2022-05-08, 12:43
Medlem
Var glad att du inte har 10 fiskmåsar Vad jag hört får man inte röra duvor medan de "ruvar" eller något, 1maj till september.
2022-05-08, 12:49
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintovka
Låter det såhär? - https://youtu.be/UKnVqycjbns

Då är lösningen simpel. Köp en uggla som fågelskrämma. Då sticker duvorna på studs.

Nej mer skränigt hoande och högt, för det är säkert minst 100m till skogsområdet... om den inte bor av ett av dom få träden på innergårdarna eller liknande.
2022-05-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Var glad att du inte har 10 fiskmåsar Vad jag hört får man inte röra duvor medan de "ruvar" eller något, 1maj till september.

Jag har skjutit betydligt större fåglar än sparvar med mitt luft gevär. Försök sikta på huvudet. Kan tänkas du skadar den bara...men den kommer sticka då iallafall.
2022-05-08, 13:13
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Jag har skjutit betydligt större fåglar än sparvar med mitt luft gevär. Försök sikta på huvudet. Kan tänkas du skadar den bara...men den kommer sticka då iallafall.

Ja kan testa iaf... I bästa fall kanske den ramlar ned så jag kan avsluta den på marken.
2022-05-08, 16:18
Medlem
Ge oss BILDER och LJUD!!!!!
2022-05-08, 16:23
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Mm jag för höra runt lite i grannskapet om fler har störts av den jävla fittugglan... Jag har tidigare bara avfärdat det som engångsföreteelser men nu när jag börjat fatta den ondsinta lilla jävelns rutiner kan jag inte undgå det! så jävla sjukt nu börjar den låta igen... Det var även en granne som sa att det kan vara en duva men jag tvekar.

Öronproppar broder. Eliminerar allt ljud.

Rosa, på apoteket.
2022-05-08, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Ja. Bra idé!

Bilder kanske är svårt. Men ljud borde TS kunna fixa fram
2022-05-08, 16:29
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge

ljud kan ni få imorron när den fittan sätter igång men bild blir ju lite svårt när jag inte vet var den jäveln är...
2022-05-08, 16:52
Hur kan man vilja döda en uggla, eller något djur alls för den delen?

TS är ett lågliv.
2022-05-08, 17:13
Medlem
Zorzarns avatar
Hoppas det är slagugglan som slagit läger bredvid dig, då lär du får en match om den ruvar. Vansinnigt aggressiva i dessa tider. Filma gärna när du går nära. Lästa om en farbror som ringmärkte slagugglan, han hade en tvättkorg på huvudet
2022-05-08, 17:31
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Jag kan ju iofs posta en bild på random uggla om det känns bättre så....

Vaknar du verkligen i ditt hem om du har alla fönster och dörrar stängda?
2022-05-08, 17:51
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Vaknar du verkligen i ditt hem om du har alla fönster och dörrar stängda?

Du menar att du inte hör saker utanför din bostad sålänge du har fönster och dörrar stängda? troligt....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in