Citat:
Ursprungligen postat av
HPJ
Hej Grottbjörnen!
Hur går det?
Ursäkta, glömt uppdatera tråden.
Idag är dag #208 sen jag började.
Det går bra. Blodvärdena såg bra ut. Var mer oroad för lever, hjärta, inflammation m.m. så testosteron ingick inte. Men bara lite förhöjt på järn, inte oväntat. Av integritetsskäl kommer jag inte nämna vart jag testade mig.
Började köra på två veckodoseringar, måndag morgon och torsdag kväll, på 200 mg (100 mg vardera), för ett par veckor sen. Så här långt inga problem. Ska också gå över till cypionate för ett par dagar längre half-life. Ska ju hålla på ett tag, sisådär 30 år till, så tänkte se om det går bra med två stick per vecka nu när man vet att testot inte gör kaoz med kroppen. Har även övergått till orange 25 mm nål istället för blå 25 mm. Lite mindre ärrbildning. Inga problem med sånt hittills då jag roterar.
Testar carnivore diet sen ungefär tio dagar. Sket extremt illaluktande och mycket i ett par dagar. Var supertrött och mådde kort och gott
röv dessa dagar. Verkligen inte okej. Men nu har magen lugnat sig och känns riktigt platt. Ganska normal energi igen. Kommer bli ännu bättre sen. Har la tappat nåt kilo vatten och glykogen och rensat ur systemet nu. Kommer lägga till låg dos anavar snart på mellan 10 och 20 mg beroende på hur jag reagerar på det. Vill ha lite av egenskaperna på lägsta effektiva dos. Har tjuvstartat dietandet nu redan innan nyår och kommer lägga mer energi på diet än att slå rekord i några lyft och kommer träna så ofta dieten tillåter snarare än att pusha förbi punkten där man behöver kolisar. Blir ren maintenance för att bevara muskler i någon månad nu. Räknar på 3 gympass/vecka push pull ben samt en massa fritidsaktiviteter för att hålla igång och få in många steg per dag. Runt alla hjärtans dag tänker jag släppa lite på begränsningarna och gå från carnivore till LCHF ett tag, så man får lite granna men inte obegränsad frihet. Då tänker jag inte bry mig om kalorier heller. Återgår efter en månad mindre strikt. Det som spräckte dieten sist var att jag jagade rekord på lyften. Inte blivit tjockare sen dess. Gjort mycket recomp och stått rätt stilla på samma kilo på vågen, plus minus ett kilo. Men nu ska jag ner sista biten och se helt sjuk ut (i positiv bemärkelse). Målet är att komma ner under 100. Kan vara omöjligt då det är min beräknade lean mass. Men man väger också betydligt mindre utan allt vatten och intramuskulärt glykogen.