Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-25, 15:37
  #685
Medlem
Hedrar Onkel varje dag med min bild här på flashback.

Alltid sjuka texter, får en att le och nynna med på låtar som cp-åke, tomtekuk, pedofilernas volleyboll turnering men Grave party är nog fan den bästa!

http://www.youtube.com/watch?v=WJz73hHr2fE
Citera
2013-04-12, 15:31
  #686
Medlem
Har en tidning från 80/90-tal liggande hemma någon stans med ett OK-reportage i. Vill minnas att det fanns lite foton med där. Finns det intresse så kanske jag kan leta upp den och skanna.
Citera
2013-04-12, 21:12
  #687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equimanthorn
Har en tidning från 80/90-tal liggande hemma någon stans med ett OK-reportage i. Vill minnas att det fanns lite foton med där. Finns det intresse så kanske jag kan leta upp den och skanna.

japp , det tycker jag du ska göra.
Citera
2013-05-14, 18:03
  #688
Medlem
Några nyheter angående Håkan Florå i boken "Ny Våg - Svensk Punk / New Wave / Synth 1977-1982" ?
Någon bild/skvaller?
Citera
2013-06-03, 21:52
  #689
Medlem
Tjena alla onkel-fans, årets nyhet:

Onkel Kånkel And His Kånkelbär förekommer numera även på spotify!

Nu finns det helt plötsligt hopp om överlevnad för Spotify trots allt.
Citera
2013-06-05, 20:46
  #690
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskorg
Tjena alla onkel-fans, årets nyhet:

Onkel Kånkel And His Kånkelbär förekommer numera även på spotify!

Nu finns det helt plötsligt hopp om överlevnad för Spotify trots allt.

Bra som fan det. Onkel har man saknat på spotify.
Citera
2013-06-12, 08:51
  #691
Avstängd
HOM0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Bra som fan det. Onkel har man saknat på spotify.
Gillar inte onkel men bra att de finns där allafall så jag kan lyssna in mig lite. Har som mp3 men orkar inte gräva fram den externa.
Citera
2013-06-15, 16:56
  #692
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOM0
Gillar inte onkel men bra att de finns där allafall så jag kan lyssna in mig lite. Har som mp3 men orkar inte gräva fram den externa.

Vad är du för ett homo som inte gillar Onkel?
Citera
2013-06-30, 18:26
  #693
Medlem
Koprofilias avatar
e de någon som vet vart man kan få tag på sälla toner?
Citera
2013-07-01, 18:52
  #694
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koprofilia
e de någon som vet vart man kan få tag på sälla toner?

Finns väl att ladda ner säkert någonstans. Vett att Sperrman sålde skivor förut.
Citera
2013-07-01, 21:11
  #695
Medlem
apelsindanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koprofilia
e de någon som vet vart man kan få tag på sälla toner?

Om du menar på kasett/cd så har jag läst någonstans att de enbart har släppts på nätet, viket inte skulle förvåna mig i och med att dessa tre album främst innehåller gamla demos. Du kan ju alltid ladda ner, lyssna på youtube eller på spotify!

Förresten, i år är det 30 år sedan de släppte sin första egna LP
Citera
2013-07-01, 22:03
  #696
Medlem
Necroshadows avatar
Onkel wrote the soundtrack to my life!

Rest in piss din tarmspräckande stjärtgosse med gubbkuk utav stål. Ditt minne kommer alltid leva kvar bland oss andra kånkelbär som kommer fortsätta föra din musik vidare till kommande generationer!

Det går inte en dag utan att jag tänker på gamle Onkel när jag skrattar åt downs syndrom eller åt rullstolscp'n. För bara ett halvår sedan satt jag och sjöng "Jag firar julen i Polen" tillsammans med en utvecklingsstörd snubbe som också tyckte om Onkel Kånkel.

Här har vi ett videoklipp som gamle Onkel skulle älskat: http://www.youtube.com/watch?v=zJ4EpQZ0GzE
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback