Nu kan jag inte så mycket om lås men jag tror att vill tjuvarna ha din cykel så kan dem ta den oavsett vilka lås du har. Det bästa receptet mot cykelstöld är att ha den sämsta cykeln du kan hitta.
Jag har tänkt länge på ifall det skulle vara möjligt att montera in en gps-sändare innanför metallen på cykeln. Det skulle nog kunna vara ett sätt att skydda din cykel på.
Såg nåt test en gång i tiden som visade att skillnaden mellan olika lås egentligen vär tiden det tar att dyrka upp dem.
Jag har kört på taktiken att avskräcka/vara krånglig, dvs. Använda mig av 3 lås(ramlås, bygellås samt en fet kätting med lås som egentligen är till motorcykel). Har sedan jag började använda mig av detta blivit bestulen av 2st cykelväskor med innehåll samt en handfull lampor. Men själva cykeln har jag fått ha kvar, så det verkar funka.
Jag ser nästan varje dag svindyra cyklar fastlåsta med ett dyrt lås som går igenom framhjulet till cykelstället. Om en cykeltjuv vill sno den cykeln så tar det 10 sek att lossa framhjulet.
Vill man behålla en cykel så använder man antingen ett godkänt klass3 bygellås eller en klass 3 kätting med dylikt lås och låser fast cykeln i dess ram i en grov fast punkt. Ingen normal cykeltjuv ger sig på dessa lås då det tar för lång tid att forcera dom.
Vill man behålla en cykel så använder man antingen ett godkänt klass3 bygellås eller en klass 3 kätting med dylikt lås och låser fast cykeln i dess ram i en grov fast punkt. Ingen normal cykeltjuv ger sig på dessa lås då det tar för lång tid att forcera dom.
Det är sällan man finner dessa fasta punkter utanför mataffären.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!