2022-05-04, 16:00
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Ingen blev dock tvingad att vaccinera sig, en våldtagen kvinna blir däremot tvingad att föda barnet. Du ser inte skillnaden? Det som är skrattretande ironiskt är hur de mest inbitna "my body, my choice"-antivaxxarna är totalt oförmögna att sätta sig in kvinnans situation och hennes rätt till sin kropp.

Om man inte ser indirekt tvång som ett tvång, så visst.

Du verkar ju ironiskt nog själv totalt oförmögen att förstå och sätta dig in i en persons situation, där det inte uppfattas som ett hot eller tvång, när följden blir att du blir arbetslös, förlorar din inkomst, kanske förlorar hus och familj och hamnar på gatan. Det är bara ett fritt val liksom, det kan omöjligen finnas något tvång i den situationen?
Senast redigerad av doncroce 2022-05-04 kl. 16:09.
Citera
2022-05-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurksylta
Det finns inget land som tycker att det är ok att mörda barn.
Jodå, det finns ett förslag i USA där man i praktiken vill tillåta ”abort” upp till en månad efter födseln.

”This law would prohibit investigations in any case where a baby died after birth as a result of neglect.”

https://www.breakpoint.org/marylands-infanticide-bill/
Citera
2022-05-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ett sexveckors foster är inget barn.
Hur är det med ett "foster" som är 40 veckor då? Det är i vissa delstater lagligt att döda barnet även när det är delvis framfött, dvs under själva förlossningen.
Citera
2022-05-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det andra alternativet bättre? Kvinnor åker utomlands och gör abort eller gör abort på svarta marknaden där vad som helst kan hända.

Jag tycker det ska vara upp till var och en att bestämma. Båda sidor har rätt. Men vad som är bäst är individuellt.

" Är det andra alternativet bättre? Att män åker utomlands för att köpa vapen och droger eller köper det på svarta marknaden där vad som helst kan hända."

Jag tycker också var och en ska bestämma men inte med handen i min plånbok. Hade man oskyddat sex och sedan vill bli av med konsekvenserna så bör man snällt sticka handen i sina egna fickor. Kan lova dig att problemet skulle försvinna över en natt när man inte kan tvinga andra att betala.
Citera
2022-05-04, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Jag tycker också var och en ska bestämma men inte med handen i min plånbok. Hade man oskyddat sex och sedan vill bli av med konsekvenserna så bör man snällt sticka handen i sina egna fickor. Kan lova dig att problemet skulle försvinna över en natt när man inte kan tvinga andra att betala.
I gamla östblocket förekom abort som preventivmetod, men här är den ovanlig. Preventivmedel är dock inte perfekta, kvinnor kan bli våldtagna etc.

Betalar du hellre understöd till kvinnor som får barn de inte vill ha eller kan försörja?
Citera
2022-05-04, 16:35
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Såg på infowars att Scotus nu river upp Roe v Wade som gjorde aborträtten helig över hela USA. Men nu rivs den upp, så att "den satanistiska blodsritualen abort", mördandet av barn som offer till moloch, judarnas, enligt den babyloniska talmuden, gud. De har en till bok också, den satanistiska bibeln, den äldre. Här är länk till klippet by the way, ifrån infowars. https://www.bitchute.com/video/iYApGmPVQUd9/

Finns det risk att det smittar av sig hit, som allt annat som USA håller på med, som den lydstat vi varit länge därav tvingats besudlas med. Därför är det också så många som direkt sjunger i kör med USA idag. Hur många inom EU gjorde inte det här? 1 va? Där har du den som talar sanning.

Hur ser det ut juridiskt alltså?
Alltså risk är i negativ betydelse, rätta ordet är nog "chans". Hoppas verkligen att det kommer hit också. Kvinnor ska inte få knulla runt ansvarslöst och döda barn när det passar dom.
Citera
2022-05-04, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Nej, det är dags för grabbar att bli män! Var inte en idiot!

Sa hon som blev doppad av 10 män och vill göra abort
Citera
2022-05-04, 16:42
Inget att böla över. Federalismen handlar om att ge de enskilda staterna rätt att stifta sin egen lag. Vill man ha abort i sin delstat så får man gå till valurnan och sluta gråta. Samma sak med cannabis egentligen och prostitution.

Staten i USA har blivit för stor. Det är bra att det hävs.
Citera
2022-05-04, 16:51
Medlem
Roberys avatar
Svår fråga tycker jag. Abort är ju att föredra framför att någon brud utan konsekvenstänk ska uppfostra och ta hand om ett barn själv. Som i praktiken betyder att skattebetalare får betala uppehälle i 18 år. Verkligen inte önskvärt att vi får flera barn (killar framförallt) som växer upp utan en stabil fadersfigur.

Å andra sidan släpper man det helt löst, finns ju en överhängande risk, att idioter blir mindre försiktiga och använder abort som ett preventiv medel i sig, vilket givetvis inte kan vara nåt att sträva efter.

Vad jag egentligen inte förstår är hur det kan vara ett så stort problem, det är ju för fan inte svårt att undvika att göra någon/bli gravid.
Citera
2022-05-04, 16:52
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Så, eftersom antivaxxarna blev utsatta för detta "indirekta tvång" (som egentligen inte är tvång i ordets rätta bemärkelse) så ska kvinnor bli utsatta för direkt tvång? Har jag förstått dig rätt då?
Hur många barn blir till genom våldtäkt? Är det många?
Citera
2022-05-04, 16:58
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Så, eftersom antivaxxarna blev utsatta för detta "indirekta tvång" (som egentligen inte är tvång i ordets rätta bemärkelse) så ska kvinnor bli utsatta för direkt tvång? Har jag förstått dig rätt då?

Det har jag aldrig påstått, jag påpekade hur vänstern i USA skjutit sig i foten med sin principlöshet och dubbelmoral runt statens rätt att sticka näsan i folks privata medicinska beslut.

Personligen tycker jag våldtagna kvinnor ska ha rätt att göra abort, men det är en försvinnande liten del av alla aborter, och det är inte den centrala frågan här även om en del verkar vilja låtsas som det.
Tom. i många strikta katolska länder med generellt abortförbud brukar aborter vid våldtäkter tillåtas, så det är väl inte vad kampen här handlar om? Det är såklart ett bra känsloargument som ingen kan argumentera emot.
Citera
2022-05-04, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Det har jag aldrig påstått, jag påpekade hur vänstern i USA skjutit sig i foten med sin principlöshet och dubbelmoral runt statens rätt att sticka näsan i folks privata medicinska beslut.

Personligen tycker jag våldtagna kvinnor ska ha rätt att göra abort, men det är en försvinnande liten del av alla aborter, och det är inte den centrala frågan här även om en del verkar vilja låtsas som det.
Tom. i många strikta katolska länder med generellt abortförbud brukar aborter vid våldtäkter tillåtas, så det är väl inte vad kampen här handlar om? Det är såklart ett bra känsloargument som ingen kan argumentera emot.

Det handlar om kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp, oavsett hur graviditeten har uppstått. Antivaxxarna hade den rätten, även om du inte verkar kunna ta in det. Och förövrigt, varför ska det vara okej att abortera bort ett foster som uppstått genom våldtäkt? Fostret kan ju inte rå för att det tillkommit på det sättet, varför är det plötsligt okej med mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in