2022-05-09, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vill du betala för ditt barn så får du allt ignorera blodtörsten som är din enda chans.

Jag har ingen blodtörst men du har uppenbarligen en stor blodtörst då du inte ens vill göra något åt kvinnors blodtörst. Vad är det som triggar denna blodtörst hos dig?
Citera
2022-05-09, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Alla kvinnor som genomgått en abort bör tvingas gå på en kurs om hur man använder preventivmedel och hur mycket deras lathet har kostat samhället.
Ska männen också tvingad gå kurser , för aborter sker nämligen i fasta relationer bland gifta par som tillsammans redan har barn och inte vill ha fler
Finns någon konstig uppfattningen att det singelkvinnor som genomgår abort oftare än kvinnor i fasta stabila relationer , kan ha något att göra med bilden man får från USA där tonårsgraviditeter är vanliga och där college på många platser har förskola för barn till elever .
Citera
2022-05-09, 08:44
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Om Sveriges muslimer är mot abort, kommer aborträtten avskaffas även här...
Citera
2022-05-09, 08:44
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Jag har ingen blodtörst men du har uppenbarligen en stor blodtörst då du inte ens vill göra något åt kvinnors blodtörst. Vad är det som triggar denna blodtörst hos dig?
Men du fattar att om kvinnan med dagens lagstiftning inte är blodtörstig åläggs du att bistå ditt barn med mat och kläder, vilket du inte vill?
Citera
2022-05-09, 08:46
Medlem
Citat:
Men du fattar att om kvinnan med dagens lagstiftning inte är blodtörstig åläggs du att bistå ditt barn med mat och kläder, vilket du inte vill?

Män har den skyldigheten idag redan men kvinnor är ändå blodtörstiga men detta vill du inte göra något åt. Varför är du så här blodtörstig?
Citera
2022-05-09, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Om Sveriges muslimer är mot abort, kommer aborträtten avskaffas även här...

Så är det ja och allt feministerna har jobbat för kommer raseras men de har inte fattat det än, de är lite långsamma och kan inte tänka i några led.
Citera
2022-05-09, 08:57
Moderator
Maviels avatar
Sverige sneglar alltid mot USA. Det finns alltid en risk. I förra valet gick ju SD ut med att de ville höja tidpunkten för när man får gå igenom en abort och vädrade åsikter som kändes förlegade. De backade på det ganska snabbt när de märkte att det inte gynnade dem, men åsikterna finns ju där. Och SD kommer bara att bli större och kommer de till makten finns det alltid en risk att det är något som tas upp igen.

Det är väldigt lätt att abortdebatten blir känslomässig, att man fastnar i filosofiska och etiska diskussioner kring när livet börjar. Och självklart har jag själv tänkt tanken när jag jobbat med svårt sjuka barn och sett att det ibland inte är lång tid mellan tidpunkten att ett foster aborteras och att ett foster räddas till livet.

Men det finns två saker som man behöver behålla i tanken hur jobbiga de än är.

Den första är att det enda som kommer att hända om man inskränker legala aborter är att illegala aborter ökar med risker för kvinnan. Vi vill inte tillbaka till ett samhälle där det ser ut så. Vi kommer att ha lika många aborter. Skillnaden är säkerheten för kvinnan.

Det andra är kvinnans autonomi och förmåga att bestämma måste vara lika stor som för alla. Exempelvis, om en person blir hjärndöd så får man inte ta organ till andra hur som helst om personen före sin död inte gett samtycke till organdonation. En avliden ska inte ha större rätt till att bestämma över sin kropp än en kvinna. Det måste vara kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp. Oavsett om hon slarvat med p-piller, kondomen brast, hon blev våldtagen, hon var inte försiktig, whatever, så måste hon ha lika stor rätt att bestämma över sin kropp som en avliden.

Sedan är det fascinerande att det tycks så himla mycket om kvinnor som begår abort. Det tycks inte lika mycket exempelvis om hjärtsjuka, trots att en stor del ådragit sig sin åkomma genom att inta för mycket alkohol, äta för mycket, inte sköta om sig. Det finns ingen som skulle få för sig att dra in vården för dem? "Nä du får ingen PCI för du har minsann inte skött dig". Vi har inte en vård som dömer de vi vårdar och det måste gälla alla.

Jag har svårt att tro att kvinnor använder abort medvetet som preventivmedel, men jag tänker att då får vi se till att förbättra ungdomsmottagningar, informera våra unga etc. Vi kommer inte framåt genom att tänka bakåt.
Citera
2022-05-09, 09:01
Citat:
Män har den skyldigheten idag redan men kvinnor är ändå blodtörstiga men detta vill du inte göra något åt. Varför är du så här blodtörstig?
Ja män har den skyldigheten men den skyldigheten vill du ju ta bort, antagligen för att du tycker blodtörsten kommer till uttryck för sällan och det då drabbar mannen ekonomiskt.

Vad tycker du om män som Stor-Men-Snabb som tycker att män ska gömma alla pengar så att barnet inte kommer åt till mat och kläder dem ens genom Kronofogden, detta efter att först ha krävt att mamman ska mörda hans barn?
Citera
2022-05-09, 09:03
Medlem
Citat:
Ja män har den skyldigheten men den skyldigheten vill du ju ta bort, antagligen för att du tycker blodtörsten kommer till uttryck för sällan och det då drabbar mannen ekonomiskt.

Vad tycker du om män som Stor-Men-Snabb som tycker att män ska gömma alla pengar så att barnet inte kommer åt till mat och kläder dem ens genom Kronofogden, detta efter att först ha krävt att mamman ska mörda hans barn?

Nej det är fel, jag vill att ansvar och befogenheter ska delas lika.
Vad jag vill påverkar heller inte din blodtörst, varför är den så stor?
Citera
2022-05-09, 09:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Har man inga rättigheter ska man inte ha skyldigheter heller.
Om mamman väljer att föda barn, får hon väl se till att barnet har något att äta också.
Se det som en del i kvinnans frigörelse från "patriarkatet".

Har du ätit kakan och gjort dig av med mannen, gör han väl vad han vill med sina pengar?
Citera
2022-05-09, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Sverige sneglar alltid mot USA. Det finns alltid en risk. I förra valet gick ju SD ut med att de ville höja tidpunkten för när man får gå igenom en abort och vädrade åsikter som kändes förlegade. De backade på det ganska snabbt när de märkte att det inte gynnade dem, men åsikterna finns ju där. Och SD kommer bara att bli större och kommer de till makten finns det alltid en risk att det är något som tas upp igen.

Det är väldigt lätt att abortdebatten blir känslomässig, att man fastnar i filosofiska och etiska diskussioner kring när livet börjar. Och självklart har jag själv tänkt tanken när jag jobbat med svårt sjuka barn och sett att det ibland inte är lång tid mellan tidpunkten att ett foster aborteras och att ett foster räddas till livet.

Men det finns två saker som man behöver behålla i tanken hur jobbiga de än är.

Den första är att det enda som kommer att hända om man inskränker legala aborter är att illegala aborter ökar med risker för kvinnan. Vi vill inte tillbaka till ett samhälle där det ser ut så. Vi kommer att ha lika många aborter. Skillnaden är säkerheten för kvinnan.

Det andra är kvinnans autonomi och förmåga att bestämma måste vara lika stor som för alla. Exempelvis, om en person blir hjärndöd så får man inte ta organ till andra hur som helst om personen före sin död inte gett samtycke till organdonation. En avliden ska inte ha större rätt till att bestämma över sin kropp än en kvinna. Det måste vara kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp. Oavsett om hon slarvat med p-piller, kondomen brast, hon blev våldtagen, hon var inte försiktig, whatever, så måste hon ha lika stor rätt att bestämma över sin kropp som en avliden.

Sedan är det fascinerande att det tycks så himla mycket om kvinnor som begår abort. Det tycks inte lika mycket exempelvis om hjärtsjuka, trots att en stor del ådragit sig sin åkomma genom att inta för mycket alkohol, äta för mycket, inte sköta om sig. Det finns ingen som skulle få för sig att dra in vården för dem? "Nä du får ingen PCI för du har minsann inte skött dig". Vi har inte en vård som dömer de vi vårdar och det måste gälla alla.

Jag har svårt att tro att kvinnor använder abort medvetet som preventivmedel, men jag tänker att då får vi se till att förbättra ungdomsmottagningar, informera våra unga etc. Vi kommer inte framåt genom att tänka bakåt.
Om det skulle vara så att det finns kvinnor som istället för att skydda sig mot graviditet väljer att riskera att bli gravida och gör abort gång efter gång så är det inte kvinnor som skulle klara av att ta hand om barn eftersom de uppenbarligen har problem .
Citera
2022-05-09, 10:58
Citat:
Nej det är fel, jag vill att ansvar och befogenheter ska delas lika.
Vad jag vill påverkar heller inte din blodtörst, varför är den så stor?
Min blodtörst är inte särskilt stor.

Så vad tycker du om män som Stor-Men-Snabb som tycker att män ska gömma alla pengar så att barnet inte kommer åt dem till mat och kläder ens genom Kronofogden, detta efter att först ha krävt att mamman ska mörda hans barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in