• 1
  • 2
2022-05-01, 11:36
Medlem
Exet har börjar nytt jobb och arbetsgivaren skickar lönespecen till Kivra, oombedd. Exet vill ha lönespecen men inte Kivra, hon har annan elektronisk brevlåda och hatar Kivra pga en tidigare incident, blir alltså inget Kivra konto för hennes del. Arbetsgivaren har gjort klart att det är Kivra eller inget. Går det att komma runt på nåt sätt så hon får specen via mail eller nåt?
Citera
2022-05-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
Exet har börjar nytt jobb och arbetsgivaren skickar lönespecen till Kivra, oombedd. Exet vill ha lönespecen men inte Kivra, hon har annan elektronisk brevlåda och hatar Kivra pga en tidigare incident, blir alltså inget Kivra konto för hennes del. Arbetsgivaren har gjort klart att det är Kivra eller inget. Går det att komma runt på nåt sätt så hon får specen via mail eller nåt?

På mitt jobb kan jag ta fram lönespec på intranätet. Kan hon också göra det?
Citera
2022-05-01, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
På mitt jobb kan jag ta fram lönespec på intranätet. Kan hon också göra det?

Nope, redan provat.
Citera
2022-05-01, 12:11
Medlem
tnems avatar
Citat:

Logga in på kivra.
Klicka på inställningar.
Klicka på Brev.
Välj avsändaren ni inte vill ha bre från, och välja att ni inte vill ha digitalt brev.
Citera
2022-05-01, 12:14
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Logga in på kivra.
Klicka på inställningar.
Klicka på Brev.
Välj avsändaren ni inte vill ha bre från, och välja att ni inte vill ha digitalt brev.

Fast det hindrar väl bara henne från att få den just där, problemet är väl att hon inte får den nån annanstans?
Citera
2022-05-01, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Logga in på kivra.
Klicka på inställningar.
Klicka på Brev.

Redan testat, hon kan inte logga in utan att tvingas skaffa konto verkar det som. Hon vill inte ha nåt Kivrakonto.
Citera
2022-05-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Fast det hindrar väl bara henne från att få den just där, problemet är väl att hon inte får den nån annanstans?

Snudd på. Verkar som Kivra inte medger att hon får lönespecen omstyrd till nåt annat utan att skapa konto där, och det går hon inte med på.
Citera
2022-05-01, 12:26
Medlem
Citat:

Hur motiverar arbetsgivaren att inte kunna skicka lönespecen till hennes privata mail eller annan digital brevlåda än Kivra? Eller varför inte få den utskriven och levererad i handen? Fö förstår jag mycket väl varför man inte vill ha med Kivra att göra.
Citera
2022-05-01, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Hur motiverar arbetsgivaren att inte kunna skicka lönespecen till hennes privata mail eller annan digital brevlåda än Kivra? Eller varför inte få den utskriven och levererad i handen? Fö förstår jag mycket väl varför man inte vill ha med Kivra att göra.

Ingen motivering alls. Går bara att nå HR via webben och enda beskedet hon får är att lönespec skickas till Kivra. Riktigt sunkigt.
Citera
2022-05-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ingen motivering alls. Går bara att nå HR via webben och enda beskedet hon får är att lönespec skickas till Kivra. Riktigt sunkigt.

Iofs har inte jag med det att göra men finns det verkligen arbetsgivare som man endast kan nå via webben? Vart är det svenska samhället på väg?
Citera
2022-05-01, 12:51
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Vadan detta hat mot kivra? Jag tycker att det är en tjänst som fungerar ganska bra, eller hatar hon bara datorer generellt?
Citera
2022-05-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
Vadan detta hat mot kivra? Jag tycker att det är en tjänst som fungerar ganska bra, eller hatar hon bara datorer generellt?

Trist erfarenhet sen några år bakåt, hon har aktivt valt bort Kivra och kommer aldrig använda det, och det köper jag. Och varför mecka med dem när hon har en annan tjänst som funkar? Finns ingen anledning för mig att ifrågasätta det, hon bestämmer själv, men varför ska hon tvingas öppna konto där när hon inte vill, det är ju ingen bra affär vare sig för arbetsgivare eller Kivra som bara blir mer hatat tänker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in