Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-24, 12:13
Medlem
Numera plockar jag alltid ut pengar innan jag veckohandlar vilket retat Swedbank till den milda grad att de spärrat kontot 2 ggr trots det bara handlar om småpengar. Det går väldigt bra för det kommande övervakningssamhället.
Citera
2022-04-24, 12:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremallah
Tror du jag hyr av någon turk i en skog eller? Ska jag gå in till kontoret och kostar 11000 på dom i kontanter?

Bor du inte i Sverige eller? Går inte att betala med kontanter..

Och fan vad du hakar upp dig på det. Skriver så du kanske förstår syftet med tråden. Trådens huvudsyfte är inte att jag ligger efter med hyran.

BANKEN SPOTTAR MIG RAKT I ANSIKTET. LJUUGER MIG RAKT UPP I ANSIKTET. SVARA INTE PÅ FRÅGOR, OCH DET HAR GÅTT 5 VECKOR!!!!! VAD SKA JAG GÖRA?????? Håll dig till det fetande
Jodå, med en förklaring hade vilken värd som helst tagit emot din hyra. Det ligger en hund begraven här tror jag..
Citera
2022-04-24, 12:41
Medlem
CassandraCs avatar
detta är bara början, alla våra politiker jobbar för globalismen, snart är fiat valutan död och ersatt med e-valuta där de kan stänga av dig när de känner för det

vi kommer alla bli slavar men ingen verkar bry sig, skalbaggsburgare står på menyn medans politiker och finanseliten lever loppan och har totalt kontroll på alla via digitalt id
Citera
2022-04-24, 13:00
Medlem
smoerreboms avatar
https://www.konsumenternas.se/konsum...tt-bankarende/

Min erfarenhet är att det är meningslöst att vara otrevlig mot företag, det som funkar är att man visar att man är påläst eller juridiskt bevandrad och att det blir riktiga konkreta problem med myndigheter om de försöker rövknulla en.

Du kan ju kolla på länken där och välja vad som passar dig bäst.

Med det sagt så verkar det inte helt uteslutet att du har tajmat ditt bankbyte med lite för små marginaler men det verkar ju även som att de ljuger för dig
Citera
2022-04-24, 13:02
Medlem
smoerreboms avatar
kolla lite på Finansinspektionen och konsumenternas bankbyrå
Citera
2022-04-24, 15:52
Medlem
JimmiesRustlers avatar
Varför har banken spärrat ditt konto? De måste ha angett skäl för detta. Har du redovisat var du har fått pengar ifrån när de krävt detta eller vägra du?
Citera
2022-04-24, 17:23
Medlem
Finns alltid två sidor av varje historia och i det här fallet är det något du inte berättar.

Först och främst är 2x7 papp inget som SEB låser konton för. Det ska till mer skumma affärer för att banken ens ska ha lagligt stöd för att spärra ett lönekonto. Att det sedan skulle ta flera veckor för Marginalen att dra igång kontot låter också otroligt. Har de lönekontot bland sina produkter så har de inget incitament att dra ut på processen utan anledning.

Och att du skulle ha snackat med VDn på Marginalen Hon har nog kanske tagit ett kundsamtal någon gång för signalvärdet men det är knappast så att kundtjänst sitter och kopplar till henne.
Citera
2022-04-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Har väldigt svårt att tro att någon bank skulle reagera över att nån tar ut 14000kr om man har rent mjöl i påsen. En sån skitsumma är ingenting en bank fryser ens konto över.

Berättar du verkligen hela sanningen här?

Banken tyckte nog inte heller att din förklaring att "bra att ha kontanter för att kriget börjar" håller, ja det är ju krig i Ukraina och inte här.

Vad sa SEB var anledningen till varför dom frös ditt konto? Du måste ha fått nån anledning av dom.

Kan säga att exakt såhär är det, men som i UG som gick där miljarder slussas genom banken (Swedbank) har dom noll koll, men tar Svensson ut lite pengar eller man får vanliga Swish då skall det frågas om vart pengarna kommer.
Hade en bekant som skulle växla pengar på Forex på Arlanda, han tog ut 2000 ur bankomaten där o när han kom fram va det rena förhöret vart han fått dom pengarna ifrån, han trodde det var ett skämt. Hjälpte inte ens att visa från sin bank att han precis gjort uttaget.
Citera
2022-04-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Har väldigt svårt att tro att någon bank skulle reagera över att nån tar ut 14000kr om man har rent mjöl i påsen. En sån skitsumma är ingenting en bank fryser ens konto över.

Berättar du verkligen hela sanningen här?

Banken tyckte nog inte heller att din förklaring att "bra att ha kontanter för att kriget börjar" håller, ja det är ju krig i Ukraina och inte här.

Vad sa SEB var anledningen till varför dom frös ditt konto? Du måste ha fått nån anledning av dom.

Nordea spärrade min Mors ( 95 år ) konto för att hon tog ut 15.000 för 3 veckor sedan.
Pengar att betala diakonen när hon handlar tex.
Hon brukar ligga på ca 8 - 10.000 i månaden i uttag.
Vi har bråkat konstant med banken sedan dess och deras svar på det mesta är att mamsen ska behöva åka nästan 5 mil till ett huvudkontor, en resa hon inte riktigt är i kondition för.
I fredags gick de i alla fall med på att betala hennes räkningar från de konto de låst för henne...

Fattar inte hur de orkar eller att de ens skulle tro att hon pysslar med penningtvätt vilket var underförstått i dokumentet de skickade ut.
Jag ska byta bank för henne direkt i morgon bitti, men väljer nog tex Forex , Länsförsäkringar eller liknande.
Citera
2022-04-24, 19:22
Medlem
Citat:
!!!!!!!!!!LÅNAT KONTO, HAR INGET EGET!!!!!!!!!!!

För exakt 5 veckor sedan bestämde jag mig för att sluta vara kund i SEB banken.

Jag tog ut kontanter vid 2 tillfällen på 7000 per gång. Detta var pga kriget började och jag fick höra att det kan var bra att ha kontanter hemma.

Dom spärrar mitt konto och håller på och ställer frågor varför jag tar ut kontanter osv. Jag ger dom en förklaring och inget händer. Jag var ändå inte nöjd sen tidigare så jag öppnar en bank på Marginalen bank. Dom skulle hjälpa mig avsluta banken på SEB och föra över pengarna till mitt konto på marginalen.

Jag förklarade situationen för dom att kontot var spärrat. Men fick svar att jag skulle ha pengarna om några dagar. 1 vecka gick och ingenting hände. Jag ringde Marginalen och frågade hur det går, För jag har en hyra som som ska betalas. Jag ringde en tisdag 29/3 och personen sa konto är avslutat på SEB nu och att pengarna är inne SENAST fredag 1/4 . Jag ringer min hyresvärd och berättar situationen och att jag får in pengarna 1/4.

Jag får givetvis inga pengar 1/4. Ringer tillbaka, och får svar att pengarna ska vara påväg. Jag ringde chefen på banken 6/4 då pengarna fortfarande inte är inne. Chefen säger att hon ska kontakta ansvarig avdelning DIREKT. Eftersom min hyra fortfarande inte är betald. Och hon ska återkomma under dagen. ( Hon återkom aldrig) Jag ringde VD:n för Marginalen som började samtalet med att ha en god ton och när jag förklarade vad som hänt blev hon inte glad och man hörde hur hennes ton ändrades. Och att detta verkligen inte var okej varken från Chefen jag pratat med eller personen jag pratade med 29/3. Och att hon skulle fixa detta direkt. Hon lovade att återkomma under dagen. Eftersom jag påpekade att chefen sa samma sak men gick sen upp i rök.

Detta var 2 veckor sedan. VD:n har inte heller hört av sig. Och jag har fortfarande inte fått mina pengar.
Kontot på SEB är avslutat och där finns inga pengar. Min hyra är fortfarande inte betald. Marginalen vet om situationen jag är i och dom skiter fullständigt i det. Dom svarar inte på mejl, och när man ringer ska någon ansvarig avdelning återkoppla. Men det händer givetvis inte.

Vill påpeka nu att jag är en vanlig Svensk kvinna som jobbar. Jag är inte misstänkt för terrorism, eller att jag gör affärer med kartellern nere i Colombia. Jag hyr inte ut barn nere i Indien. Jag har tagit ut kontanter från SEB kontot.

Så jag känner mig hjälplös här. Vad kan jag göra och vem kan jag vända mig till? Det är alla mina besparingar som jag jobbat och sparat i 12 års tid.
Sorry men du ljuger som en häst travar. SEB har en uttagningsgräns på 15 000 rullande på 4 dagar och du ligger under den gränsen så om du inte kan visa konkreta bevis på att SEB verkligen har spärrat dig på grund av det du påstår kommer jag att påstå att du ljuger
Citera
2022-04-24, 19:30
Bannlyst
Citat:
Tror du jag hyr av någon turk i en skog eller? Ska jag gå in till kontoret och kostar 11000 på dom i kontanter?

Och fan vad du hakar upp dig på det. Skriver så du kanske förstår syftet med tråden. Trådens huvudsyfte är inte att jag ligger efter med hyran.

BANKEN SPOTTAR MIG RAKT I ANSIKTET. LJUUGER MIG RAKT UPP I ANSIKTET. SVARA INTE PÅ FRÅGOR, OCH DET HAR GÅTT 5 VECKOR!!!!! VAD SKA JAG GÖRA?????? Håll dig till det fetande
Du kan ta kontanterna in på banken och betala ditt sär
Citera
2022-04-24, 19:37
Medlem
Fejkits avatar
Citat:

1. Betala hyran med de 14,000 du tog ut kontant. Det kan du göra via vilken bank som helst.
2. Skaffa ett kreditkort så att du klarar dig medan SEB och Marginalen löst ärendet.
3. Skaffa en tredje bank där du bet din arbetsgivare betala ut din lön.
4. Berätta hela sanningen om detta ärendet. Något stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in