• 1
  • 2
2022-04-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Tack, uppskattas verkligen!

Ättika har jag hört att man kan ha i köksavloppet för att bli av med illa lukt, så jag kan alltid skylla på att jag passade på att rengöra avloppet ifall hon skulle märka lukten av ättika.

Trodde Jehovaspersonen var kvar tills jag insåg att det var flickvännen du menade
Citera
2022-04-26, 19:46
Medlem
EcoR1s avatar
Om detta inte är trolleri så: fy fan. Låter ju som om det är sur, bajsig rövlukt du fått på soffan.
Har själv svårt för intensiva kroppsodörer och dålig hygien. Hänt att jag haft gäster på besök som lagt armarna om soffkuddarna…. sen har armhålesvetten nära på etsat sig fast i tyget.
Rekommenderar hur som helst denna:
https://www.coop.se/handla/varor/hus...-4008455478418

Det liknar tvättmedel i konsistensen så det kanske funkar att blanda med vatten i sprayflaska och spraya där stanken sitter, eller ta lite på en våt trasa och torka av. Vet inte hur känsligt sofftyget är, så jag hade testat på ett mindre område först för att se att det inte blir fläckar.
Det där medlet har eliminerat i princip alla vidriga lukter jag någonsin fått på textilier.
Citera
2022-04-26, 19:59
Medlem
L3nn4rts avatar
Det är fixat nu. Det mesta av lukten var automatiskt borta på morgonen, konstigt nog. Litade dock inte på det och provade tipset om att ha på bikarbonat. Har haft det över dagen och har precis dammsugit bort det. Känns ingenting, men vågar inte sätta mig där ifall man skulle råka pressa upp något till ytan.

Det viktigaste är att det inte luktar nåt nu när hon kommer hem. Kommer köra en fuling och sätta mig på den rena platsen och låta henne sätta sig på fettots plats. Börjar nåt att stinka då så kommer hon förmodligen tro att det är nåt äckligt hon haft på sina kläder.
Citera
2022-04-26, 20:11
Medlem
MrMarios avatar
Tror du åker på att kassera hela soffan i slutändan. Men går ju att prova;
Ångtvätta alla dynorna och skura med grönsåpa hela vardagsrummet. Låna en ozonmaskin och låt den gå i stängt rum i 24h, vädra ut ett halvt dygn eller så.
Citera
2022-04-26, 21:21
Moderator
Maviels avatar
Mmm skönt att det släppt men du låter lite paranoid. Kan du inte säga att du haft er vittne som stank? Har du egentligen haft andra eskapader på soffan som stinker?
Citera
2022-04-26, 21:38
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Mmm skönt att det släppt men du låter lite paranoid. Kan du inte säga att du haft er vittne som stank? Har du egentligen haft andra eskapader på soffan som stinker?
Du menar att jag försöker dölja att jag varit otrogen?

Nej, jag är inte en sån människa. Däremot är tjejen extremt noga med hur det ser ut hemma, vilket jag bara tycker är trevligt. Soffan är dock väldigt speciell för henne, för den var pricken över i't i vardagsrummet och det tog lång tid innan hon hittade den. Det är knappt så man vågar sitta i den för hon är så rädd för att man ska skita ner den.

Visst hade jag kunnat säga sanningen men jag tror inte det hade uppskattats alls. Det hade blivit ett jävla liv och jag hade varit orsaken till att hon ville göra sig av med den om hon visste vad det var för stank.

Hon är hemma nu och har inte märkt någonting. Så det verkar ha funkat.

Nu när jag skriver det här inlägget sitter jag med ett flin, tänk om jag bara klev ut i vardagsrummet nu och berättade vad som har hänt på just den plats hon sitter. Det skulle vara oslagbart att filma den reaktionen, men så kul ska vi inte ha det.
Citera
2022-04-26, 21:40
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Du menar att jag försöker dölja att jag varit otrogen?

Nej, jag är inte en sån människa. Däremot är tjejen extremt noga med hur det ser ut hemma, vilket jag bara tycker är trevligt. Soffan är dock väldigt speciell för henne, för den var pricken över i't i vardagsrummet och det tog lång tid innan hon hittade den. Det är knappt så man vågar sitta i den för hon är så rädd för att man ska skita ner den.

Visst hade jag kunnat säga sanningen men jag tror inte det hade uppskattats alls. Det hade blivit ett jävla liv och jag hade varit orsaken till att hon ville göra sig av med den om hon visste vad det var för stank.

Hon är hemma nu och har inte märkt någonting. Så det verkar ha funkat.

Nu när jag skriver det här inlägget sitter jag med ett flin, tänk om jag bara klev ut i vardagsrummet nu och berättade vad som har hänt på just den plats hon sitter. Det skulle oslagbart att filma den reaktionen, men så kul ska vi inte ha det.

Du hoppade till en rad tankar som inte var mina 😂

Skönt det löste sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här