2022-04-27, 17:48
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlajts
Tråden jag hänvisade till handlar om tillfredställande ljud...

"Att krossa en glasflaska i ansiktet på en somalier"

Kan du verkligen inte se rasismen i kommentaren?
Nej det är inte rasism. Varför sitter du och hittar på?
Citera
2022-04-27, 17:55
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
😂

Detta har kritiserats kraftigt de senaste åren om du inte har märkt det.
Bra, då censureras inte kritiken iallafall. Rasistiska kommentarer får också varningar om dom går offtopic. Det är inget magiskt skydd mot varningar om du slänger in lite rasism i dina kommentarer så vet inte varför du efterfrågar censur av rasistiska kommentarer. Det är väl bara att lära sig att hålla sig till topic så slipper du det.
Citera
2022-04-27, 17:57
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Varför tillåts rasistiska kommentarer på flashback som tex denna -
"Läsken. Men ljudet när man krossar en flaska Pucko i ansiktet på en somalier är svårslaget"
(FB) Vilket ljud är mest tillfredställande - öppna en Pucko eller en Läsk?

men du kan bli avstängd eller få en varning om du råkar gå offtopic eller få trådar låsta om dom råkar startas i fel forum etc?

Vad tycker ni?

Ska man acceptera rasism så borde man väl kunna acceptera andra snesteg också?
Vem avgör om det är rasistiskt? Får man skriva sanningen eller ska man låtsas som att det är blonda svenskar som rånar, mördar, kastar sten, bedrar, kastar ner kvinnor i gruvhål m.m m.m Tycker dessa individer är skyddade nog och får härja fritt. Jag avskyr dom utan att därför vara rasist.
Citera
2022-04-27, 18:43
Medlem
Citat:
"Läsken. Men ljudet när man krossar en flaska Pucko i ansiktet på en somalier är svårslaget"

men du kan bli avstängd eller få en varning om du råkar gå offtopic eller få trådar låsta om dom råkar startas i fel forum etc?

Vad tycker ni?

Antar att det går att fråga en moderator om orsaken? Har du gjort det?
Citera
2022-04-27, 19:39
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:

Vad tycker ni?

Det beror helt på vem som är mod. i den aktuella tråden. Det verkar vara lite godtyckligt vad som tillåts.
En del mod. är mer PK än andra.
Citera
2022-04-27, 19:41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Tråden jag hänvisade till handlar om tillfredställande ljud...

"Att krossa en glasflaska i ansiktet på en somalier"

Kan du verkligen inte se rasismen i kommentaren?

Om ordet svensk eller amerikan hade använts istället, hade du tyckt att det var rasism då?
Citera
2022-04-27, 19:48
Moderator
Allaballawallas avatar
Som moderator i det forum där det aktuella inlägget är postat har jag och minst en moderator till gjort bedömningen att inlägget inte bryter mot regelverket eller ens kan ses som tillräckligt nära ett regelbrott för att behöva lyftas inför övriga moderatorer för ytterligare bedömning.

Inlägget håller sig inom topic och besvarar trådstartens fråga samt innehåller en målande beskrivning kring uppfattningen om ett annat ljud.

Huruvida detta skulle vara rasistiskt eller ej är helt irrelevant sett till modereringen då regelverket inte är utformat på ett sätt som förbjuder medlemmar att utrycka rasistiska åsikter.

Men, min personliga bedömning är att det inte är rasistiskt oavsett vad.
Citera
2022-04-27, 19:57
Medlem
Christopher.s avatar
Forumet är uppstyrt jämfört med 10 år, tjusningen med forumet är att kunna nyttja hög grav av yttrandefrihet. Vill man ha åsiktskorridor så finns familjeliv.se eller kamrat.nu.
Citera
2022-04-27, 19:59
Medlem
Bonnatorps avatar
Devisen som Flashback som organisation verkar under är "Att tala rätt är stort, att tala fritt är större".

Det var en värdefråga jag inte riktigt kunde hålla med om, och det var därför jag avgick som moderator.

För jag menar, i mitt önskesamhälle skulle det vara straffbart både att medvetet ljuga och att yttra överlagda kränkningar (vilket jag tycker att text är), och möjligen även att ge uttryck för grova sexuella perversioner, och det händer lätt att man blir väldigt partisk i en sådan situation.
Citera
2022-04-27, 20:00
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det finns ingenting rasistiskt i min kommentar. Hade du varit helt okej med om det istället handlade om att krossa en Pucko i ansiktet på en värmlänning?

Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Hade du klagat om det stod "Att krossa en glasflaska i ansiktet på en svensk"?

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Om ordet svensk eller amerikan hade använts istället, hade du tyckt att det var rasism då?
Hade ni?
Citera
2022-04-27, 20:04
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Hade ni?

Nej. Jag ser inte rasism överallt. Men om personen svarar nej är den en hycklare.
Citera
2022-04-27, 20:11
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Hade du klagat om det stod "Att krossa en glasflaska i ansiktet på en svensk"?

I alla fall jag hade klagat.

Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Största problemet med den typ av inlägg, det är att nivån sänks ytterligare härinne. Vissa trådar är helt omöjliga att läsa p g a medlemmar som bara vill ventilera hat och frustrationer.

Jepp, så himla fjantigt är det att skriva sån dynga bara för att.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in