Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-25, 20:39
  #1081
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Självklart har polisen rätt att förbjuda honom att demonstrera.
Nä. Förbjuda kan de inte göra. Men de kan säga just HÄR och just IDAG får du inte tillstånd att demonstrera. Det är ganska rimligt för att ha en rimlig chans att administrera alla polisens resurser.
Det är väl det där med att det går åt en massa polisresurser i onödan och att det kostar pengar jag invänder emot, bränna biblar, koranen eller Khadaffis lilla gröna det ska alltid vara tillåtet.
Citera
2022-04-25, 21:01
  #1082
Medlem
De bränner ju redan allt möjligt här på kvällarna i Trollhättan. Tycker de kunde låta han komma till kronogården. Är alltid fullt drag där på dagarna. Men det är samtidigt rätt så litet så det hade nog dragit mycket folk från närliggande kommuner.
Citera
2022-04-25, 21:04
  #1083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Folk har redan gått ut på nätet och meddelat att de tänker dela koranböcker i delar och placera ut delarna i valda majbrasor.
Tro mig, det kommer brännas många koraner på lördag av kommunerna som tänder på.

Det blir en demonstration precis som Paludan.
Ok, normalisera koranbränningar lika mkt som brottslighet har stigit. Låt inte stenkastning ändra svensk lag.
Citera
2022-04-25, 21:05
  #1084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WONGnr1
De bränner ju redan allt möjligt här på kvällarna i Trollhättan. Tycker de kunde låta han komma till kronogården. Är alltid fullt drag där på dagarna. Men det är samtidigt rätt så litet så det hade nog dragit mycket folk från närliggande kommuner.

Tänds en bil så kasta in en koran! Då är det idioterna som bränner upp den såvida de inte försöker stoppa branden.
Citera
2022-04-25, 21:06
  #1085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Nä. Förbjuda kan de inte göra. Men de kan säga just HÄR och just IDAG får du inte tillstånd att demonstrera. Det är ganska rimligt för att ha en rimlig chans att administrera alla polisens resurser.
Det är väl det där med att det går åt en massa polisresurser i onödan och att det kostar pengar jag invänder emot, bränna biblar, koranen eller Khadaffis lilla gröna det ska alltid vara tillåtet.

Resursbrist är inte någon anledning att neka en demonstration.
Citera
2022-04-25, 21:08
  #1086
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Nä. Förbjuda kan de inte göra. Men de kan säga just HÄR och just IDAG får du inte tillstånd att demonstrera. Det är ganska rimligt för att ha en rimlig chans att administrera alla polisens resurser.
Det är väl det där med att det går åt en massa polisresurser i onödan och att det kostar pengar jag invänder emot, bränna biblar, koranen eller Khadaffis lilla gröna det ska alltid vara tillåtet.

Men det är ju inte Paludans fel att det krävs polisresurser. Paludan gör ju inget som kräver polisens insats mot honom.

Det är motdemonstranterna som ställer till skit. Det är de som kräver polisresurserna. De som skadar poliserna och bränner upp folks bilar. Det är definitivt inte Paludans fel att folk begår brott och skadar poliser.

Vi kan inte ducka för kaosande brottslingar som inte respekterar vår demokrati och grundlag - för att det kostar oss pengar.
De muslimska motdemonstranter som kastar sten och bränner kommer aldrig sluta, det kommer bara bli värre om vi inte avsätter resurser för att stoppa dessa kaosbrottslingar.
__________________
Senast redigerad av coli 2022-04-25 kl. 21:49.
Citera
2022-04-25, 21:09
  #1087
Avstängd
Det konstiga är att man vill förbjuda folk bära sina hemländers flaggor vid skolavslutningarna men tillåta att man bränner heliga böcker.
Om jag håller en ukrainsk, tysk eller irakisk flagga på skolavslutningen så borde det också skyddas inom yttrandefrihetslagen.
Citera
2022-04-25, 21:11
  #1088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankamin
Resursbrist är inte någon anledning att neka en demonstration.

Det är absolut inte en anledning att vägra "allmän sammankomst" inte heller att poliser tidigare blivit skadade. Det påvisar bara att polisen måste stärkas med mer våldskapital.

Varför ge efter för stenkastning?
Paludan var inte en på plats! Polisen skulle lagt ner person efter.persom, använt buntband!
Anmälan ska ha skett! Nu ska de leta på bilder efter gärningsmän? WTF? De var ju mitt framför dem?
"brott mot ordningslagen" på varje person!
Då tror jag de backar... När 50-100 personer ligger på marken! Då blir frågan! Vill du också ligga här?
Polisen kunde använda elchocker! Varför användes inte dem?
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...ya-hjalpmedel/

Finns tydligen gott om utbildade poliser som kunde nyttja elchock direkt.
Citat:Försöksverksamheten pågick i två år, mellan 2018 och 2020. Totalt 750 poliser deltog och under utvärderingsperioden användes elchockvapnet 626 gånger" slut citat.
__________________
Senast redigerad av Ribba-in 2022-04-25 kl. 21:24.
Citera
2022-04-25, 21:17
  #1089
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men det är ju inte Paludans fel att det krävs polisresurser.
Inte? :-)
Nä, men vi kan väl testa att låta honom köra utan polisresurser nån dag, varför inte på första maj? :-)
Citera
2022-04-25, 21:28
  #1090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Vad sägs skall dåren få starta mer elände och upplopp i dessa städer?
Dags att stoppa denna samhällsfarliga verksamhet.
Samhället kan inte tillåta vad som helst och kalla det yttrandefrihet.

Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Inte? :-)
Nä, men vi kan väl testa att låta honom köra utan polisresurser nån dag, varför inte på första maj? :-)

Det är inte Paludan's fel att det krävs polis på plats. Det är en avvägning som polisen gör!
Precis som om FI skulle kalla till en sammankomst.

Om polisen sedan anser att de måste finnas på plats för att säkerställa att person får uttrycka sina åsikter enligt lagen så är det något polisen beslutat.
Citera
2022-04-25, 21:44
  #1091
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Inte? :-)
Nä, men vi kan väl testa att låta honom köra utan polisresurser nån dag, varför inte på första maj? :-)

Nej det är inte Rasmus Paludan som kastar sten mot polisen och bränner bilar så vitt jag vet.
Har du sett honom göra något sådant? Eller begå någon annan brottslig eller våldsam handling?

Om jag blir så arg över det du skriver här på Flashback så jag kastar sten på nästa polisbil jag ser - är det ditt fel?
Citera
2022-04-25, 21:48
  #1092
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Det konstiga är att man vill förbjuda folk bära sina hemländers flaggor vid skolavslutningarna men tillåta att man bränner heliga böcker.
Om jag håller en ukrainsk, tysk eller irakisk flagga på skolavslutningen så borde det också skyddas inom yttrandefrihetslagen.

Det gör det också naturligtvis - du får bära och vifta med vilka flaggor du vill när du vill i Sverige.
Att många svenskar däremot tycker det är otacksamt och olämpligt att med flaggviftning hylla ett annat land som inte bidragit med en krona till din examen är en helt annan sak.

Men förbjudet är flaggviftningen absolut inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback