2022-04-30, 12:08
Medlem
WatchItNows avatar
Hela problematiken löser sig av sig själv. Om man hatar kommentarer om fattiga eller färgade eller kvinnor eller dumma så stannar man ju inte en dag på FB. Men samtalstonen här är ganska lik verkligheten och jag väljer därför att stanna. Det är viktigare med verkligheten är en sminkad falsk värld för mig.
Citera
2022-04-30, 13:41
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Well, nu besvaras ju frågan som ställs i trådstarten i det aktuella inlägget vilket du verkar bortse ifrån.

Att h*n även säger att ett annat ljud med koppling till den andra flaskan är svårslaget ser jag inte som något som stör diskussionen. Att det inlägget inte ens kommenterats i tråden det gäller tyder väl om inte annat på att det inte påverkat den diskussionen till att gå off-topic.

Möjligen skulle det kunna ses som trams av någon, men med tanke på att jag själv har fått två flaskor i ansiktet (Dock ej med Pucko.) så ser jag varken något tramsigt eller häpnadsväckande med ett uttalande likt det som diskuteras.

Är du på riktigt? Det här är varför folk inte tar Flashback på allvar. En moderator som inte ens kan regelverket och som inte modererar efter det. Du är en helt värdelös moderator som bara modererar efter dina personliga/politiska åsikter.

Inlägget är off-topic så att det bara skriker om det. I trådstarten efterfrågas det vilket av två ljud som är mest tillfredsställande. En svagbegåvad användare bestämmer sig sedan helt plötsligt för att uppmana till våld i tråden. Och du påstår att det inte är off-topic?
Senast redigerad av Alfons-Bokalen 2022-04-30 kl. 13:50.
Citera
2022-04-30, 14:42
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons-Bokalen
Är du på riktigt? Det här är varför folk inte tar Flashback på allvar. En moderator som inte ens kan regelverket och som inte modererar efter det. Du är en helt värdelös moderator som bara modererar efter dina personliga/politiska åsikter.

Inlägget är off-topic så att det bara skriker om det. I trådstarten efterfrågas det vilket av två ljud som är mest tillfredsställande. En svagbegåvad användare bestämmer sig sedan helt plötsligt för att uppmana till våld i tråden. Och du påstår att det inte är off-topic?

Frågan är om du är på riktigt...

Inlägget besvarar frågan i trådstarten och
det uppmanas ingenstans i det till våld. Modereringen av tråden har skett i linje med regelverket.

Om du menar att så inte är fallet får du lägga fram något som styrker detta och då förtydliga hur du menar att detta styrks av ditt påstående.

Bristfällig förståelse för semantik och pragmatik?
Citera
2022-04-30, 14:48
Medlem
imaloser107s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Vissa svarta människor har en IQ nivå som hade klassats som förståndshandikap om en vit hade haft samma nivå. Detta är rasistiskt för man antyder att en ras är sämre än en annan. Men det finns också belägg för det så hur ska man förhålla sig?

Raslig under/överlägsenhet är tydligast på arbetsmarknader och sport.

Vilka springer snabbast? Svarta
Men vita slänger kula längre osv.

Raser finns. En svart man kan inte få ryggmärgen från ev vit person, och vice versa. De måste få märg från samma ras.

Finns inga raser bland människor. Vi alla är homosapiens. Frågor på det?
Citera
2022-04-30, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaloser107
Finns inga raser bland människor. Vi alla är homosapiens. Frågor på det?

Då finns det ingen rasism heller.
Citera
2022-04-30, 15:23
Medlem
imaloser107s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Då finns det ingen rasism heller.

Stoppar inte pappskallar från att tro på raser (som kommentarerna ovan), därav finns rasism men bara en människoras.

Men som vanligt brukar rasister ha lågt IQ.
Citera
2022-04-30, 15:25
Medlem
Citat:
Stoppar inte pappskallar från att tro på raser (som kommentarerna ovan), därav finns rasism men bara en människoras.

Inbillad rasism alltså men ingen verklig rasism?

Citat:
Men som vanligt brukar rasister ha lågt IQ.

Är detta ett rasististiskt uttalande?
Citera
2022-04-30, 16:03
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Sant, missade den. Jag uppfattar det som att najas syftade på att ett flertal liknande inlägg som postas i en och samma tråd kan anses väga över till att vara OT då man gör en helhetsbedömning med den samlade skaran inlägg i åtanke, men det är nog bäst att najas själv utvecklar det resonemanget.
Nu handlar ju denna tråd enl rubriken om rasism, medan jag tycker att det diskuterade inlägget snarare borde tas bort pga OT. Dvs enl hur jag har förstått 0.03 sedan min senaste varning för det för ca 1,5 år sen.

Men nu känner jag igen att denna regel bara är ett fullständigt mysterium, trots snart 10000 inlägg enl post count, trots en ärlig vilja att förstå och följa reglerna (som t ex märks på noll avstängningar), och trots att jag nog faktiskt inte är särskilt dum.

ETT ORD on topic --> hela inlägget on topic???

Är detta ett speciellt undantag för just idiotiska rasistkommentarer?? Helhetsbedömning va??
Citera
2022-04-30, 16:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Nu handlar ju denna tråd enl rubriken om rasism, medan jag tycker att det diskuterade inlägget snarare borde tas bort pga OT. Dvs enl hur jag har förstått 0.03 sedan min senaste varning för det för ca 1,5 år sen.

Men nu känner jag igen att denna regel bara är ett fullständigt mysterium, trots snart 10000 inlägg enl post count, trots en ärlig vilja att förstå och följa reglerna (som t ex märks på noll avstängningar), och trots att jag nog faktiskt inte är särskilt dum.

ETT ORD on topic --> hela inlägget on topic???

Är detta ett speciellt undantag för just idiotiska rasistkommentarer?? Helhetsbedömning va??

Håller helt och hållet med dig. Hur fan kan inlägget vara on topic när det enda som möjligen skulle kunna vara on topic är ordet "Läsken". Resterande hör ju inte dit.

Det ensamma ordet "Läsken" faller egentligen också bort, då det bara är en oneliner utan förklaring, vilket inte är OK.
Citera
2022-04-30, 16:41
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Som moderator i det forum där det aktuella inlägget är postat har jag och minst en moderator till gjort bedömningen att inlägget inte bryter mot regelverket eller ens kan ses som tillräckligt nära ett regelbrott för att behöva lyftas inför övriga moderatorer för ytterligare bedömning.

Inlägget håller sig inom topic och besvarar trådstartens fråga samt innehåller en målande beskrivning kring uppfattningen om ett annat ljud."

Huruvida detta skulle vara rasistiskt eller ej är helt irrelevant sett till modereringen då regelverket inte är utformat på ett sätt som förbjuder medlemmar att utrycka rasistiska åsikter.

Men, min personliga bedömning är att det inte är rasistiskt oavsett vad.
I undersökande syfte har jag nu själv gett ett bidrag som "håller sig inom topic och besvarar trådstartens fråga samt innehåller en målande beskrivning kring uppfattningen om ett annat ljud":
(FB) Vilket ljud är mest tillfredställande - öppna en Pucko eller en Läsk?
Puckon. Ger en skön förväntan om de ylande ångestvrål man kan åstadkomma när man sen använder samma avslagna flaska för att skära närmaste puckade rasist i ögonen.
Dvs där topic är det behagligaste öppningsljudet är: pucko eller colaburk -- i underforumet Alkohol och Dryck.

Hoppas på många många fler liknande bidrag av andra. Yttrandefrihetens seger!
Senast redigerad av nerdnerd 2022-04-30 kl. 16:44.
Citera
2022-04-30, 16:44
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
I undersökande syfte har jag nu själv gett ett bidrag som "håller sig inom topic och besvarar trådstartens fråga samt innehåller en målande beskrivning kring uppfattningen om ett annat ljud":
(FB) Vilket ljud är mest tillfredställande - öppna en Pucko eller en Läsk?
Puckon. Ger en skön förväntan om de ylande ångestvrål man kan åstadkomma när man sen använder samma avslagna flaska för att skära närmaste puckade rasist i ögonen.
Dvs där topic är det behagligaste öponingsljudet är: pucko eller colaburk -- i underforumet Alkohol och Dryck.

Hoppas på många många fler liknande bidrag av andra. Yttrandefrihetens seger!

Vilken legend du är! Om förståndshandikappade Allaballawalla eller vad fan hen nu heter raderar ditt inlägg samtidigt som det andra skräpinlägget i tråden är kvar är det på allvar en fråga om maktmissbruk och då borde hen genast avsättas som moderator.
Citera
2022-04-30, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlajts
Vad i helvete har min hudfärg med saken att göra?

Nu har vi ett till exempel på en rasistisk kommentar.

Det du kör med nu är ett rasistiskt personangrepp

Hur min hudfärg är låter jag ha osagt.

Osmakligt av dig att använda n-ordet. Men du vill väl bara provocera

Är neger en ras menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här