2022-05-08, 17:52
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Hur kan man vilja döda en uggla, eller något djur alls för den delen?

TS är ett lågliv.

Men vem fan bryr sig!? är du med i straight edge-rörelsen eller?
2022-05-08, 17:54
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Men vem fan bryr sig!? är du med i straight edge-rörelsen eller?

Nej, men jag är djurvän.
2022-05-08, 17:58
Medlem
persona.von.gratas avatar
Rubrikens Uggla med kapitäl visar felaktigt att du vill lönnmörda en person med namnet Uggla. Typ Magnus Uggla. Inte "Den där jobbiga fågeln uggla".
2022-05-08, 18:00
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Jag äger ett luftgevär men vet inte om det är tillräckligt för en uggla, funkar på talgoxar domherrar och sånt iaf... Tacksam för svar
Hoppas verkligen att du trollar ts för annars är du verkligen en hemsk människa som skjuter stackars harmlösa fåglar. Ett luftgevär kommer troligen skadskjuta ugglan men det har väl ts inga problem med kan jag tyvärr tänka mig
2022-05-08, 18:04
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Hoppas verkligen att du trollar ts för annars är du verkligen en hemsk människa som skjuter stackars harmlösa fåglar. Ett luftgevär kommer troligen skadskjuta ugglan men det har väl ts inga problem med kan jag tyvärr tänka mig

Läste "hemlösa fåglar" haha alla fåglar är väl hemlösa! tydligen är den inte så jävla harmlös... och jag kommer göra allt för att döda den och sen stoppa upp den med gul isolering!! sen ska jag njuta och skåla den på näbben med whiskeyglaset och ta en cigarr varje kväll!
2022-05-08, 18:07
Medlem
Citat:
Jo det är så att en jävla Uggla har flyttat in i ett av träden vid ett gångstråk i ett mindre skogsparti nära där jag bor. Den här jävla fittugglan hoar och skränar varje morgon från kl.07 och typ 1tim fram! så om ni tänker naawww mysigt NEJNEJ den här låter helt sinnessjukt!
(Som om Anders Lundin som sjöng på skansen skulle fastna med pungen i framhjulet på cyckeln)

Frågan är hur jag kan lösa det här... bör jag lokalisera trädet den bor i och lönnmörda den? är dom fridlysta/eller är det olagligt på nått sätt?
kan man ringa kommunen och be dom få bort uggeljävlen på nått sätt? typ fånga den och ta den till Huddinge, tullinge eller tumba?

Om jag förstör själva trädet den bor i så flyttar den väl bara till trädet bredvid liksom, sen får jag skövla en hel skogjävel för att få bort fanskapet...

Jag äger ett luftgevär men vet inte om det är tillräckligt för en uggla, funkar på talgoxar domherrar och sånt iaf... Tacksam för svar

Mes! Visa att du är en man! Ska du lönnmörda en uggla så kan du väl i alla fall se den i ögonen när du gör det så jag rekommenderar strypning eller kniv.
2022-05-08, 18:09
Medlem
Sommarvikingens avatar
Hur kan man hata fåglar? Älskar att höra koltrastar på kvällen och duvor på morgonen, gråsparvar och kajor låter fint med. Jag använder öronproppar när jag sover men det är inte för fåglarna utan för min kyl och frys som dånar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Mes! Visa att du är en man! Ska du lönnmörda en uggla så kan du väl i alla fall se den i ögonen när du gör det så jag rekommenderar strypning eller kniv.

Hur fan stryper man en Uggla? dom har ju ingen nacke?
Medlem
brajzillas avatar
Citat:

Ja men den bor ju förmodligen i ett 10m högt jävla träd hur i helvete ska man begå ett "intimt mord" då? ramlar fittan det när jag skjuter den så kan jag mysa lite med den det gör mig inget alls...
2022-05-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlasetEtomt
Hur fan stryper man en Uggla? dom har ju ingen nacke?

Försök du strypa någon via nacken, det är väl ändå halsen du stryper någon via?
2022-05-08, 18:12
Medlem
Citat:
Nacke och hals sitter ju ihop vanligtvis, men menade mer teoretiskt att det måste ju va svårt att lokalisera luftvägarna..
2022-05-08, 18:13
Medlem
brajzillas avatar
Citat:

Ett buntband runt halsen och saken är klar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in