2025-09-13, 23:03
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Lyss till de sälla tonerna, James. Lyss och lär!
Citera
2025-09-15, 20:37
Medlem
Rebali179s avatar
Undrar om det skulle kunna gå att skriva en biografi eller en bok om både
Onkel Kånkel & Könsrockens betydelse
Citera
2025-09-17, 02:26
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Undrar om det skulle kunna gå att skriva en biografi eller en bok om både
Onkel Kånkel & Könsrockens betydelse

Det skulle jag också vilja se. En bok eller en riktig dokumentär. Skulle vara intressant att få veta mer om hans uppväxt med mera.
Citera
2025-09-20, 20:37
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Var han någonsin nykter när han spelade in?
Citera
2025-09-22, 17:13
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det skulle jag också vilja se. En bok eller en riktig dokumentär. Skulle vara intressant att få veta mer om hans uppväxt med mera.

Även om dokumentären ändå lyfter lite på hur Håkan var privat så kanske det inte är så enkelt?
Men man får väl drömma lite ändå..... '

Även om favoritskivan kommer nog alltid att vara Gammaldags Jul (alla kategorier)
Citera
2025-09-24, 17:57
Medlem
samuelssonlirars avatar
Varför tycker många vita medelålderns män ute på landet det är häftigt med detta?
Citera
2025-09-25, 09:45
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuelssonlirar
Varför tycker många vita medelålderns män ute på landet det är häftigt med detta?

Häftigt? Utveckla gärna mer, är inte allt för många som jag vet som lyssnar på onkel kånkel.

Det som är bra är att man får ett leende på läpparna när man lyssnar, och så är det väldigt trallvänligt med melodier o textrader som etsar sig fast i skallen.
Citera
2025-09-27, 00:27
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Var han någonsin nykter när han spelade in?
Han missbrukade en hel del både alkohol och andra droger. Drogerna gav säkert inspiration och motivation att spela in sina alster.
Citera
2025-09-27, 00:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Även om dokumentären ändå lyfter lite på hur Håkan var privat så kanske det inte är så enkelt?
Men man får väl drömma lite ändå..... '

En riktig dokumentär skulle verkligen behövas och uppskattas. Gillar såklart Udda Tings podcast om Onkel Kånkel. Det togs upp en hel del, men det känns som om de bara skrapade på ytan.
Citera
2025-09-27, 00:31
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Även om favoritskivan kommer nog alltid att vara Gammaldags Jul (alla kategorier)

Nja, den skivan är kul till jul. Men den bästa skivan -är Fanastiska Äfventyr och näst bäst är Underbara Värld.
Citera
2025-09-27, 00:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuelssonlirar
Det är humor. Jag gillar Onkel Kånkel på samma sätt som jag gillar Povel Ramel.
Citera
2025-09-27, 10:59
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
En riktig dokumentär skulle verkligen behövas och uppskattas. Gillar såklart Udda Tings podcast om Onkel Kånkel. Det togs upp en hel del, men det känns som om de bara skrapade på ytan.

Stämmer verkligen, även om Håkan var väldigt privat själv så borde det väl finnas lite mera
att berätta, Men det kommer nog bli ett mastodont projekt att skriva något om honom m.m.

Citat:
Nja, den skivan är kul till jul. Men den bästa skivan är Fanastiska Äfventyr och näst bäst är Underbara Värld.

Själv så kan jag lyssna på Gammaldags Jul under hela året.
Får ta & ge Fanastiska Äfventyr och näst bäst är Underbara Värld en chans med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in