• 1
  • 2
2022-05-08, 08:11
Medlem
brajzillas avatar
Jo det är så att en jävla Uggla har flyttat in i ett av träden vid ett gångstråk i ett mindre skogsparti nära där jag bor. Den här jävla fittugglan hoar och skränar varje morgon från kl.07 och typ 1tim fram! så om ni tänker naawww mysigt NEJNEJ den här låter helt sinnessjukt!
(Som om Anders Lundin som sjöng på skansen skulle fastna med pungen i framhjulet på cyckeln)

Frågan är hur jag kan lösa det här... bör jag lokalisera trädet den bor i och lönnmörda den? är dom fridlysta/eller är det olagligt på nått sätt?
kan man ringa kommunen och be dom få bort uggeljävlen på nått sätt? typ fånga den och ta den till Huddinge, tullinge eller tumba?

Om jag förstör själva trädet den bor i så flyttar den väl bara till trädet bredvid liksom, sen får jag skövla en hel skogjävel för att få bort fanskapet...

Jag äger ett luftgevär men vet inte om det är tillräckligt för en uggla, funkar på talgoxar domherrar och sånt iaf... Tacksam för svar
Senast redigerad av brajzilla 2022-05-08 kl. 08:15.
2022-05-08, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Jo det är så att en jävla Uggla har flyttat in i ett av träden vid ett gångstråk i ett mindre skogsparti nära där jag bor. Den här jävla fittugglan hoar och skränar varje morgon från kl.07 och typ 1tim fram! så om ni tänker naawww mysigt NEJNEJ den här låter helt sinnessjukt!
(Som om Anders Lundin som sjöng på skansen skulle fastna med pungen i framhjulet på cyckeln)

Frågan är hur jag kan lösa det här... bör jag lokalisera trädet den bor i och lönnmörda den? är dom fridlysta/eller är det olagligt på nått sätt?
kan man ringa kommunen och be dom få bort uggeljävlen på nått sätt? typ fånga den och ta den till Huddinge, tullinge eller tumba?

Om jag förstör själva trädet den bor i så flyttar den väl bara till trädet bredvid liksom, sen får jag skövla en hel skogjävel för att få bort fanskapet...

Jag äger ett luftgevär men vet inte om det är tillräckligt för en uggla, funkar på talgoxar domherrar och sånt iaf... Tacksam för svar

En av de roligaste inläggen jag läst på länge. Tack för skrattet! Älskar ugglor men jag har dock aldrig haft någon nära på huset så det kanske inte är så mysigt som man tänker.
Mörda den tycker jag dock inte du ska göra.
2022-05-08, 09:09
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
En av de roligaste inläggen jag läst på länge. Tack för skrattet! Älskar ugglor men jag har dock aldrig haft någon nära på huset så det kanske inte är så mysigt som man tänker.
Mörda den tycker jag dock inte du ska göra.

Ja alltså jag har inte lagt märke till den på dagtid men på mornarna är den helt jävla hopplös! antingen är det för att man inte tänker på det om dagen eller så är det nån morgongrej dom kör liksom...
2022-05-08, 09:17
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Sätt upp en ultraljudsskrämma så gör du inget synbart olagligt. Ugglan försvinner.
Det fetade+Uggla var kul: Ugglan hoar hela natten alltså? -Inte bara i fyra sekunder?
2022-05-08, 09:19
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ja alltså jag har inte lagt märke till den på dagtid men på mornarna är den helt jävla hopplös! antingen är det för att man inte tänker på det om dagen eller så är det nån morgongrej dom kör liksom...

Ugglor sover på dagen och är uppe på natten.
2022-05-08, 09:19
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Skulle rekommendera kaststjärna.
2022-05-08, 09:27
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Sätt upp en ultraljudsskrämma så gör du inget synbart olagligt. Ugglan försvinner.
Det fetade+Uggla var kul: Ugglan hoar hela natten alltså? -Inte bara i fyra sekunder?

Precis nu hör jag den igen! det kan inte stämma att dom sover hela dagen... Jaha ja och vad kostar en sån grunka då? det är väl snordyrt plus att jag inte lokerat exakt vart fanskapet bor! det går liksom inte att googla uggla på Eniro och få fram addressuppgifter, jag måste isf smyga ut vid 6-7 tiden och försöka lokalisera den lilla jäveln.
2022-05-08, 09:31
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ugglor sover på dagen och är uppe på natten.

Majoriteten av ugglorna är dagaktiva.
2022-05-08, 09:40
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Näää….de hoar vid midnatt och vid gryning. Speciellt på våren
2022-05-08, 09:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel

Jaså? När sover de då?
2022-05-08, 09:48
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Precis nu hör jag den igen! det kan inte stämma att dom sover hela dagen... Jaha ja och vad kostar en sån grunka då? det är väl snordyrt plus att jag inte lokerat exakt vart fanskapet bor! det går liksom inte att googla uggla på Eniro och få fram addressuppgifter, jag måste isf smyga ut vid 6-7 tiden och försöka lokalisera den lilla jäveln.

Säkert att det inte är en duva du hör?
Här är en mot katter, i ditt fall kattuggla, hehe:
https://www.skadedjursbekampning.nu/...ultraljud-stor

Här är en massa billigare på Amaxon:
https://www.amazon.de/s?k=ultrasonic..._ts-doa-p_1_14
2022-05-08, 09:49
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Nu ska du vara jävligt snäll tycker jag. Han kan väl fan inte veta att det sover en svennebanan där i närheten.
Gå ut och hug ner träd fan istället, var en riktig man och inte en bössfitta

Men som jag skrev så flyttar väl bara idiotugglan till ett träd bredvid!? jag kan ju för fan inte hugga ner hela skogen! den måste ju dö!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in