Citat:

Ursprungligen postat av 
brajzilla

Jo det är så att en jävla Uggla har flyttat in i ett av träden vid ett gångstråk i ett mindre skogsparti nära där jag bor. Den här jävla fittugglan hoar och skränar varje morgon från kl.07 och typ 1tim fram! så om ni tänker naawww mysigt NEJNEJ den här låter helt sinnessjukt!
(Som om Anders Lundin som sjöng på skansen skulle fastna med pungen i framhjulet på cyckeln)
Frågan är hur jag kan lösa det här... bör jag lokalisera trädet den bor i och lönnmörda den? är dom fridlysta/eller är det olagligt på nått sätt? 
kan man ringa kommunen och be dom få bort uggeljävlen på nått sätt? typ fånga den och ta den till Huddinge, tullinge eller tumba?
Om jag förstör själva trädet den bor i så flyttar den väl bara till trädet bredvid liksom, sen får jag skövla en hel skogjävel för att få bort fanskapet...
Jag äger ett luftgevär men vet inte om det är tillräckligt för en uggla, funkar på talgoxar domherrar och sånt iaf... Tacksam för svar

En av de roligaste inläggen jag läst på länge. Tack för skrattet! Älskar ugglor men jag har dock aldrig haft någon nära på huset så det kanske inte är så mysigt som man tänker. 
Mörda den tycker jag dock inte du ska göra.