2024-11-02, 09:07
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om jag går på krogen och vill inte få alkohol i min kropp. Är det mitt ansvar att se till att jag inte får det eller är det de andras ansvar att se till att jag inte får det?
Jamen exakt. 100% egenansvar.

Men du tyckte visst att man skulle kunna bli dömd för ”förledande till oskyddat samlag” eller nåt liknande?
Citera
2024-11-02, 09:08
Medlem
Citat:
Varför kan du aldrig bara svara på en rak fråga?
Det var ett rakt svar för övrigt.

Går man på krogen utan att vilja dricka alkohol och ändå dricker alkohol får man ta konsekvenserna av det.

Har man sex utan att skydda sig själv får man ta konsekvenserna av det. I mäns fall ofrivilligt faderskap.

Vet inte hur jag kan bli rakare.
Citera
2024-11-02, 09:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det var ett rakt svar för övrigt.

Går man på krogen utan att vilja dricka alkohol och ändå dricker alkohol får man ta konsekvenserna av det.

Har man sex utan att skydda sig själv får man ta konsekvenserna av det. I mäns fall ofrivilligt faderskap.

Vet inte hur jag kan bli rakare.

Och eftersom vi pratar om aborter vill kvinnorna inte bli mammor och därför har många av dem brustit i sitt ansvar att inte få sperma i sig. Är det rakt nog för dig och håller du med om det?
Citera
2024-11-02, 09:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Men du tyckte visst att man skulle kunna bli dömd för ”förledande till oskyddat samlag” eller nåt liknande?
Då har väl de flesta av de kvinnor som gör abort (betyder att de inte vill bli gravida) 100 procent egenansvar att se till att inte få sperma i sig?
Citera
2024-11-02, 09:23
Citat:
Då har väl de flesta av de kvinnor som gör abort (betyder att de inte vill bli gravida) 100 procent egenansvar att se till att inte få sperma i sig?
Jajamensan, 100% egenansvar.

Men om det kan ledas i bevis att mannen sagt att han var steril så ska han alltså kunna dömas för att han lurat henne att tro att hon inte behövde skydd?
Citera
2024-11-02, 09:27
Medlem
Citat:
Och eftersom vi pratar om aborter vill kvinnorna inte bli mammor och därför har många av dem brustit i sitt ansvar att inte få sperma i sig. Är det rakt nog för dig och håller du med om det?
Haha, "få sperma i sig". Inte ett ord om vem som placerat den där 🙂

Nä men det är bra att möjligheten till abort finns när man råkar få lite sperma i sig. Och det tycker nog de flesta sperma-leverantörerna också.
Citera
2024-11-02, 09:36
Citat:

Nä men det är bra att möjligheten till abort finns när man råkar få lite sperma i sig. Och det tycker nog de flesta sperma-leverantörerna också.
Precis, när de visst råkat tömma lite sperma i nån lite oops sådär.
Citera
2024-11-02, 09:46
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

När har en kvinna 100% egenansvar för att inte bli gravid?
Citera
2024-11-02, 09:47
Citat:
Alltid 100% egenansvar.

När har en man egenansvar för att inte göra en kvinna gravid?
Citera
2024-11-02, 09:47
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Citera
2024-11-02, 09:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Alltid 100% egenansvar.

När har en man egenansvar för att inte göra en kvinna gravid?

Så där ser du. Du håller ju med mig om vad jag har skrivit hela tiden. En kvinna som inte vill bli gravid har 100% egenansvar för att inte bli gravid. Varför tjafsar du med mig då hela tiden? Du håller ju med mig?
I studien som tagits upp i den här tråden tillfrågas ju bara kvinnorna så jag kan inte svara på vilken männens inställning till aborterna varit.

Du får väldigt gärna leta fram en tillförlitlig studie där männen tillfrågas om deras skäl till varför en abort har gjorts så kan vi diskutera den.
Citera
2024-11-02, 10:02
Medlem
Citat:
Kvinnor tar till 100% ansvar för oönskade graviditeter.

Det är liksom det som är störigt, att män tar så lite ansvar men ändå anser att deras åsikter i abort -frågan ska ha betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in