2019-04-15, 23:53
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Någon info om någon som vet om youtubekanalen onkelkanal? För tydligen så vet inte ens tjockfet vem det är som laddar upp klippen där. Verkar vara låtar som herr Florå haft på någon dator eller något sånt?
Kan det var någon gammal kompis med Håkan som har fått tag i lite låtar?
Citera
2019-04-16, 10:07
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Kan det var någon gammal kompis med Håkan som har fått tag i lite låtar?

Borde vara det, men tycker det är konstigt att låtarna kommer med flera år eller månaders mellanrum. Vet ju inte ifall personen kanske gör sina egna låtar och döper dom till Onkel Kånkel?

Eller ifall det är Onkels gamla låtar, men låter inte som Håkan när det sjungs i låtarna.
Citera
2019-04-16, 13:13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Borde vara det, men tycker det är konstigt att låtarna kommer med flera år eller månaders mellanrum. Vet ju inte ifall personen kanske gör sina egna låtar och döper dom till Onkel Kånkel?

Eller ifall det är Onkels gamla låtar, men låter inte som Håkan när det sjungs i låtarna.
Det kan ju vara så att han laddar upp låtar när han orkar/har tid. De låtarna jag har hört tycker jag det är den riktiga Onkel som sjunger. Men intressant att höra hur han har hittat låtarna och om det dyker upp några fler.
Citera
2019-04-23, 08:48
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Precis en bootleg, ja. Singeln som följer med ser ju rätt kul och egen ut.

Så sant så
Dock hoppas jag på en officellt släpp snart.
Det skulle vara guld värt
Citera
2019-04-23, 20:13
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:

Vilka låtar tycker du inte låter som honom? Jag har lyssnat lite på den kanalen nu och det är enligt mig solklart att det är Onkel. Helt omisskänligt på rösten och instrumenten.
Citera
2019-04-24, 00:52
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Vilka låtar tycker du inte låter som honom? Jag har lyssnat lite på den kanalen nu och det är enligt mig solklart att det är Onkel. Helt omisskänligt på rösten och instrumenten.
Precis, tycker också att det låter som den riktige Onkel.
Citera
2019-04-24, 00:53
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Så sant så
Dock hoppas jag på en officellt släpp snart.
Det skulle vara guld värt
Ja, och att det släpps mer outgivna låtar. Tur att det finns en hel del på tjockfet och Youtube, men en fysisk skiva hade varit fint att få ha i ägorna.
Citera
2019-04-24, 09:14
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Det kan ju vara så att han laddar upp låtar när han orkar/har tid. De låtarna jag har hört tycker jag det är den riktiga Onkel som sjunger. Men intressant att höra hur han har hittat låtarna och om det dyker upp några fler.

Ja låtarna kommer ju upp lite då och då, kanske var Håkans ex som sålde av alla hans grejer. Så var det någon som fick tag på grejerna.

Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn

Jag lyssnade igen och det är Onkel. Tror bara jag var inställd på att det var något mysko, lyssnat och grävt bland med-lemmar osv. Någon konspirationsteori som jag gjorde iordning i min egna skalle.
Citera
2019-04-24, 09:24
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, och att det släpps mer outgivna låtar. Tur att det finns en hel del på tjockfet och Youtube, men en fysisk skiva hade varit fint att få ha i ägorna.

Vi får väl hoppas på ett officellt släpp med tiden
Då allt kommer gå till rätt folk å inte bootlegs utgåvor.
Även om musiken är hemsk enligt vissa så skall det finnas rätt till royalty till deras anhöriga
Citera
2019-04-24, 18:49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja låtarna kommer ju upp lite då och då, kanske var Håkans ex som sålde av alla hans grejer. Så var det någon som fick tag på grejerna.

Javisst ja hörde ju i "dokumentären" att hans missbrukande sambo hade sålt lite av varje efter att han hade dött. Kan tänka att om så var fallet så fick hon rätt mycket pengar, då han lär ha haft i sin ägo en väldans massa låtar.
Citera
2019-04-24, 18:50
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Även om musiken är hemsk enligt vissa så skall det finnas rätt till royalty till deras anhöriga

Ja, precis fast som jag har förstått det så fick väl inte Håkan själv så mycket för sina skivor, utan pengarna gick väl direkt bara till skivbolaget.
Citera
2019-04-24, 20:21
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:

Ja det roligaste hade varit ifall det kom ut alla skivor på LP och var orginalpressar. Är för snål för att köpa första upplagan av onkel. Men har alla bootlegs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in