Citat:
Ursprungligen postat av
Z.Topelius
Nipplerna?
Bröstvårtorna syns ibland på kvinnor. Vad är det som är så märkvärdigt med det?
Är TS möjligtvis prepubertal?
Mjo. Det är faktiskt ganska märkvärdigt år 2022.
Jag var barn på 70-talet, tonåring på 80-talet. Då bar i princip ingen kvinna BH, utom kanske vid speciella tillfällen. Det var ingen som tänkte på det men kan tolkas som frigörelse.
Under 90-talet däremot var det som att kvinnorna vaknade till och började skämmas för sina kroppar, ungefär som Adam & Eva insåg att de var nakna och ville skyla sig efter att de ätit av den förbjudna frukten.
Sen har det bara blivit värre, den stora ängsligheten firar triumfer, det är vadderade BHs överallt och
ingenting får synas. På sociala medier är kvinnliga bröstvårtor totalförbjudna, av oklar anledning.
Nu i början av 2020-talet tycker jag att det skett en liten liten omsvängning igen, kvinnor struntar i något högre grad i vad andra må tycka och klär sig som de vill och tycker är bekvämt. Det är uppfriskande och bör uppmuntras.
För övrigt har jag totalbannat BH på min särbo när hon är hos mig. Kvinnor ska inte bära något bara för att de är kvinnor. Varken BH eller burka. Om kvinnor tvingas bära BH ska fan ta mig män också ha det.