2022-12-25, 17:17
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Samtidigt så undrar man hur sjutton han fick inspiration till sådant material som
finns på Gammaldags Jul skivan. Eller så är det en människa sjuka fantasier vi lyssnar på.

Ja, det kan man ju undra. Framförallt för han var ju också den som lade grunden för könsrocken. Men hade väl en del sjuka fantasier och finns inspiration till sin musik via alkohol och andra droger. Läste väl att han och några polare brukade röka hasch och sedan skriva en textrad var.
Citera
2022-12-25, 17:17
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
KÖNSROCK en typ av folkmusik, rätt så mycket spikar i texterna, allt under bältet.
Ja, så kan man se på det.
Citera
2022-12-25, 20:41
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, så kan man se på det.

En till två låtar kan vara roande men med fler blir det rätt jobbigt ungefär som med Arboga ölen för min del.
Så här till Jul rekommenderas

https://youtube.com/playlist?list=PLE43537111037AF14
Citera
2022-12-26, 00:08
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
En till två låtar kan vara roande men med fler blir det rätt jobbigt ungefär som med Arboga ölen för min del.
Så här till Jul rekommenderas

https://youtube.com/playlist?list=PLE43537111037AF14

Jag tycker att musiken är underhållande hela tiden. Sedan finns det andra band inom könsrocken som är lättare att ledsna på.
Gammeldags jul har spelats flitigt av mig under julen, det är ett måste.
Citera
2022-12-26, 04:19
Citat:
Jag tycker att musiken är underhållande hela tiden. Sedan finns det andra band inom könsrocken som är lättare att ledsna på.
Gammeldags jul har spelats flitigt av mig under julen, det är ett måste.

Ja helt klart bättre än de äldre traditionella om det ska spelas julsånger Haha!
Citera
2023-02-13, 03:50
Medlem
Pekka-s avatar
Sett någon kille på Facebook som försöker sälja bootlegs på hultsfred och 2002 turnén. Såg även att han försökte sälja något som heter Veneriska Verser. Kollade upp på tjockfet och hittade detta:
https://tjockfet.se/html/musik/veneriska.verser.html

Vad är detta för mjölkande?
Citera
2023-02-13, 09:44
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Sett någon kille på Facebook som försöker sälja bootlegs på hultsfred och 2002 turnén. Såg även att han försökte sälja något som heter Veneriska Verser. Kollade upp på tjockfet och hittade detta:

Är det inte Marcus Örn som kör med Tributebandet
Onkel 2.0. Säljaren har försökt många gånger sälja bootlegs och pirat utgåvor
Citera
2023-02-14, 02:15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-

Citat:
Är det inte Marcus Örn som kör med Tributebandet
Onkel 2.0. Säljaren har försökt många gånger sälja bootlegs och pirat utgåvor

Ja, det är den där jävla Mats Örn som säljer skivorna. Såg att han gjorde reklam för sina bootlegs och blev rejält förbannad. Han gör det endast för pengarnas skull. Okej, visst vill man ge bort lite av Håkans fina musik som att lägga upp på internet eller liknande det är ju en god gärning. Men i Mats fall är det endast en ekonomiskvinst som han är ute efter, han har ingen rätt till musiken, pengarna som han tjänar borde då ges till Håkans anhöriga.

Hoppas att ingen köper skivorna, de finns ju att ladda ner. Spara pengarna och stöd inte den här idioten.
Citera
2023-02-14, 20:23
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, det är den där jävla Mats Örn som säljer skivorna. Såg att han gjorde reklam för sina bootlegs och blev rejält förbannad. Han gör det endast för pengarnas skull. Okej, visst vill man ge bort lite av Håkans fina musik som att lägga upp på internet eller liknande det är ju en god gärning. Men i Mats fall är det endast en ekonomiskvinst som han är ute efter, han har ingen rätt till musiken, pengarna som han tjänar borde då ges till Håkans anhöriga. Hoppas att ingen köper skivorna, de finns ju att ladda ner. Spara pengarna och stöd inte den här idioten.

Det är väl inte första gången han gör sådär. Bara folk vet om att det är brända CD-R skivor som hans säljer. De dyker upp lite då & då. Men samtidigt så gör han väl även reklam för Onkel 2.0 också ibland.
Citera
2023-02-14, 23:46
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det är väl inte första gången han gör sådär. Bara folk vet om att det är brända CD-R skivor som hans säljer. De dyker upp lite då & då. Men samtidigt så gör han väl även reklam för Onkel 2.0 också ibland.
Nä, inte första gång och knappast sista heller. Men hoppningsvis är inte folk så dumma att den köper skiten från honom.
Citera
2023-02-19, 02:59
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Nä, inte första gång och knappast sista heller. Men hoppningsvis är inte folk så dumma att den köper skiten från honom.

Man vet ju aldrig dessvärre & med tanke på att de återkommer ibland ifrån honom.
Dock vet man ju aldrig ifall han säger att det är CD-R utgåvor.
Han sålde även några Onkel kassetter också så minns för mig att han
blev utslängd från säljsidor från FB. så jag hoppas att han inte fortsätter,
Citera
2023-02-19, 03:05
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Man vet ju aldrig dessvärre & med tanke på att de återkommer ibland ifrån honom.
Dock vet man ju aldrig ifall han säger att det är CD-R utgåvor.
Han sålde även några Onkel kassetter också så minns för mig att han
blev utslängd från säljsidor från FB. så jag hoppas att han inte fortsätter,

Han verkar vara en riktig fitta. Vet inte om han ännu spelar i samma band som Peter London som själv har gjort covers på Onkel Kånkel, men han har ju inte gjort det för pengarnas skull, utan för att han genuint gillar musiken. Men den här jävla Marcus Öhrn får mig att vilja spy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in