Då är lösningen simpel. Köp en uggla som fågelskrämma. Då sticker duvorna på studs.
Nej mer skränigt hoande och högt, för det är säkert minst 100m till skogsområdet... om den inte bor av ett av dom få träden på innergårdarna eller liknande.
Var glad att du inte har 10 fiskmåsar Vad jag hört får man inte röra duvor medan de "ruvar" eller något, 1maj till september.
Jag har skjutit betydligt större fåglar än sparvar med mitt luft gevär. Försök sikta på huvudet. Kan tänkas du skadar den bara...men den kommer sticka då iallafall.
Jag har skjutit betydligt större fåglar än sparvar med mitt luft gevär. Försök sikta på huvudet. Kan tänkas du skadar den bara...men den kommer sticka då iallafall.
Ja kan testa iaf... I bästa fall kanske den ramlar ned så jag kan avsluta den på marken.
Mm jag för höra runt lite i grannskapet om fler har störts av den jävla fittugglan... Jag har tidigare bara avfärdat det som engångsföreteelser men nu när jag börjat fatta den ondsinta lilla jävelns rutiner kan jag inte undgå det! så jävla sjukt nu börjar den låta igen... Det var även en granne som sa att det kan vara en duva men jag tvekar.
Hoppas det är slagugglan som slagit läger bredvid dig, då lär du får en match om den ruvar. Vansinnigt aggressiva i dessa tider. Filma gärna när du går nära. Lästa om en farbror som ringmärkte slagugglan, han hade en tvättkorg på huvudet
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!