2022-04-30, 21:41
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Det är väl underbart att vi kan tycka olika?
Jag gillar dig.

Ja det håller jag med om.
Men folk kan få uttrycka sig som de vill och jag uppskattar det här forumet för att folk med olika åsikter och perspektiv möts.
Citera
Carlboms avatar

Moderatormeddelande

Postat av Carlbom 2022-05-03, 08:42
Moderator
Notera att ni befinner i Flashbacks metaforum där vi avhandlar frågor kring Flashback. Tråden är inte till för att debattera begreppet ras i allmänhet. Det finns ett delforum för att föra den typen av diskussioner i.

/Moderator
2022-05-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Men folk kan få uttrycka sig som de vill och jag uppskattar det här forumet för att folk med olika åsikter och perspektiv möts.

Det finns massa regler på det här forumet, bl a en om hets mot folkgrupp etc. Exakt hur den tillämpas har jag inte tagit mig tid att följa upp, dvs hur ofta man tar bort inlägg som rapporteras för hets mot folkgrupp. Man ser mycket rasism här - frågan är hur mycket som blir kvar om, rent hypotetiskt allt rapporterades. (Allt som skrivs är ju inte tillåtet).Och då beror det ju på definitioner och tolkningar förstås, som jag misstänker kan variera mellan modsen, varav en del själva har rasistiska åsikter.

Jag läser mest trådar om andra ämnen så de flesta rena rasistinläggen jag ser är då även off topic och tillför tråden ett negativt värde.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-05-18 kl. 12:34.
Citera
2022-05-18, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlajts
Tråden jag hänvisade till handlar om tillfredställande ljud...

"Att krossa en glasflaska i ansiktet på en somalier"

Kan du verkligen inte se rasismen i kommentaren?

Självklart ska det kunna diskuteras här på fb utan att folk ska bli skitnödiga som övriga media när allt åt ett visst håll är rasism.

För övrikt så tolkar jag det som autocorrect ställt till det i exemplet som tas upp.. "Sommelier" var säkert det som åsyftades men blev "somalier", så fel det kan bli.
Citera
2022-06-21, 08:31
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Självklart ska det kunna diskuteras här på fb utan att folk ska bli skitnödiga som övriga media när allt åt ett visst håll är rasism.

För övrikt så tolkar jag det som autocorrect ställt till det i exemplet som tas upp.. "Sommelier" var säkert det som åsyftades men blev "somalier", så fel det kan bli.
Ahaa så ”svennen” i autocorrect kan bli ”svinen”?
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Inte riktigt så. Rassar får uttrycka sig hur som helst på FB. Jag som skriver ”fitta” och sånt uppmärksammas direkt. Rinkebysvenska markeras. Så din uppfattning om att åsikter möts stämmer onte. De tillåter inte det. Av nån anledning så stänger de av dig. Rassar är i underläge i diskussionerna men grejen är att det finns moderatorer som är rassar med en god kontakt med fittorna. Admin är själv en rasse om du läser om hans riktiga åsikter.
Citera
2022-06-21, 08:35
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram

Inte riktigt så. Rassar får uttrycka sig hur som helst på FB. Jag som skriver ”fitta” och sånt uppmärksammas direkt. Rinkebysvenska markeras. Så din uppfattning om att åsikter möts stämmer onte. De tillåter inte det. Av nån anledning så stänger de av dig. Rassar är i underläge i diskussionerna men grejen är att det finns moderatorer som är rassar med en god kontakt med fittorna. Admin är själv en rasse om du läser om hans riktiga åsikter.

Det är ganska stor tolerans emot fula ord.

Sedan kan folk skriva begripligt och vad är rassar för uttryck? Det sista var en retorisk fråga där jag inte förväntar mig något svar. Men jag antar att du tycker att alla som är kritiska gentemot ohemmad massinvandring är så kallade rassar.
Citera
2022-12-02, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Självfallet borde all form av rasism förbjudas på flashback
Jag anser det också att rasistiska hatkommentarer där man angriper andra minoritetsfolk, funktionshindrade,HBT-personer, och går till angrepp mot andra religioner borde förbjudas och de som startar trådar i syfte att bedriva hatkampanjer borde bli bannad från forumet.
Citera
2022-12-02, 00:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Jag anser det också att rasistiska hatkommentarer där man angriper andra minoritetsfolk, funktionshindrade,HBT-personer, och går till angrepp mot andra religioner borde förbjudas och de som startar trådar i syfte att bedriva hatkampanjer borde bli bannad från forumet.

Det finns redan forum där allt det där är förbjudet. T.ex Familjeliv. Stick dit istället om ni stör er så mycket på att man kallar negrer för negrer t.ex.
Citera
2022-12-02, 00:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram

På vilket sätt är admin rasist? Har aldrig sett honom skriva om något annat än Flashback-relaterade inlägg.
Citera
2022-12-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det finns massa regler på det här forumet, bl a en om hets mot folkgrupp etc. Exakt hur den tillämpas har jag inte tagit mig tid att följa upp, dvs hur ofta man tar bort inlägg som rapporteras för hets mot folkgrupp. Man ser mycket rasism här - frågan är hur mycket som blir kvar om, rent hypotetiskt allt rapporterades. (Allt som skrivs är ju inte tillåtet).Och då beror det ju på definitioner och tolkningar förstås, som jag misstänker kan variera mellan modsen, varav en del själva har rasistiska åsikter.

Jag läser mest trådar om andra ämnen så de flesta rena rasistinläggen jag ser är då även off topic och tillför tråden ett negativt värde.
Att vissa moderatorer tillåter rasistiska hat är skandal .
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-12-02 kl. 00:34. Anledning: Redigering
Citera
2022-12-02, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Att vissa moderatorer tillåter rasistiska hat är skandal .
Nja inte skandal med tanke på att ursprunget väl var rasister, narkomaner och sexualförbrytare på forumet. Däremot är det en väldigt lång tid sedan väldigt många andra användare dök upp och man kan anse att det borde bli mer rumsrent eftersom en hög andel användare inte ingår i tidigare klientel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in