2016-07-12, 22:44
Medlem
JoakimVonAnka86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdc
Dä där känner jag igen, var nog min gamla sida onkel.biz runt 2001 nångång. Forumet blev hackat av nån jävla fjant å sen orkade ingen fixa skiten.

Ja just de. Den blev hackad av någon Turk. Jävla synd, de va ett fantastiskt forum. Minns att man var tvungen att skriva något hets emot folkgrupp relaterat i varje inlägg för att inte få en varning haha
Citera
2016-08-05, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nu verkar det vara dags igen!

Nu kan man nämligen förhandsboka Gyllene Tider:

ONKEL KÅNKEL - Gyllene Tider (CD)
ONKEL KÅNKEL - Gyllene Tider = 2 LP Brown =
ONKEL KÅNKEL - Gyllene Tider = 2 LP, Clear =
ONKEL KÅNKEL - Gyllene Tider = 2 LP, Pink =
ONKEL KÅNKEL - Gyllene Tider = 2 LP, Yellow =

Vad hände med vinylerna som fanns på recordheaven? Länkarna funkar inte och när jag googlar hittar jag bara en röd version.
Citera
2016-08-06, 00:35
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ud0
Vad hände med vinylerna som fanns på recordheaven? Länkarna funkar inte och när jag googlar hittar jag bara en röd version.

Jag är i enhet med dig jätteintresserad av att veta vad som hände. Alla i förra (Kalle Anka Suger Pung) är också borta.. Strul med upphovsrätten?
Citera
2016-08-08, 23:30
Medlem
Citat:
Jag är i enhet med dig jätteintresserad av att veta vad som hände. Alla i förra (Kalle Anka Suger Pung) är också borta.. Strul med upphovsrätten?

Jag hade bokat Gyllende tider och jag mailade och fråga och fick detta svar.

"Hej

Nja, det verkar vara lite rättighetsproblem på denna utgåvan. Så jag tror inte denna utgåvan kommer och komma ut. Dock, så verkar det som att en annan version kommer ut någongång i höst…..tyvärr….Så jag tar bort ordern, och hoppas kunna erbjuda en annan version lite längre fram….

Mvh

Johnny & Record Heaven
"
Citera
2016-08-10, 01:45
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svetthenk
Jag hade bokat Gyllende tider och jag mailade och fråga och fick detta svar.

"Hej

Nja, det verkar vara lite rättighetsproblem på denna utgåvan. Så jag tror inte denna utgåvan kommer och komma ut. Dock, så verkar det som att en annan version kommer ut någongång i höst…..tyvärr….Så jag tar bort ordern, och hoppas kunna erbjuda en annan version lite längre fram….

Mvh

Johnny & Record Heaven
"

Nåja.. Fast det är skumt, för det cirkulerar väl en nypress av den redan på Tradera väl?

Vet du något om Kalle Anka releasen då? Den bara försvann hux-flux
Citera
2016-08-10, 03:47
Medlem
Strangeattractors avatar
Citat:
Nåja.. Fast det är skumt, för det cirkulerar väl en nypress av den redan på Tradera väl?

Vet du något om Kalle Anka releasen då? Den bara försvann hux-flux

Kalle Anka finns på Tradera med det hutlösa utropspriset femhundra riksdaler.
Citera
2016-08-15, 12:43
Medlem
JojjeMeduzas avatar
"Ny" Onkel låt på youtube idag.

Svenne Vill Se Förhud
https://www.youtube.com/watch?v=LSXlgU214nQ
Citera
2016-08-21, 22:11
Medlem
Nu förstår jag ingenting av nypressen på gyllene tider, den släpptes aldrig eller?? men det verkar ju som det kommit ut 500 ex eftersom det säljs röd vinyl på tradera?
Citera
2016-08-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnyjaeger
Nu förstår jag ingenting av nypressen på gyllene tider, den släpptes aldrig eller?? men det verkar ju som det kommit ut 500 ex eftersom det säljs röd vinyl på tradera?

Konstigt.
Kanske någon han sno något ex någonstans eller så har den "nya" verisionen kommit redan.
Fast skulle den nya ha kommit så borde man ha uppmärksammat det.
Dyr verkar den bli iallafall.
Citera
2016-08-23, 15:05
Medlem
Strangeattractors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svetthenk
Konstigt.
Kanske någon han sno något ex någonstans eller så har den "nya" verisionen kommit redan.
Fast skulle den nya ha kommit så borde man ha uppmärksammat det.
Dyr verkar den bli iallafall.

Jo, fy fan. Två lakan är nypressen uppe i.
Citera
2016-08-31, 13:49
Medlem
Den röda nypressen av orginal lp'n är limiterad 500ex och numrerad, utgiven av "onkel kånkels fanclub" vilka det nu kan vara.. Den andra utgåvan som blev stoppad skulle vara en dubbel lp utgåva av cd versionen från 93. Dubbel albumet skulle släppas i samma färger som kalle anka suger pung så den lär ju då också ha strul med rättigheterna. Frågan är ju hur många ex som egentligen cirkular av de olika utgåvorna.
Citera
2016-09-01, 08:45
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeattractor
Jo, fy fan. Två lakan är nypressen uppe i.
Som hittat :-D

Undrar om nypressen är mastrad från cd eller om de fått tag på orginalmastern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in