2022-04-23, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Jag har tagit tre doser och har varit sjuk i feber 3 gånger redan i år. Insåg sedan att det nog berodde på att jag köpt en ny och starkare fläkt som blåser på mig när jag sover. Kopplar inte det till vaccinet.

Fast en fläkt får du inga virus eller feber av
Citera
2022-04-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Fast en fläkt får du inga virus eller feber av

Nej det har du rätt i. Det bar tydligen myt. Googlade på det och fick detta som svar.
” Enligt Anders Wallensten, biträdande statsepidemiolog och överläkare på Folkhälsomyndigheten, kan det bero på att fläktar och luftkonditionering kan torka ut våra slemhinnor.

– Detta i sig kan orsaka en obehaglig känsla i ögon och luftvägar. Men det kan också göra att du blir mer mottagligt för virus, säger han till Land.”
https://www.land.se/halsa/forkyld-av...eller-sanning/

Kanske har fel, men jag tänker att eftersom det det blåser extra mycket på mig främst i nacken och på fötterna blir jag nerkyld. Men det stod att det krävs en extrem kyla för att man ska bli sjuk av detta.. det är ju ingen vetenskaplig forskning som jag hänvisade till, är för trött för att kolla upp det ikväll iallafall. Men när jag haft fläcken avstängd på nätterna så jag jag hållit mig friskar, men det kanske är av en slump.. så förmodligen har du helt rätt.
Citera
2022-04-24, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Skitsnack. Jag är ofta förkylda (men helt utan allergier), men jag har väldigt sällan feber eller ont i halsen.
Hur vet du att det handlar om virus eller bakterier och inte om allergi?
Citera
2022-04-24, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Nu är det dokumenterat och klart att ögonproblemen kommit ifrån "vaccinet". Dem båda är runt 35års åldern. Dina gener måste vara riktigt dåliga helt enkelt.

Båda två fick oregelbunden hjärtrytm och svimmade, då söker man upp läkare. De fick båda operera sig, precis samma operation dessutom.
Nej nu ljuger du allt.
Citera
2022-04-24, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Nu är det dokumenterat och klart att ögonproblemen kommit ifrån "vaccinet".
På vilket sätt är det "dokumenterat"?
Citera
2022-04-24, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Hur vet du att det handlar om virus eller bakterier och inte om allergi?
Om det inte vore för att det sett likadant ut väldigt länge hade man ju i och för sig kunnat tro att det var allergi mot dig.
Citera
2022-04-24, 17:03
Medlem
Citat:
Skitsnack. Jag är ofta förkylda (men helt utan allergier), men jag har väldigt sällan feber eller ont i halsen.

Med tanke på hur regering, myndigheter och andra har hetsat och med förtäckta hot försökt förmå så många som möjligt att vaccinera sig så är det där inte ok.
De som har hetsat bör ställas till svars, men de som bara har trott på det (enda) vi fått höra ska inte ställas till svars.
Dessa individer ska vi hjälpa och stötta (självklart under förutsättning att de inte varit med och hetsat, för då ska de istället rådbråkas och steglas)

Jag är ovaccinerad (mot covid eller vad det nu är emot) och väldigt kritisk till dessa covidvaccin.

Ja men man kan ju testa att använda huvet och tänka lite själv med.
Källkritik är ett ord många skulle behöva lära sig, i många olika sammanhang.

Myndigheter är något som man absolut inte ska lita på överhuvudtaget, allt dom säger ska man syna in i sömmen!

Hjälpa och stötta dessa individer som inte kan tänka? Nä tack.
Citera
2022-04-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Ja men man kan ju testa att använda huvet och tänka lite själv med.
Källkritik är ett ord många skulle behöva lära sig, i många olika sammanhang.

Myndigheter är något som man absolut inte ska lita på överhuvudtaget, allt dom säger ska man syna in i sömmen!

Hjälpa och stötta dessa individer som inte kan tänka? Nä tack.
Jag håller med dig. Väldigt många skulle behöva lära sig källkritik.
Men eftersom överheten gynnas mer av att folk rakt av köper vad överheten säger så ingår inte den typen av utbildning i skolväsendet.

Inte ens utbildning i källkritik handlar ju om källkritik.
Det handlar bara om att identifiera "fel" källor (dvs de som inte springer överhetens ärenden).

Genom att stötta och hjälpa dessa stackars individer så har man med lite tur lyckats få ytterligare personer att öppna ögonen och se myndigheter, regering och media för vad de egentligen är.
Vinner man över en av tio så är det värt besväret anser jag.

Nästa pandemi kanske vi är 20-25% istället för 15%
Citera
2022-04-24, 20:21
Medlem
Citat:
Om det inte vore för att det sett likadant ut väldigt länge hade man ju i och för sig kunnat tro att det var allergi mot dig.
Om det sett likadant ut väldigt länge så tyder det mer på allergi än på virus och bakterier. En förkylning går över, och sedan är du immun mot den förkylningen en längre tid. Med allergi är det inte då.

Har du verkligen kollat upp allergi-hypotesen? Man kan testa sig på vårdcentralen. Tror även Theranos kan hjälpa dig.

Kanske du kommer fram till att vaccinet istället orsakar just allergi?
Senast redigerad av Pillerarm 2022-04-24 kl. 20:24.
Citera
2022-04-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Om det sett likadant ut väldigt länge så tyder det mer på allergi än på virus och bakterier. En förkylning går över, och sedan är du immun mot den förkylningen en längre tid. Med allergi är det inte då.

Har du verkligen kollat upp allergi-hypotesen? Man kan testa sig på vårdcentralen. Tror även Theranos kan hjälpa dig.

Kanske du kommer fram till att vaccinet istället orsakar just allergi?

Jag har levt i över 40 år. Jag har kanske 2-4 förkylningar per år (som hänger kvar i 1-3 veckor).
Jag har 2 relativt små smitthärdar.
Jag har nästan aldrig förkylning kombinerat med halsont eller feber.
Jag har aldrig haft vinterkräksjukan.
Jag har haft influensan en gång i mitt liv för typ 20 år sen.
Jag hade en släng av corona (iaf enligt självtest) för några månader sen och mådde lite småsunkigt (men ingen feber och inget halsont).

Jag har ingen som helst anledning att misstänka att jag skulle ha några allergier.
Inte ens mot härdplaster trots att jag har hanterat dessa utan att följa de skyddsregler som finns.

Att vaccinet (covid?) skulle kunna orsaka allergi skulle inte förvåna mig ett dugg. Men eftersom jag som sagt är ovaccinerad så finns inte heller där någon anledning att misstänka allergi.
Citera
2022-04-24, 20:40
Medlem
Citat:
Men eftersom jag som sagt är ovaccinerad så finns inte heller där någon anledning att misstänka allergi.
Så bra. Då kan alltså inte vaccinet vara orsak till dina förkylningar.

Det finns inget att göra, doktorn gråter.
Citera
2022-04-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Nej det har du rätt i. Det bar tydligen myt. Googlade på det och fick detta som svar.
” Enligt Anders Wallensten, biträdande statsepidemiolog och överläkare på Folkhälsomyndigheten, kan det bero på att fläktar och luftkonditionering kan torka ut våra slemhinnor.

– Detta i sig kan orsaka en obehaglig känsla i ögon och luftvägar. Men det kan också göra att du blir mer mottagligt för virus, säger han till Land.”
https://www.land.se/halsa/forkyld-av...eller-sanning/

Kanske har fel, men jag tänker att eftersom det det blåser extra mycket på mig främst i nacken och på fötterna blir jag nerkyld. Men det stod att det krävs en extrem kyla för att man ska bli sjuk av detta.. det är ju ingen vetenskaplig forskning som jag hänvisade till, är för trött för att kolla upp det ikväll iallafall. Men när jag haft fläcken avstängd på nätterna så jag jag hållit mig friskar, men det kanske är av en slump.. så förmodligen har du helt rätt.

Jag trodde också på det förut, att det är kyla man blir sjuk av.

Men jag lärde mig sen att det är pga att virus sprider sig mycket lättare vid lägre temperaturer och att det är därför man oftast blir sjuk under vinterhalvåret och sällan på sommaren.

Kan tillägga att jag har själv en takfläkt som går på nästan fullt flås varje natt när jag sover men det har inte påverkat mig negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in