2022-04-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
En bekant 60-årig man har fått problem med grova skakningar efter 3:e. Han sa att han kände det i princip omedelbart när r han fick injektionen, som att något kröp upp längs halsen, vilket i mina ögon tyder på att man injicerat i ett kärl. Nu ser han ut att ha grov parkinson. Otäckt.
Om han "ser ut" att ha grov parkinson så ska han givetvis göra en utredning, så man kan mildra sjukdomen.

Jag är dock ganska säker på att det inte ens är i närheten av symptom för grov parkinson, som du skriver. Då hade han redan nu behövt vård.

När man känner att något "kryper i kroppen" kan det handla om vanföreställningar.
Citera
2022-04-23, 20:18
Medlem
sunessommars avatar
Men hur jävla efterblivna är ni? Klart immunförsvaret blir nedsatt efter en vaccination då kroppen har fullt upp att hantera vaccinet. Och efter att restriktionerna släpptes så löper förkylningar, magsjuka och diverse virus amok.

Jag har inte varit förkyld/sjuk en enda gång sen pandemin började. Och jag är vaccinerad x 3.
Citera
2022-04-23, 20:48
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Det var med andra ord helt onödigt att vaccinera sig. Hoppas ni är nöjda, jävla idioter.
Citera
2022-04-23, 20:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Intressant att det bara blev ena ögat hos båda. Är det ögat på samma sida som där de fick sprutan?
Och DE OPERERADE SIG på SAMMA DATUM med SAMMA OPERATION, dessutom. Ej att förglömma. Tydligen viktigt.
Citera
2022-04-23, 21:12
Medlem
fluffypuffys avatar
Idag på aftonblaskan någon tjej som blev återupplivad efter ett träningspass.
Hjärtattacker och hjärnblödningar verkar vara det nya nu för tiden bland unga.
Jättebra vaccin det där. Jättebra.
Citera
2022-04-23, 22:58
Medlem
marijas avatar
Inte varit förkyld en enda gång sedan vaccinerna. Brukade aldrig vara förkyld innan vaccineringen heller så mitt immunförsvar har inte förändrats och verkar vara detsamma.
Citera
2022-04-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longlivetheking
Vilket har du tagit - Moderna - Pfizer eller annat?

Jag tog först Pfizer sen Moderna sen Pfizer igen.
Tagit Pfizer båda gånger
Citera
2022-04-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinfeldt
Vad innebär "ofta" och vad anser du är en förkylning?
Varannan månad.
Feber, rinnig näsa, trötthet etc
Citera
2022-04-23, 23:16
Medlem
Jag har inte själv upplevt någon som helst skillnad i hälsan före och efter vaccin.

Men en viktig skillnad kanske finns?

Jag har inte varit smittad av covid-19 heller.

Kanske det som är problemet?

Att även fast man blivit vaccinerad så påverkar själva viruset en negativt?
Citera
2022-04-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Precis min tanke. Jag snorar som en tok just nu.

Förkyld är en helt annan sak. Då har man feber och ont i halsen.

Brukar glömma bort mina Loratadin och sitter och snörvlar istället. Men den glömskan är väl också en biverkan av vaccinet.
Skitsnack. Jag är ofta förkylda (men helt utan allergier), men jag har väldigt sällan feber eller ont i halsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Sluta gnäll, snyt dig. Och sen va det väl du som valde att ta vaccinet?
Inte ens om du så brinner upp, så ska du ge fan i att gnälla.

Ta spruta nr3 nu och va glad.

Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Hårda ord ⬆️, men ack så sant, så förlåt TS om jag spär på vad ovanstående redan sagt.

Du valde själv att få injicerat något som togs fram i all hast, för att vara ”solidarisk” osv osv.

Tog du inte i beaktning att möjligheten till diverse biverkningar fanns för ett vaccin som togs fram i den rekordfarten? Ett vaccin som alla (mer eller mindre) tvingades av staten att ta, som skapade två läger av folk i samhället? Minns du inte svininfluensan och biverkningarna av det vaccinet?

Så ja, sluta gnäll. Igen, du valde detta själv. Rapportera in via länken någon skickade här (biverkningar), klart.

Med tanke på hur regering, myndigheter och andra har hetsat och med förtäckta hot försökt förmå så många som möjligt att vaccinera sig så är det där inte ok.
De som har hetsat bör ställas till svars, men de som bara har trott på det (enda) vi fått höra ska inte ställas till svars.
Dessa individer ska vi hjälpa och stötta (självklart under förutsättning att de inte varit med och hetsat, för då ska de istället rådbråkas och steglas)

Jag är ovaccinerad (mot covid eller vad det nu är emot) och väldigt kritisk till dessa covidvaccin.
Citera
2022-04-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Tagit Pfizer båda gånger

Jag har tagit tre doser och har varit sjuk i feber 3 gånger redan i år. Insåg sedan att det nog berodde på att jag köpt en ny och starkare fläkt som blåser på mig när jag sover. Kopplar inte det till vaccinet.
Citera
2022-04-23, 23:29
Jag är ovaccinerad och blir aldrig förkyld. Covid har jag sluppit också.

Skadorna från vaccinet är sannolikt permanenta så det finns nog inget att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in