2022-05-13, 08:59
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Dom syns även på män ibland och till och med genom flera lager tyg. Så precis, absolut inget märkvärdigt med det.

Ja, kolla på Jan Emanuel bara. Där kan man tala om spenar.
Citera
2022-05-13, 09:42
Medlem
JdeKoofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Nipplerna?

Bröstvårtorna syns ibland på kvinnor. Vad är det som är så märkvärdigt med det?

Är TS möjligtvis prepubertal?

Mjo. Det är faktiskt ganska märkvärdigt år 2022.

Jag var barn på 70-talet, tonåring på 80-talet. Då bar i princip ingen kvinna BH, utom kanske vid speciella tillfällen. Det var ingen som tänkte på det men kan tolkas som frigörelse.
Under 90-talet däremot var det som att kvinnorna vaknade till och började skämmas för sina kroppar, ungefär som Adam & Eva insåg att de var nakna och ville skyla sig efter att de ätit av den förbjudna frukten.
Sen har det bara blivit värre, den stora ängsligheten firar triumfer, det är vadderade BHs överallt och ingenting får synas. På sociala medier är kvinnliga bröstvårtor totalförbjudna, av oklar anledning.

Nu i början av 2020-talet tycker jag att det skett en liten liten omsvängning igen, kvinnor struntar i något högre grad i vad andra må tycka och klär sig som de vill och tycker är bekvämt. Det är uppfriskande och bör uppmuntras.

För övrigt har jag totalbannat BH på min särbo när hon är hos mig. Kvinnor ska inte bära något bara för att de är kvinnor. Varken BH eller burka. Om kvinnor tvingas bära BH ska fan ta mig män också ha det.
Senast redigerad av JdeKoof 2022-05-13 kl. 09:45.
Citera
2022-05-13, 09:42
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Fan.. idag vaknar man kåt som ett ägg.. så har hon inga nipplar att visa ☹️☹️

Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Såg det också, hon bär skjorta idag som inte ger rättvisa åt nipplerna alls

Nej, det blev en besvikelse.
Nya tag på måndag!
Citera
2022-05-13, 09:47
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Ja, 100% ja.

Är det någon man som inte blir lite bekvämt lugnare av nipples genom tröjor runt om dom?

Urringningen ger kåthet, 100 andra mer subtila kvinnliga klädval ger kåthet, nipples ger en helt annan typ av ro. Man uppskattar och hjärnan fokuserar på det, men är liksom inte kåthet.
(Ej inräknat en superdonna med supertits som har sexiga klader i övrigt och sexig framtoning, men mer naturellt framburet).

Tror det är en bra pacifier (napp) för vuxna män.

Men tar väl 1-2 månader om det skulle normaliserat till det blir kutym hos många kvinnor att översexualisera det så det normala i de som i de som är bekväma i det, får ge vika och gå tillbaka BH.

Eller hur! Tack, du förstår exakt varför jag uppmuntrar detta.

Urringat, kort kort osv finns det gott om. Men just sådana här subtila saker som nippler genom en tröja, inger ett lugn och välbehag på ett mycket trivsamt sätt.
Det är sexigt, med klass. Inte porrigt eller vulgärt. Bara gött.
Citera
2022-05-13, 09:57
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Den här tråden var det största antiklimaxet på länge. Har aldrig sett ett så kyskt och propert klätt nyhetsankare.

Där och då var det fantastiskt, ok!
Jag satt och jobbade, glodde på excel och på plötsligt ser jag denna vackra kvinna, med en tröja som låter avslöja hennes nippler, mitt framför mig.
Det var en subtil sex-chock, helt rumsren, och därför så bra. Jag ville, som den gode samarit jag är, dela med mig till alla här på flashback.

Men folk är så illa skadade av allt juckande och nästan-porr på instagram och toktok att de inte kan uppskatta en kvinnas konturer när de ser det. Live, på morgonstudion.

Kyskt och propert? Nejdu, där har du fel. Det var raka motsatsen. Problemet är att du är alla andra är för porrskadade av samtiden att ni inte finger uppskatta livets ljuva ting.

Tycker faktiskt lite synd om er. Tänk vad mycket gladare jag är liksom
Citera
2022-05-13, 10:33
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Där och då var det fantastiskt, ok!
Jag satt och jobbade, glodde på excel och på plötsligt ser jag denna vackra kvinna, med en tröja som låter avslöja hennes nippler, mitt framför mig.
Det var en subtil sex-chock, helt rumsren, och därför så bra. Jag ville, som den gode samarit jag är, dela med mig till alla här på flashback.

Men folk är så illa skadade av allt juckande och nästan-porr på instagram och toktok att de inte kan uppskatta en kvinnas konturer när de ser det. Live, på morgonstudion.

Kyskt och propert? Nejdu, där har du fel. Det var raka motsatsen. Problemet är att du är alla andra är för porrskadade av samtiden att ni inte finger uppskatta livets ljuva ting.

Tycker faktiskt lite synd om er. Tänk vad mycket gladare jag är liksom

"Sätt på SVT 1 nu. Nyhetsankaret har en grön tajt tröja där man tydligt ser båda nipplerna.
Nice.

Att diskutera:
Har hon bra nippler?
Bör en programledare visa nipplerna på det här sättet? (Man tappar ju lite fokus på vad som sägs)
Vill vi har mer av sånt här? (ja)"

Det är ju dig det är synd om, det är du som gör det här till en stor grej genom att sexualisera ett par bröstvårtor som du ser en antydning av genom en helt täckande enfärgad tröja.

Om någon är porrskadad så är det väl du, som genom den här tråden berättar för ALLA kvinnliga läsare här att det är bäst att passa sig hur man klär sig för annars kommer en massa incels sitta framför TV:n och slicka sig runt munnen koncentrerade på deras eventuellt synliga bröstvårtor.

Troligen har du nu minskat dina egna chanser att uppleva detta igen någon gång, då du underförstått uppmanat alla kvinnor att klä sig mer heltäckande.

RÄTT ÅT DIG, och sorgligt för alla tjejer / kvinnor som nu kanske inte längre får känna sig bekväma med att klä sig som dom själva tycker är bekvämt eller praktiskt.
Citera
2022-05-13, 10:39
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JdeKoof

Jag var barn på 70-talet, tonåring på 80-talet. Då bar i princip ingen kvinna BH, utom kanske vid speciella tillfällen. Det var ingen som tänkte på det men kan tolkas som frigörelse.
Under 90-talet däremot var det som att kvinnorna vaknade till och började skämmas för sina kroppar, ungefär som Adam & Eva insåg att de var nakna och ville skyla sig efter att de ätit av den förbjudna frukten.
Sen har det bara blivit värre, den stora ängsligheten firar triumfer, det är vadderade BHs överallt och ingenting får synas. På sociala medier är kvinnliga bröstvårtor totalförbjudna, av oklar anledning.

Nu i början av 2020-talet tycker jag att det skett en liten liten omsvängning igen, kvinnor struntar i något högre grad i vad andra må tycka och klär sig som de vill och tycker är bekvämt. Det är uppfriskande och bör uppmuntras.

För övrigt har jag totalbannat BH på min särbo när hon är hos mig. Kvinnor ska inte bära något bara för att de är kvinnor. Varken BH eller burka. Om kvinnor tvingas bära BH ska fan ta mig män också ha det.

Den ljuva barndomen. Då nakenhet var nakenhet, utan sexuellt inslag. Visst fluktade man. Men det riktiga rysningen var när man fick röra.

Ja alla ska få klä sig som de vill.
Citera
2022-05-13, 11:21
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Den ljuva barndomen. Då nakenhet var nakenhet, utan sexuellt inslag. Visst fluktade man. Men det riktiga rysningen var när man fick röra.

Ja alla ska få klä sig som de vill.

Citera
2022-05-13, 11:43
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
"Sätt på SVT 1 nu. Nyhetsankaret har en grön tajt tröja där man tydligt ser båda nipplerna.
Nice.

Att diskutera:
Har hon bra nippler?
Bör en programledare visa nipplerna på det här sättet? (Man tappar ju lite fokus på vad som sägs)
Vill vi har mer av sånt här? (ja)"

Det är ju dig det är synd om, det är du som gör det här till en stor grej genom att sexualisera ett par bröstvårtor som du ser en antydning av genom en helt täckande enfärgad tröja.

Om någon är porrskadad så är det väl du, som genom den här tråden berättar för ALLA kvinnliga läsare här att det är bäst att passa sig hur man klär sig för annars kommer en massa incels sitta framför TV:n och slicka sig runt munnen koncentrerade på deras eventuellt synliga bröstvårtor.

Troligen har du nu minskat dina egna chanser att uppleva detta igen någon gång, då du underförstått uppmanat alla kvinnor att klä sig mer heltäckande.

RÄTT ÅT DIG, och sorgligt för alla tjejer / kvinnor som nu kanske inte längre får känna sig bekväma med att klä sig som dom själva tycker är bekvämt eller praktiskt.

jajaja, det är du och alla andra proxy-kränkta som drar på för stora växlar.

Det var gött på TV, jag tipsade.

Hade min vän ringt mig och tipsat hade jag garvat och blivit glad.
Du väljer att bråka och kalla mig massa saker. Det blir ju bara larvigt fattar du väl.

Säg som det är istället: du blev sur för at det inte var mer naket
Citera
2022-05-13, 11:46
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JdeKoof

Helt riktigt. Vad folk inte fattar är att om man ligger på en badstrand och alla springer runt topless så blir inte detta med tuttar så hysteriskt. Det blir mer naturligt och svårare att sexualisera.

Ja, på nittiotalet försvann detta snabbt och unga tjejer började tycka tuttar var någonting fult. Särskilt bra blev det inte iaf.
Citera
2022-05-13, 11:58
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
jajaja, det är du och alla andra proxy-kränkta som drar på för stora växlar.

Det var gött på TV, jag tipsade.

Hade min vän ringt mig och tipsat hade jag garvat och blivit glad.
Du väljer att bråka och kalla mig massa saker. Det blir ju bara larvigt fattar du väl.

Säg som det är istället: du blev sur för at det inte var mer naket

Om jag vill se mer naket så är jag fullt kapabel att hitta det utan att sexualisera en programledare i SVT:s morgonprogram. Och jag tror att du är mer kränkt än jag är.

Om något år när du mognat lite, får du kanske chansen att i verkligheten känna på ett par riktiga "nipplers".
Till dess kan du väl roa dig med att detaljgranska "Robinson" eller annat lämpligt familjeprogram i jakten på nya upplevelser.
Citera
2022-05-13, 12:21
Medlem
Hoppas hon inte har hår runt sina nippler😬
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här