Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Om ni hade fått välja - judar eller muslimer i Sverige?
Judar (israeler)
52,50%
21 röster
Muslimer
5,00%
2 röster
Inga av dessa
42,50%
17 röster
  • 1
  • 2
2022-04-24, 09:49
  #1
Medlem
Om ni fick välja mellan muslimer och judar, vilka av dessa hade ni föredragit? Vilka av dessa hade du velat ha som granne? Vilka av dessa hade ni velat ha i Sverige?

Både Israel och arabvärlden är väl fiende med varandra o så politiskt.
Citera
2022-04-24, 09:55
  #2
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01maj2021
Om ni fick välja mellan muslimer och judar, vilka av dessa hade ni föredragit? Vilka av dessa hade du velat ha som granne? Vilka av dessa hade ni velat ha i Sverige?

Både Israel och arabvärlden är väl fiende med varandra o så politiskt.
Religionen som min granne följer spelar väl inte på något sätt någon roll? Sålänge grannen är en vettig person så får hen tillbedja vad som helst för min (och vettiga personers) del
Citera
2022-04-24, 10:41
  #3
Medlem
Judarna har talmud , mussarna koranen , båda två är falskhetens profetsior , och borde förbjudas .all religionsfundamentalism skapas genom dessa okunniga människors beteende . indoktrinerade människor är farliga för ett öppet och fritt samhälle !!!
Citera
2022-04-24, 11:32
  #4
Medlem
grungewhores avatar
Israeler är västerlänningar, deras religion är kompatibel med sekulär kristendom. Jag lever hellre med kroknäst narcissist som granne än någon som vill göra moské av hyresgästföreningens cykelskjul.
Citera
2022-04-24, 12:10
  #5
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Till stor del är det betydligt enklare för västerlänningar att komma överens med judar än muslimer. Israel är om jag har förstått det ganska likt länder i väst. Rent socialt tror jag därför att de flesta föredrar judar. Problemet med det judiska folket (till stor del) är att de verkar ha någon märklig besatthet av att destabilisera samhällen, och manipulera befolkningar. Det finns två branscher som judar verkar älska. Media och bankverksamhet. Trots att de oftast lever ett konservativt liv själva, är många av dem besatta av att sprida marxism. De älskar massinvandring, mångkultur, feminism osv, då de genom media kan spela olika grupper mot varandra.

USA och Sverige tog emot väldigt många judar under andra världskriget. Idag är många av deras barn och barnbarn involverade inom media och banker, och kämpar starkt för att destabilisera länderna, och manipulera befolkningarna. Det är detta som många judar har gjort genom historien, och det är därför de alltid har varit illa omtyckta av många i Europa och USA. Jag vet att inte varenda jude håller på med detta. Det finns inget folk där alla är likadana. Men jag påstår att det bland judar är väldigt vanligt.
Citera
2022-04-24, 12:34
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Till stor del är det betydligt enklare för västerlänningar att komma överens med judar än muslimer. Israel är om jag har förstått det ganska likt länder i väst. Rent socialt tror jag därför att de flesta föredrar judar. Problemet med det judiska folket (till stor del) är att de verkar ha någon märklig besatthet av att destabilisera samhällen, och manipulera befolkningar. Det finns två branscher som judar verkar älska. Media och bankverksamhet. Trots att de oftast lever ett konservativt liv själva, är många av dem besatta av att sprida marxism. De älskar massinvandring, mångkultur, feminism osv, då de genom media kan spela olika grupper mot varandra.

USA och Sverige tog emot väldigt många judar under andra världskriget. Idag är många av deras barn och barnbarn involverade inom media och banker, och kämpar starkt för att destabilisera länderna, och manipulera befolkningarna. Det är detta som många judar har gjort genom historien, och det är därför de alltid har varit illa omtyckta av många i Europa och USA. Jag vet att inte varenda jude håller på med detta. Det finns inget folk där alla är likadana. Men jag påstår att det bland judar är väldigt vanligt.

Omåttligt bra beskrivning av judens sanna natur!

(FB) Sammanfattning Av Judiska Maktförhållanden
http://historyreviewed.best/index.ph...-worlds-media/
Citera
2022-04-24, 23:23
  #7
Medlem
GriegHeils avatar
Det är verkligen pest eller kolera. Svårt. Antingen så suger man judekuk mot sin vilja genom att dessa alltid installerar sig i dom övre skikten som ett virus eller så måste man stå ut men kamelknullarnas eviga stök och bråk. Kan man inte lista ut ett sätt att få dom att förinta varandra? Tror dock att judenäsorna skulle gå segrande ur den fighten.
Citera
2022-04-24, 23:27
  #8
Medlem
Sesuss avatar
-
Trick fråga - båda är Semiter och förstör länder som termiter.
Citera
2022-04-24, 23:28
  #9
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GriegHeil
Det är verkligen pest eller kolera. Svårt. Antingen så suger man judekuk mot sin vilja genom att dessa alltid installerar sig i dom övre skikten som ett virus eller så måste man stå ut men kamelknullarnas eviga stök och bråk. Kan man inte lista ut ett sätt att få dom att förinta varandra? Tror dock att judenäsorna skulle gå segrande ur den fighten.
-
Pga att de har infiltrerat USA och får backning.
Citera
2022-04-24, 23:32
  #10
Medlem
mvpys avatar
Hatet mot judar på Flashback är helt jävla bisarrt
Citera
2022-04-25, 15:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 01maj2021
Om ni fick välja mellan muslimer och judar, vilka av dessa hade ni föredragit? Vilka av dessa hade du velat ha som granne? Vilka av dessa hade ni velat ha i Sverige?

Både Israel och arabvärlden är väl fiende med varandra o så politiskt.

Vilka slags judar pratar vi om? Pratar du om den här typen av judar? https://www.jpost.com/opinion/article-703564 som vill tvinga på alla andra sina religiösa regler?
Citera
2022-04-26, 15:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Israeler är västerlänningar
Både ja och nej. Eftersom det ledande skiktet i stor utsträckning utgjorts av ashkenazim så har landet en stark västerländsk prägel men jag tycker att de kulturella inslagen från mizrahi (och övriga mindre icke-västliga grupper) är så pass tydliga att man måste kalla israeler västerlänningar med viss reservation. Så "västerlänningar" kanske? Det är ju definitivt inte Frankrike, England eller Polen man kliver in i när man går av planet på Ben Gurion.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback