2022-07-18, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad har det med något av det jag skrev att göra? Jag skrev upp en hel radda risker och åkommor.

Och jag sa till dig att du kan byta hemorrojder mot precis vad du vill i din lilla lista, om det får dig att må bättre TomatKungen. Byt ut hemorrojder mot "svårare att sova" eller "må illa och kräkas" om du känner för det - det gör noll skillnad för argumentet.

Varför klarar du inte av att besvara en simpel fråga utan att tramsa? Vad är ditt problem?

Om någon hade kunnat slippa få hemorrojder genom att döda en annan person, är det då rättfärdigat att mörda personen?

En helt relevant fråga i och med att du rättfärdigade abort med argumentet att kvinnan kanske får förhöjd risk för hemorrojder under graviditeten.

Citat:
Och som svar på din fråga: nej, jag anser inte att personen Nils ska få döda personen Stig, för att få slippa hemorrojder, illamående och störd sömn.

Men du ska få döda den här människan om det innebär att du kanske slipper hemorrojder i framtiden?
http://lifenews.wpengine.netdna-cdn....charlotte2.png

Citat:
smärtor från foglossning och som grinde finale eventuellt spräckt kuk ner till anus och blodförlust som får dig att avlida

Är du en sån där galning som tror att män kan bli gravida? Ja, de finns på riktigt och kallas för feminister.
Senast redigerad av Reiwa 2022-07-18 kl. 12:47.
Citera
2022-07-18, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Att envisas med att kalla embryon för "barn" visar bara att de flesta abortmotståndare är obildade och störda idealister.

På tal om att vara störd, så är det såhär det låter från abortförespråkarna i tråden:

Citat:
Vore människor fullständigt rationella skulle de ta livet av sig. De flesta vill leva eftersom de inte förstår att döden är det bästa för dem.

De flesta människor lever miserabla skitliv fulla av depression och ångest som det hade varit bättre att vara utan.

Det positiva med att mänskligheten dör ut är att allt vårt lidande försvinner. Vad är negativt med att mänskligheten dör ut?

Mer effektivt vore att bara förbjuda folk från att föröka sig. Hade jag haft kontroll över världens alla kärnvapen så hade jag förmodligen sprängt bort jorden. Och vet du vad? Inte en kotte hade klagat på att den var borta.
Citera
2022-07-18, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
På tal om att vara störd, så är det såhär det låter från abortförespråkarna i tråden:
Om detta nu är så stört så är det väl konstigt att du inte lyckas komma på några riktiga argument emot det?

Anledningen till att du tycker att abortförespråkare är störda är att de bygger sina argument på intelligenta rationella resonemang, medans du bara bygger dina argument på korkade känslor. Det är två totalt olika världsbilder. Du är typen som för 500 år sedan hade idiotförklarat dem som påstod att jorden kretsar kring solen, samtidigt som du hade varit totalt ointresserad av att lyssna på deras argument.

Som tur är kommer samhället aldrig gå på din linje, åtminstone inte i längden, eftersom rationella beslut alltid visar sig fungera bäst. Helt enkelt eftersom rationalitet är den enda metod som finns för att komma fram till vad som verkligen är bäst för folk.

Aborträtten kommer att leva vidare och sprida sig till jordens alla hörn eftersom de vetenskapliga och logiska bevisen för att den enbart är positiv för mänskligheten är överväldigande. Sedan får magkänslan hos er icketänkande individer protestera hur mycket den vill.
Citera
2022-07-18, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Som tur är kommer samhället aldrig gå på din linje

Din linje är att det bästa för mänskligheten vore att utplåna den - så ja, givetvis intar du positionen att abort är bra.
Citera
2022-07-18, 16:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Om detta nu är så stört så är det väl konstigt att du inte lyckas komma på några riktiga argument emot det?

Anledningen till att du tycker att abortförespråkare är störda är att de bygger sina argument på intelligenta rationella resonemang, medans du bara bygger dina argument på korkade känslor. Det är två totalt olika världsbilder. Du är typen som för 500 år sedan hade idiotförklarat dem som påstod att jorden kretsar kring solen, samtidigt som du hade varit totalt ointresserad av att lyssna på deras argument.

Som tur är kommer samhället aldrig gå på din linje, åtminstone inte i längden, eftersom rationella beslut alltid visar sig fungera bäst. Helt enkelt eftersom rationalitet är den enda metod som finns för att komma fram till vad som verkligen är bäst för folk.

Aborträtten kommer att leva vidare och sprida sig till jordens alla hörn eftersom de vetenskapliga och logiska bevisen för att den enbart är positiv för mänskligheten är överväldigande. Sedan får magkänslan hos er icketänkande individer protestera hur mycket den vill.

Detta inlägget är on point och sammanfattar det hela mycket bra.
Citera
2022-07-18, 16:24
Medlem
Citat:

Du håller alltså med absinten när anledningen till att absinten är för abort är baserat på dessa ståndpunkter?

Citat:
Vore människor fullständigt rationella skulle de ta livet av sig. De flesta vill leva eftersom de inte förstår att döden är det bästa för dem.

De flesta människor lever miserabla skitliv fulla av depression och ångest som det hade varit bättre att vara utan.

Det positiva med att mänskligheten dör ut är att allt vårt lidande försvinner. Vad är negativt med att mänskligheten dör ut?

Mer effektivt vore att bara förbjuda folk från att föröka sig. Hade jag haft kontroll över världens alla kärnvapen så hade jag förmodligen sprängt bort jorden. Och vet du vad? Inte en kotte hade klagat på att den var borta.
Citera
2022-07-18, 16:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du håller alltså med absinten när anledningen till att absinten är för abort är baserat på dessa ståndpunkter?

Jag syftade på detta inlägget:

"Om detta nu är så stört så är det väl konstigt att du inte lyckas komma på några riktiga argument emot det?

Aborträtten kommer att leva vidare och sprida sig till jordens alla hörn eftersom de vetenskapliga och logiska bevisen för att den enbart är positiv för mänskligheten är överväldigande. Sedan får magkänslan hos er icketänkande individer protestera hur mycket den vill."
Citera
2022-07-18, 16:32
Medlem
Citat:
Jag syftade på detta inlägget:

Men du vet mycket väl kontexten till det inlägget, och det är att du påstod att abortmotståndare är störda. Jag svarade på det genom att säga att det bland annat låter såhär(se nedan) bland abortförespråkarna i tråden och frågade dig vem som egentligen är störd.

Citat:

Det följer du upp med att försvara absinten så vad ska man dra för slutsats av det? Att du anser absinten vara en normal individ och att du inte ser något fel i anledningarna h*n baserar sin ståndpunkt på i abortfrågan ligger nära till hands.
Citera
2022-07-18, 17:05
Medlem
Citat:
Din linje är att det bästa för mänskligheten vore att utplåna den - så ja, givetvis intar du positionen att abort är bra.

Citat:
Men du vet mycket väl kontexten till det inlägget, och det är att du påstod att abortmotståndare är störda. Jag svarade på det genom att säga att det bland annat låter såhär(se nedan) bland abortförespråkarna i tråden och frågade dig vem som egentligen är störd.

Det följer du upp med att försvara absinten så vad ska man dra för slutsats av det? Att du anser absinten vara en normal individ och att du inte ser något fel i anledningarna h*n baserar sin ståndpunkt på i abortfrågan ligger nära till hands.
Nej, jag baserar inte min ståndpunkt i abortfrågan på att det bästa för mänskligheten vore att utplåna den. Jag är inte för abort eftersom jag ser vare dödad person som något positivt. Tror du det så har du återigen lyckats missförstå det jag skriver. Tvärtom ser jag det ofta som negativt när någon blir dödad, av skäl jag har givit. Skäl som dock inte är applicerbara på ett ofött foster.

Att abort är bra och att mänsklighetens undergång vore bra är två olika ståndpunkter. Två olika ståndpunkter som jag grundar i faktumet att allt som minskar människans totala lidande är positivt.

När det gäller en abort så är den fördelaktig för fostret eftersom det slipper uppleva något av livets lidanden, och den är fördelaktigt för föräldrarna som slipper att behöva föda och ta hand om ett oönskat barn. Det är en win-win-situation. Alla tjänar på en abort, ingen förlorar på den.
Senast redigerad av absinten 2022-07-18 kl. 17:07.
Citera
2022-07-18, 17:45
Citat:
Ja, absinten förklarar det väl. Men det går naturligtvis inte fram till folk som inte förstår varför man inte ska döda medvetslösa. Eller som tycker att nån är ologisk som inte vill legalisera våldtäkt.
Senast redigerad av Ipsi 2022-07-18 kl. 17:53.
Citera
2022-07-18, 18:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, absinten förklarar det väl. Men det går naturligtvis inte fram till folk som inte förstår varför man inte ska döda medvetslösa. Eller som tycker att nån är ologisk som inte vill legalisera våldtäkt.

Eller som kallar meningsmotståndare för gravt hjärnskadade och vill "abortera" dem.
Citera
2022-07-18, 18:26
Citat:
Eller som kallar meningsmotståndare för gravt hjärnskadade och vill "abortera" dem.
Ja, det argumentet var också ett av de sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in