• 1
  • 2
2022-05-08, 14:06
Medlem
UrsusSpelaeuss avatar
Vikt 120 kg
Längd 180
Ålder 40

Tränat styrke ca 20 år. Inga dopingpreparat tidigare men har alltid tänkt börja när egenproduktionen blev låg. Tog ett blod-test, vilket visade avgrundsnivåer. Måendet var därefter. Pyton.

Blir helt enkelt hög dos (för att vara TRT) resten av livet nu. Började med 62.5 mg Testosteron Enanthate varannan dag för en vecka sedan.
Varför? För att undvika toppar och dalar. Lägre risk för bieffekter. Har armidex och diverse annat hemma om det mot förmodan skulle bli någon reaktion. Är redan tunnhårig o rakad, och kommer inte orka göra nåt åt det om det blir värre.

Redan dag ett var humöret betydligt bättre. Märker nya små förbättringar hela tiden. Har behövt glasögon i ett par år nu, men ganska milt synfel. Synen blev märkbart bättre dag 3 och 4 efter första injektionen. Från något grumlig syn på håll till nästan lika knivskarp som med glasögon. Måste ha berott på låga testosteronnivåer.

Välbefinnandet är fantastiskt. Otroligt jämn i humöret nu. Positiv. Glädjefylld.
Än så länge inga större skillnader i träningen. Ligger rätt stabilt runt 200 i mark m.m. Har en liten gubbmage, men är redan stor och stark. Min kur är kort och gott för att må bra och fortsätta vara stark tills man trillar av pinnen.

Fortsätter skriva om framsteg eller motgångar.
Citera
2022-05-08, 15:30
Medlem
thebyebyemans avatar
Är sjukt intresserad av och veta hur man kan väga 120kg och vara 180cm lång och ha tränat strikt i 20 år
Citera
2022-05-08, 17:14
Medlem
tycker upplägget låter vettigt, men ska du köra testo p eller varför sticker du varannan dag
Citera
2022-05-08, 19:03
Medlem
UrsusSpelaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Är sjukt intresserad av och veta hur man kan väga 120kg och vara 180cm lång och ha tränat strikt i 20 år

Ett av sätten man märker när T-nivåerna dör är att man blir tjock och att sådant som fungerade förut inte längre biter. Vägde inte 120 kg för två år sen. Har fått behålla det mesta av musklerna, men ökar inte i lyften och har blivit lite fet. Ser stark ut, men som om man klämmer för många skrovmål.
Hade vid senaste testet (rewell) 5 nmol/l eller översatt till termer folk förstår cirka 144 ng/dl. Galet lågt. Tänk 80-åring. Vid test för några år sen låg testosteronet på 32 nmol/l (eller 922 ng/dl).

Ej livsstilsinducerat lågt testosteron. Var med om en våldsam olyckshändelse vars långtidseffekt jag vid tillfället underskattade då det mest gjorde ont några dagar och sen gick över. Fick kort sagt världens fetaste smäll på kulorna. Kan inte vara något annat. Inte tagit några mysko sprutor eller läkemedel etc.
Dieter m.m. biter bara inte. Inflammationer överallt. Depression. Haft en hel uppsjö med olika problem som man först sammantaget kan konstatera är till följd av mycket lågt testosteron. Eftersom man inte haft det förut och att egot inte ville erkänna ens möjligheten till lågt T då man gjort allt man kunnat för att hålla naturliga nivåer på max, så tog det ett par år att komma till att injicera Testo E.
Borde nog gjort det tidigare.

Ej svar på inlägget. Men en annan lustig effekt av injektionerna är att normal kroppstemp gått från 35.5 till 37.5 grader. Så metabolismen är definitivt igång. Frös hela tiden, nu fryser man aldrig. Sovit utan täcke ett par nätter.
Citera
2022-05-08, 19:19
Medlem
UrsusSpelaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troende1
tycker upplägget låter vettigt, men ska du köra testo p eller varför sticker du varannan dag

Försöker kort sagt hålla dosering och nivåer superstabila. Kommer nog undan med 2 doser/vecka också, men efter att ha läst otroligt mycket så ville jag prova hålla det så stabilt det bara går, så att man förhoppningsvis slipper diverse sidoeffekter. Laddar sprutorna för veckan i förväg, så det tar ingen tid alls att rengöra området (ventrogluteal injektion) och ta en på morgonen.

Vet att den konventionella visdomen säger att det är en lång ester, men det finns också de som sjunger frekventa injektioners lovsång. Gillar också i det sammanhanget varannan dag-upplägget, då veckor per definition är ojämna.
Citera
2022-05-08, 19:57
Medlem
jaa jag vet inte vad som är bäst men tänker kanske jobbigt att sticka varan dag resten av livet
Jag tycker att det är jobbigt 2 gr i veckan och är rätt van
Citera
2022-05-08, 21:31
Medlem
UrsusSpelaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troende1
jaa jag vet inte vad som är bäst men tänker kanske jobbigt att sticka varan dag resten av livet
Jag tycker att det är jobbigt 2 gr i veckan och är rätt van

Kanske lite sjuk i huvudet, men tycker inte det är nån stor grej. Var lite skakig första gången, men känner knappt något, går fort och har ingen PIP hittills etc. Kanske hjälper att det bara är 0.25 ml per dos.
Tycker man vaknar till rätt bra av det också.
Citera
2022-05-08, 23:11
Medlem
torrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
Försöker kort sagt hålla dosering och nivåer superstabila. Kommer nog undan med 2 doser/vecka också, men efter att ha läst otroligt mycket så ville jag prova hålla det så stabilt det bara går, så att man förhoppningsvis slipper diverse sidoeffekter. Laddar sprutorna för veckan i förväg, så det tar ingen tid alls att rengöra området (ventrogluteal injektion) och ta en på morgonen.

Vet att den konventionella visdomen säger att det är en lång ester, men det finns också de som sjunger frekventa injektioners lovsång. Gillar också i det sammanhanget varannan dag-upplägget, då veckor per definition är ojämna.

Det där är helt rätt tänkt med injektionsfrekvensen! Väldigt bra att du är påläst.

Tråkigt att läsa om din kamp och dina problem du skrev i tidigare inlägg, men nu har du tagit tag i det och det kommer bli bättre. Att du väger 120kg nu betyder inte ett skit enligt mig, du kommer inte väga det om ett år kan jag garantera dig!

Det enda som det egentligen påverkar är att du i högre grad konverterar till östrogen vilket kan ge dig problem med blodtryck och eventuellt ge dig gyno. Hade hållit koll på blodtrycket om jag var du då du redan nu är en ganska stor pjäs! Hade även rekommenderat dig att göra en Häslokoll XL via t.ex Werlabs så att vi kan få någon form av ”baseline-värden” att jämnföra med framöver. Skulle speciellt hållit ett öga på blodfetter och värden som visar inflammation i kroppen om jag var du.

Detta kommer definitivt följas av mig, även om jag kanske inte är den mest erfarna här på forumet har jag ändå ett par kurer under bältet nu. Behöver du tips eller hjälp med något är det bara att höra av dig i min tråd, i denna tråden eller via PM.

Kör hårt!

Mvh
Torran
Citera
2022-05-09, 08:47
Medlem
UrsusSpelaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Det där är helt rätt tänkt med injektionsfrekvensen! Väldigt bra att du är påläst.

Tråkigt att läsa om din kamp och dina problem du skrev i tidigare inlägg, men nu har du tagit tag i det och det kommer bli bättre. Att du väger 120kg nu betyder inte ett skit enligt mig, du kommer inte väga det om ett år kan jag garantera dig!

Det enda som det egentligen påverkar är att du i högre grad konverterar till östrogen vilket kan ge dig problem med blodtryck och eventuellt ge dig gyno. Hade hållit koll på blodtrycket om jag var du då du redan nu är en ganska stor pjäs! Hade även rekommenderat dig att göra en Häslokoll XL via t.ex Werlabs så att vi kan få någon form av ”baseline-värden” att jämnföra med framöver. Skulle speciellt hållit ett öga på blodfetter och värden som visar inflammation i kroppen om jag var du.

Detta kommer definitivt följas av mig, även om jag kanske inte är den mest erfarna här på forumet har jag ändå ett par kurer under bältet nu. Behöver du tips eller hjälp med något är det bara att höra av dig i min tråd, i denna tråden eller via PM.

Kör hårt!

Mvh
Torran

Jo, risken är ju aromatisering. Vill försöka undvika genom att inte dosera för våldsamt eller med toppar. Håller koll på tidiga tecken för gyno, t.ex. känsliga titties. So far so good. Blodvärden förutom T är bra. Delar inte all info för att undvika personlig information. Men kommer ta tester då och då för att hålla koll.

För att ge ett hum så ligger jag (enligt denna subjektiva uppskattning) mellan 25-30%. Har däremot avsevärt mycket mer muskelmassa än snubben på bilden. Inte i närheten av bilden som visar 30-35. Kraftig snarare än smällfet.

https://legionathletics.com/wp-conte...e-Pictures.png

Blodtryck än så länge ok. Snittar 120/80-81. Har en mätare.
Citera
2022-05-09, 09:40
Medlem
UrsusSpelaeuss avatar
Vill inflika att alkoholkonsumtion och de flesta andra skadliga beteenden inte förekommer. Avskyr alkohol och droger. Går minimum 6000 steg/dag, oftare över 12k, i jobbet. Äter för tillfället normal mat, undviker såsig och tung mat. Har alltså försökt begränsa kalorier/antal måltider. Mycket lax. Dricker 2 skopor vasslepulver efter träning. Tar i övrigt magnesium, zink och D-vitamin. Inga mediciner. Äter tacos på fredag ibland och gärna dela en påse chips med frun på helgen. Har inte direkt massa högriskvanor.

Pga inflammationer, småkrämpor m.m. till följd av låg T så har träningsnivå D E F I N I T I V T varierat. Säger inget annat. Någon i tråden läste in 20 år STRIKT i min OP. Läste om, och skrev inte "strikt" någonstans. Har däremot aldrig slutat heller. Har inte tränat strikt majoriteten av de senaste två åren. Innan olycka, ja. Har haft allt sämre ork och massa småproblem hela tiden sen olyckan. Det verkar däremot på väg att gå över. Har en liten inflammation i foten kvar, men inget som stör mycket. Går nog över helt snart. Så här i efterhand när mörker och hjärndimman lättat så är jag förvånad att man alls orkat något eller tränat. Hur man lyckats behålla jobbet är ett smärre under. Men upprätthöll ändå någon sorts disciplin och gjort det som varit möjligt. Försökt fungera. Så pass låga nivåer innebär däremot att man (inte bara teoretiskt) vill dö på riktigt, inte tar sig ur sängen med mindre än att tvinga sig med längre logiska resonemang osv. Otroligt dålig sömnkvalitet. Hudproblem. Ledproblem. Inflammationer. Vattenansamling. Dålig återhämtning. Skador. Stelhet. Sjukt grinigt humör. Panikångest. Oro för småsaker. Tusen små saker.

Det som fungerat i begränsad mening trots 5 nmol/L är keto. Kan tänka mig att gå tillbaka till något sånt, om inget annat fungerar, men det är rätt miserabelt att träna på. Ris, fisk/nötkött/skaldjur, grönsaker blir mitt första deff-försök. Standardvariation på BB-deff, men ingen kyckling. Sa hejdå till brödet och mjölk i kaffet nu till frukosten. Hej till torra små matlådor. Tänker inte äta 6 ggr/dag utan mellan 12-18 + recovery efter träning kvällstid, om man tränar då. Sänker initialt till enkel skopa vassle. Aldrig tappat mycket i muskler, så är ännu mindre orolig för katabolism med stadig dos testo E.

Blir kort och gott mild periodfasta + BB-diet. Drar inte bort alltför mycket salt, tänker ändå inte satsa på enkelsiffrig fettnivå. Vill landa på 10-12 och hålla den nivån.
Citera
2022-05-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
Kanske lite sjuk i huvudet, men tycker inte det är nån stor grej. Var lite skakig första gången, men känner knappt något, går fort och har ingen PIP hittills etc. Kanske hjälper att det bara är 0.25 ml per dos.
Tycker man vaknar till rätt bra av det också.

Okej men lycka till och hoppas du når dina mål
Citera
2022-05-09, 19:53
Medlem
Dosering mängd och hur ofta går man ju efter hur shbg:et ligger. En person med högt shbg behover 2 stora doser i veckan för att få ner shbg:et och en med väldigt lågt shbg behöver små frekventa doser för att inte krasha shbg:et i botten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in