Citat:
Ursprungligen postat av
TheGretaReset
Jag känner en som fick depression. Han låg bara hemma utan att gå till arbetet, utan att sjukanmäla, utan att betala några räkningar.
Det gick så långt att elbolaget kom för att stänga av strömmen i huset och då hade de soc med sig (nya regler säger att de skall ha det sociala med sig när de stänger av ström för folk).
Det blev vändpunkten och en lång väg tillbaka. Jobbet som han vart uppsagd från fick han tillbaka så småningom med fackets hjälp då man kan inte sparka någon för att de blir sjuka.
Jag vet inte om det är relevant för ts.
Tack, det här handlar också om depression. Sjukanmälan har gjorts, arbetsgivaren har varit väl informerade om situationen och att det i perioder handlat om inläggning på psyket. Så visst, det har säkert periodvis varit svårt att komma i kontakt med mig, men de har exempelvis inte skickat något brev förrän det här. Och jag har varit sjukskriven av läkare hela tiden, vilket arbetsgivaren informerats om, bara inte orkat ta itu med att få in det där första intyget när jag i långa perioder varit närmast apatisk.
Och till en del tidigare i tråden: det rör sig om en traditionell fast anställning och inget annat. Ingen inhyrd konsult, provanställning, bemanningsbolagssituation eller sånt.
Efter en del letande på nätet hittade jag det här, där paragraf 7-10 helt motsäger en del tidigare påståenden i tråden vad gäller HUR en uppsägning ska genomföras:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...dd_sfs-1982-80
Brevet ifråga ramlade in i brevlådan som vilket brev som helst, det skickades inte som REK.