• 1
  • 2
2022-04-25, 21:37
Medlem
L3nn4rts avatar
Råkade bjuda in ett religiöst och mycket tungt fetto som ringde på dörren idag. Jag brukar alltid slå igen dörren, men den här gången kände jag mig uttråkad och så har jag blivit lite äldre också, så jag sänkte garden helt enkelt. Något jag nu ångrar så oerhört mycket.

Hon slog sig ned i soffan med vakttornet i sin hand och började tjöta på. Eftersom jag precis skulle ta en kaffe så bjöd jag henne på en också. Efter en stund känner jag en fruktansvärt sur stank. Det var något av det värsta jag har varit med om och jag inser att det kommer från henne. Fyfan, jag fick sitta i det där molnet i lite över en timme!

Jag gick självklart inte med på att bli medlem i nåt, men tycker ibland det är kul att filosofera över religion och livet med andra. Snäll som jag är så har jag svårt att bryta upp i såna här lägen så jag höll ut ganska länge men var tillslut tvungen att ljuga om att jag hade en tvättid att passa.

När hon hade lämnat lägenheten och jag återvände till vardagsrummet var stanken kvar i hela rummet. Öppnade fönstren och har haft de öppna i en timme ungefär. Stanken var ändå kvar när jag stängde dom så jag luktade på den plats i soffan hon satt och herregud! Det är där stanken sitter!

Det är en tygsoffa där sittdynorna tyvärr sitter fast. Det är bara ryggkuddarna och sidokuddarna som är lösa och går att ta loss tyget från om man vill tvätta. Men sittdynorna är tyvärr fast och går ej att byta. Tjejen kommer hem imorron och det där är hennes favoritsoffa, så jag måste lösa det innan kvällen imorron.

Finns det nån quickfix för att få bort sån där stank? Måste ju ha varit rövsvett eller nåt eftersom de är just där hon satt. Fyfan, hur kan en människa gå omkring och vara så äcklig utan att veta om det själv? Det är inga märken eller nåt sånt där hon satt, bara en jäkligt vidrig lukt i dynan.

Hjälp!

Vad har ni för tips? De får inte vara nåt som förstör soffan. Kan tillägga att det är en beige soffa, hade den varit svart kanske man hade kunnat bomba med lite allt möjligt för då syns inte eventuella fläckar. Men den här är som sagt beige och då syns minsta fläck.
Senast redigerad av L3nn4rt 2022-04-25 kl. 21:41.
Citera
2022-04-25, 21:43
Medlem
micro113s avatar
Dålig lukt och fläckar på tygsoffan? Ta till dessa enkla knep
https://www.creativosverige.se/read/...ssa-enkla-knep

Dålig lukt rum

24-procentig ättika hjälper mot mycket i luktväg. Placera ut ett antal små skålar med ättika i rummet och vädra samtidigt. Ättikan drar åt sig den dåliga lukten. Istället kan det lukta lite ättika i rummet, men det är lätt att få bort senare.
https://www.xn--stockholmflyttstdnin...med-dalig-lukt
Citera
2022-04-25, 21:52
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dålig lukt och fläckar på tygsoffan? Ta till dessa enkla knep
https://www.creativosverige.se/read/...ssa-enkla-knep

Dålig lukt rum

24-procentig ättika hjälper mot mycket i luktväg. Placera ut ett antal små skålar med ättika i rummet och vädra samtidigt. Ättikan drar åt sig den dåliga lukten. Istället kan det lukta lite ättika i rummet, men det är lätt att få bort senare.
https://www.xn--stockholmflyttstdnin...med-dalig-lukt
Tack, uppskattas verkligen!

Ättika har jag hört att man kan ha i köksavloppet för att bli av med illa lukt, så jag kan alltid skylla på att jag passade på att rengöra avloppet ifall hon skulle märka lukten av ättika.
Citera
2022-04-25, 23:12
Medlem
Sladdarens avatar
Finns nåt biokemiskt dödande medel de använder inom vården främst, dödar odören bakterierna som i en masugn
Citera
2022-04-25, 23:15
Medlem
yz44s avatar
ozongenerator
Citera
2022-04-25, 23:34
Medlem
Jag vet inte, vädra och sätt ut sakerna på balkongen
Senast redigerad av Alva-zin 2022-04-25 kl. 23:38.
Citera
2022-04-25, 23:48
Medlem
Magnums avatar
Ångtvätt är effektivt mot dofter.
Citera
2022-04-25, 23:50
Medlem
Redisas avatar
Jag skulle nog testa att strö bikarbonat på dynan och dammsuga upp det efter en stund.
I andra hand odörmedel från djuraffären, men den stinker också rejält med parfym.
Citera
2022-04-26, 01:40
Medlem
Bikarbonat är det absolut bästa att använda, speciellt på tyg. Häll på rejält, låt ligga en stund, sen dammsuger du upp skiten. Upprepa så många gånger det behövs. Garanterar att stanken försvinner!
Citera
2022-04-26, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Råkade bjuda in ett religiöst och mycket tungt fetto som ringde på dörren idag. Jag brukar alltid slå igen dörren, men den här gången kände jag mig uttråkad och så har jag blivit lite äldre också, så jag sänkte garden helt enkelt. Något jag nu ångrar så oerhört mycket.

Hon slog sig ned i soffan med vakttornet i sin hand och började tjöta på. Eftersom jag precis skulle ta en kaffe så bjöd jag henne på en också. Efter en stund känner jag en fruktansvärt sur stank. Det var något av det värsta jag har varit med om och jag inser att det kommer från henne. Fyfan, jag fick sitta i det där molnet i lite över en timme!

Jag gick självklart inte med på att bli medlem i nåt, men tycker ibland det är kul att filosofera över religion och livet med andra. Snäll som jag är så har jag svårt att bryta upp i såna här lägen så jag höll ut ganska länge men var tillslut tvungen att ljuga om att jag hade en tvättid att passa.

När hon hade lämnat lägenheten och jag återvände till vardagsrummet var stanken kvar i hela rummet. Öppnade fönstren och har haft de öppna i en timme ungefär. Stanken var ändå kvar när jag stängde dom så jag luktade på den plats i soffan hon satt och herregud! Det är där stanken sitter!

Det är en tygsoffa där sittdynorna tyvärr sitter fast. Det är bara ryggkuddarna och sidokuddarna som är lösa och går att ta loss tyget från om man vill tvätta. Men sittdynorna är tyvärr fast och går ej att byta. Tjejen kommer hem imorron och det där är hennes favoritsoffa, så jag måste lösa det innan kvällen imorron.

Finns det nån quickfix för att få bort sån där stank? Måste ju ha varit rövsvett eller nåt eftersom de är just där hon satt. Fyfan, hur kan en människa gå omkring och vara så äcklig utan att veta om det själv? Det är inga märken eller nåt sånt där hon satt, bara en jäkligt vidrig lukt i dynan.

Hjälp!

Vad har ni för tips? De får inte vara nåt som förstör soffan. Kan tillägga att det är en beige soffa, hade den varit svart kanske man hade kunnat bomba med lite allt möjligt för då syns inte eventuella fläckar. Men den här är som sagt beige och då syns minsta fläck.
Köp en sån där urinspray som tar bort kisslukt från hundar. Finns på djuraffären. Den absorberar kisset! CSI Urin dogspray heter den och flaskan är svart.
Citera
2022-04-26, 14:31
Medlem
Hussefars avatar
Bikarbonat som sagt. Det eller be till gud.
Citera
2022-04-26, 17:35
Medlem
Använd Febreze eller som flera redan skrivit: ättika.

Lycka till!

Mvh.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här