs det för att nå summan 2 trillioner?...

Vet inte varför du skriver trillioner, men 2 billioner så behövs ~2.58 miljoner investerare om alla lägger var sin tusenlapp, and gångra med tusen om du vill ha ut i trillioner.
Senast redigerad av KingKerry 2022-05-13 kl. 13:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in