2022-05-09, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaså, vill du bara inte ge dem pengar till mat, kläder och husrum så de slipper svälta och frysa?

Vilket land pratar du om nu där barn svälter och fryser ihjäl?
Citera
2022-05-09, 13:13
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Planeringen är man också två om. Så om du anser att kvinnan ska omyndigförklaras och steriliseras, så ska mannen också omyndigförklaras och steriliseras, eftersom ingen av de två planerat för hur de ska göra om det blir en graviditet vid deras samlag.

Dvs.: en hel del stadgade par som redan har barn med varandra kommer omyndigförklaras och steriliseras mot sin vilja... Sjukt förslag du kommer med.
Slö har kommit med ett mycket bättre förslag tidigare om att eftersom kvinnor är så dåliga på att undvika oönskade graviditeter så ska endast män ta ansvar för barn.

Och när hela ansvaret hamnar i männens knä ska du se att män klarar att planera så att det inte blir några oönskade graviditeter!
Citera
2022-05-09, 13:14
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Vilket land pratar du om nu där barn svälter och fryser ihjäl?
Jag pratar om att om barn inte får mat och kläder och husrum så svälter och fryser de. Barn kan inte skaffa sånt själva.
Citera
2022-05-09, 13:17
Medlem
Citat:
Jag pratar om att om barn inte får mat och kläder och husrum så svälter och fryser de. Barn kan inte skaffa sånt själva.

Är detta ett problem i Sverige eller vilket land pratar du om?
Citera
2022-05-09, 13:20
Citat:
Är detta ett problem i Sverige eller vilket land pratar du om?
Jag pratar om att du inte vill att dina pengar ska gå till att ditt eget barn ska slippa svälta och frysa. Duh.
Citera
2022-05-09, 13:23
Medlem
Citat:
Jag pratar om att du inte vill att dina pengar ska gå till att ditt eget barn ska slippa svälta och frysa. Duh.

Återigen, jag har till skillnad från dig ingen blodtörst och är emot abort.
Jag lever heller inte i ett land där man fryser ihjäl.
Citera
2022-05-09, 13:25
Citat:
Återigen, jag har till skillnad från dig ingen blodtörst och är emot abort.
Jag lever heller inte i ett land där man fryser ihjäl.
Nä men det beror ju på att andra föräldrar inte är lika egoistiska som du utan tar tar ansvar att deras barn slipper frysa ihjäl.
Citera
2022-05-09, 13:27
Medlem
Citat:
Nä men det beror ju på att andra föräldrar inte är lika egoistiska som du utan tar tar ansvar att deras barn slipper frysa ihjäl.

Hur blev jag egoistisk när jag inte är för abort och tar ansvar? Det är du och inte jag som är för barnamord. Ingen fryser heller ihjäl i det land jag bor i som sagt.

Du borde göra en psykundersökning, det är något som är trasigt i ditt huvud.
Citera
2022-05-09, 13:29
Citat:
Hur blev jag egoistisk när jag inte är för abort och tar ansvar? Det är du och inte jag som är för barnamord. Ingen fryser heller ihjäl i det land jag bor i som sagt.

Du borde göra en psykundersökning, det är något som är trasigt i ditt huvud.
Men duuuuh. Du förespråkar att män inte ska behöva ta ansvar för att deras egna barn inte ska behöva frysa ihjäl.

Inga befogenheter att besluta om barnet ska få leva eller inte- inget ansvar för barnets överlevnad.
Citera
2022-05-09, 13:31
Medlem
Citat:
Men duuuuh. Du förespråkar att män inte ska behöva ta ansvar för att deras egna barn inte ska behöva frysa ihjäl.

Jag förespråkar att befogenheter kopplas till ansvar och detta har inget med kön att göra.
Citera
2022-05-09, 13:33
Citat:
Jag förespråkar att befogenheter kopplas till ansvar och detta har inget med kön att göra.
Ja och vilka befogenheter kräver du för att ta ansvar för ditt eget barns överlevnad?
Citera
2022-05-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ja och vilka befogenheter kräver du för att ta ansvar för ditt eget barns överlevnad?

Om du inte är beredd att axla ansvaret ska du inte ha befogenheterna, enkla krav.
Begär du ensam vårdnad ska du kunna axla ansvaret ensam, annars ska du inte begära det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in