Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-14, 18:15
  #1681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Vad sägs skall dåren få starta mer elände och upplopp i dessa städer?
Dags att stoppa denna samhällsfarliga verksamhet.
Samhället kan inte tillåta vad som helst och kalla det yttrandefrihet.
Dåren? Det är ett briljant drag. Han visar sanningen som ingen vill höra. Han trampar rakt igenom muren av förnekare och världsbortvända drömskallar.
__________________
Senast redigerad av Ok-perfekt 2022-05-14 kl. 18:25.
Citera
2022-05-26, 19:11
  #1682
Medlem
nidbilds avatar
Läste att polisen sänkt sina antagningskrav, det är alltså analfabeter som ska stoppa horder av islamister
Citera
2022-07-20, 15:39
  #1683
Medlem
runxs avatar
…och nu får även den korrupta Örebropolisen bakslag. Tråkigt att vi har en korrumperad polismyndighet som inte står upp för yttrandefriheten. Tur att dessa feminiserade woke-poliser tillrättavisas av förvaltningsrätten.
Citera
2022-07-24, 00:12
  #1684
Medlem
Hood4lifes avatar
Klart folk slutar pröjsa skatt med svartnallar inpå.
Citera
2022-09-12, 18:45
  #1685
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Hoppas Polischefen Emelie Kullmyr som försöker stoppa yttrandefriheten får en sten i huvudet 👮🏽‍♀️🐷👮🏿

Nej. Hon fick en befordran istället.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...obb-1.80867421

Citat:
I somras slutade Erik Nord som polischef i Storgöteborg. Nu är det klar vem som tar över tjänsten - Emelie Kullmyr.

Som jag sagt förut: Vi har inte polis i Sverige. Vi har sharia-polis.
Citera
2022-10-12, 13:36
  #1686
Medlem
ceciliastenbocks avatar
https://samnytt.se/domstol-domer-pol...ga-uttalanden/

Alltid någon tröst. Låst artikel dock men essensen är att hon får skit tillbaka.
Citera
2022-10-12, 14:18
  #1687
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
https://samnytt.se/domstol-domer-pol...ga-uttalanden/

Alltid någon tröst. Låst artikel dock men essensen är att hon får skit tillbaka.

Hon har ju "fortsatt högt förtroende inom organisationen" (jag parafraserar nån talesman för regionspolisens kansli, som GP tidigare citerade i artikeln men verkar ha tagit bort nu)...

Som boende i storgöteborg har jag personligen noll förtroende för Kullmyr, men som boende i regionen är jag också uppenbarligen helt irrelevant.

Undrar hur polisen tänkt sig att det ska funka med Kullmyr i fortsättningen.
Om hon (be)dömts vara jävig i frågan om Paludans koranbränningar, bör hon ju följaktligen ej vara tillåten fatta beslut i liknande frågor. Och var går gränsen för vilka frågor som kan bedömas vara "liknande"?
Får hon fatta beslut som rör koranbränningar anordnade av andra människor än Paludan?
Får hon fatta beslut som rör Stram Kurs?
For hon fatta beslut om några islamkritiska demonstrationer alls? De nuvarande stöddemonstrationerna för Irans kvinnor, exempelvis.
Får hon fatta beslut som rör Sverigedemokraterna?
Får hon fatta beslut som rör motdemonstrationer mot Paludan och koranbränning?
Kan hon utföra sitt arbete alls, givet alla frågor som hon nu bevisat sig vara jävig i?
Tycker hon fortfarande det var en bra idé att spela allan på Twitter?
Kommer poliser någonsin lära sig att de ska hålla käft i politiska frågor?

https://www.gp.se/nyheter/sverige/do...dan-1.83056780
__________________
Senast redigerad av fluff995 2022-10-12 kl. 14:24.
Citera
2022-10-12, 19:56
  #1688
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Hon har ju "fortsatt högt förtroende inom organisationen" (jag parafraserar nån talesman för regionspolisens kansli, som GP tidigare citerade i artikeln men verkar ha tagit bort nu)...

Som boende i storgöteborg har jag personligen noll förtroende för Kullmyr, men som boende i regionen är jag också uppenbarligen helt irrelevant.

Undrar hur polisen tänkt sig att det ska funka med Kullmyr i fortsättningen.
Om hon (be)dömts vara jävig i frågan om Paludans koranbränningar, bör hon ju följaktligen ej vara tillåten fatta beslut i liknande frågor. Och var går gränsen för vilka frågor som kan bedömas vara "liknande"?
Får hon fatta beslut som rör koranbränningar anordnade av andra människor än Paludan?
Får hon fatta beslut som rör Stram Kurs?
For hon fatta beslut om några islamkritiska demonstrationer alls? De nuvarande stöddemonstrationerna för Irans kvinnor, exempelvis.
Får hon fatta beslut som rör Sverigedemokraterna?
Får hon fatta beslut som rör motdemonstrationer mot Paludan och koranbränning?
Kan hon utföra sitt arbete alls, givet alla frågor som hon nu bevisat sig vara jävig i?
Tycker hon fortfarande det var en bra idé att spela allan på Twitter?
Kommer poliser någonsin lära sig att de ska hålla käft i politiska frågor?

https://www.gp.se/nyheter/sverige/do...dan-1.83056780


Emelie Kullmyr avböjer att kommentera och hänvisar istället till kanslichef Morgan Orvenholt, som säger så här:
Citat:
– Det finns alltid en skala för när jäven uppstår och nu inser vi att det här är vad domstolen anser är jäv. Det är just hennes uttalande i relation till beslutsfattandet som domstolen anser utgör jäv, säger han till DN.
Alltså är det hur hon uttalade sig i samband med beslutet som är jäv. Att hon sedan har sådana åsikter som hon inte uttalar är inget problem.

Edit:
Citerar in Emelie Kullmyrs uttalande i pressmeddelandet, det som gjorde att domstolen bedömde henne som jävig:
Citat:
– Vi har sett hur allmänheten utsatts för allvarlig fara och att poliser har kommit till skada. Våld som uttryck för missnöje får aldrig accepteras. Polisens uppdrag är att trygga säkerheten och det ska vi göra, men alla goda krafter behöver hjälpas åt för att behålla lugn och ordning. Rasmus Paludan har en retorik som går ut på att skapa oordning och kaos. Vi behöver hjälpas åt att för att slå hål på den retoriken, säger Emelie Kullmyr, kommenderingschef i region Väst för den särskilda händelsen Val 2022.
__________________
Senast redigerad av dramagous 2022-10-12 kl. 20:37.
Citera
2022-10-12, 22:32
  #1689
Medlem
Kan någon förklara för mig vad förvaltningsrättens utlåtande om jäv innebär rent konsekvensmässigt? Böter? Ajabaja? Inget?
Citera
2022-10-15, 13:55
  #1690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EMexperten
Kan någon förklara för mig vad förvaltningsrättens utlåtande om jäv innebär rent konsekvensmässigt? Böter? Ajabaja? Inget?

Ja bra fråga det står inget om någon varning, erinran eller reprimand för sitt jäviga uttalande.

"”Oordning och kaos”
Rasmus Paludan överklagade dock, och framförde att Kullmyr var jävig. Han pekade på ett pressmeddelande från polisen i april, då Paludan nekades tillstånd för ett möte i Borås.

”Rasmus Paludan har en retorik som går ut på att skapa oordning och kaos. Vi behöver hjälpas åt att för att slå hål på den retoriken”, sade Emelie Kullmyr i pressmeddelandet.

Förvaltningsrätten anser att det ger intryck av att Kullmyr tagit ställning mot Paludan, och att hon därför inte borde varit med i beslutsfattandet om sammankomsterna i september."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...r%20j%C3%A4vig

SVT har gjort det enkelt för sig att sammarbeta med TT här så ingen journalist på svt att mejla och ställa följdfrågor.

Även inlägget ovan som ger lite mer visar på det problematiska i det här, att hade hon hållt käfft så är det inget problem i beslutet i sig - förlängningen kan det betyda att beslut efter egna värderingar tas utan att det är kanske ses som helt fel då det är en gråson i såna här beslut.

Ändå glad att att förvaltingsrätten kom fram till sin dom som är viktig i sig.
Citera
2022-10-16, 02:24
  #1691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Hon har ju "fortsatt högt förtroende inom organisationen" (jag parafraserar nån talesman för regionspolisens kansli, som GP tidigare citerade i artikeln men verkar ha tagit bort nu)...

Som boende i storgöteborg har jag personligen noll förtroende för Kullmyr, men som boende i regionen är jag också uppenbarligen helt irrelevant.

Undrar hur polisen tänkt sig att det ska funka med Kullmyr i fortsättningen.
Om hon (be)dömts vara jävig i frågan om Paludans koranbränningar, bör hon ju följaktligen ej vara tillåten fatta beslut i liknande frågor. Och var går gränsen för vilka frågor som kan bedömas vara "liknande"?
Får hon fatta beslut som rör koranbränningar anordnade av andra människor än Paludan?
Får hon fatta beslut som rör Stram Kurs?
For hon fatta beslut om några islamkritiska demonstrationer alls? De nuvarande stöddemonstrationerna för Irans kvinnor, exempelvis.
Får hon fatta beslut som rör Sverigedemokraterna?
Får hon fatta beslut som rör motdemonstrationer mot Paludan och koranbränning?
Kan hon utföra sitt arbete alls, givet alla frågor som hon nu bevisat sig vara jävig i?
Tycker hon fortfarande det var en bra idé att spela allan på Twitter?
Kommer poliser någonsin lära sig att de ska hålla käft i politiska frågor?

https://www.gp.se/nyheter/sverige/do...dan-1.83056780


Vad hade du förväntat dig. I Sverige så som jag uppfattar det så är en fråga om jäv helt otroligt nog en fråga som i princip rör det specifika fallet. Vilket innebär att man kan ta sig an ett nytt fall i Sverige mot samma person och köra på utan att vara jäviga tills någon eller man själv i högre position skall anmäla jäv. Ja du hör ju själv hur jävla illa det är. Ej identiskt case, jag kan köra på, ska jag anmäla mig själv jävig eller kommer nån annan göra det, kanske inte, vafan då så, jag kör på, hoppas ingen säger nått.
Citera
2022-10-16, 05:10
  #1692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Dåren? Det är ett briljant drag. Han visar sanningen som ingen vill höra. Han trampar rakt igenom muren av förnekare och världsbortvända drömskallar.

Vem har bott under en sten länge nog för att ha missat att musslor blir galna om man skändar deras profet eller koran?

Att objektivt demonstrera detta faktum medelst ideliga upprepningar för ingenstans. I värsta fall kan det leda till att vi återinför något slags förbud mot "hädelse", då alternativet blir för dyrt! Särskilt kristna fanatiker kan i detta sammanhang mycket väl tänkas göra gemensam sak med molluskerna!

Rasmus Palle kan bränna koraner, biblar och USA-flaggor hemma på sin egen bakgård bäst han vill! Någon generell lag som tillåter sopförbränning på allmän plats i stadsmiljö existerar mig veterligt icke!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback