• 7
  • 8
2022-07-22, 19:04
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Visst gör jag det. Minnet säger mig att jag googlade på Wannsee och då dök ett annat underskrivet dokument upp.
Jag har också för mig att när felet uppdagades så bad jag om ursäkt.
Det är rimligt och respektabelt att man ber om ursäkt när det blir fel.
Tror du vi får se en sådan från din egen 'guru'?

/VV
Intressant det där med minnet och hur man minns det man vill komma ihåg. Tror det gick ett tv-program om det.

Du googlade alltså Heydrichs underskrift och fick träff på ett brev som du sen postade som en autentisk signatur till Wannseeprotokollet. Du inte bara ljög, du även förfalskade en signatur på ett osignerat protokoll. Protokoll utan signatur är inte giltiga men du försökte legitimera protokollet med en underskrift från ett annat dokument.

Det här minst sagt klumpiga försöket att dupera folk är något av ditt signum. När du blir påkommen försöker du krysta fram någon idiotförklaring att du "bett om ursäkt". Så uppfattade inte jag saken, utan det var mer ett slingrande som en mask på en krok.

Jag tycker inte du ska ta ordet respektabel i din mun. Till skillnad från Skogsvatte tillför du inget till forumet med dina förfalskningar och omskrivningar. Du är en patetisk människa.
Citera
2022-07-22, 20:04
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Intressant det där med minnet och hur man minns det man vill komma ihåg. Tror det gick ett tv-program om det.

Du googlade alltså Heydrichs underskrift och fick träff på ett brev som du sen postade som en autentisk signatur till Wannseeprotokollet. Du inte bara ljög, du även förfalskade en signatur på ett osignerat protokoll. Protokoll utan signatur är inte giltiga men du försökte legitimera protokollet med en underskrift från ett annat dokument.

Det här minst sagt klumpiga försöket att dupera folk är något av ditt signum. När du blir påkommen försöker du krysta fram någon idiotförklaring att du "bett om ursäkt". Så uppfattade inte jag saken, utan det var mer ett slingrande som en mask på en krok.

Jag tycker inte du ska ta ordet respektabel i din mun. Till skillnad från Skogsvatte tillför du inget till forumet med dina förfalskningar och omskrivningar. Du är en patetisk människa.

Som jag minns det och som jag skrev så googlade jag på Wannsee.
Hur kan du få det till att jag googlade på Heydrich underskrift?
Antydde jag det i den gamla tråden?

Har helt enkelt för mig att jag googlade på typ 'Wannsee protokollet' och det dök upp en massa protokoll i rutan varför jag antog att det var just Wannseprotokollet som dök upp.

/VV
Citera
2022-07-22, 20:11
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Har helt enkelt för mig att jag googlade på typ 'Wannsee protokollet' och det dök upp en massa protokoll i rutan varför jag antog att det var just Wannseprotokollet som dök upp.

Du är alltså varken särskilt noggrann i dina Google-sökningar eller när du läser texter? Rätt häpnadsväckande hur du kan vara så religiöst investerad i förintelseberättelsen när du ändå är så slarvig och omotiverad. Är du beredd att ge revisionismen en chans här, eller tänker du fortsätta envisas med att alla utom dina forumpolare är bluffmakare, lögnare och "förnekare"?
Citera
2022-07-22, 20:20
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag har aldrig någonsin påstått att alla revisionister kategoriskt sitter i fängelse för att de skrivit en revisionistisk text. Karln är från Australien, och jag vet inte om Australien har något utlämningsavtal med Tyskland för denna typ av "brott", eller om denna specifika text ens beivrades. Att däremot publicera denna typ av texter i t.ex. Tyskland kan enkelt resultera i fängelse.

Oavsett vad du tycker om tidskriften i fråga så faller Kreges artikel inom ramen för den (högst godtyckliga) definition av forskning som du själv citerade för några inlägg sedan.

Självklart kan vemsomhelst ägna sig åt forskning, publicera sina egna tidskrifter eller starta sina egna bokförlag för olika forskningsområden. I slutändan är det innehållet i texterna samt eventuella motargument till de slutsatser som görs däri som är det relevanta. Om man som påstått vetenskapligt forskningsfält emellertid inte ens ägnar sig åt kritisk forskning eller angriper viktiga argument om forskningsämnets stöttepelare, så kan man inte grundlöst avfärda andras forskning och slutsatser bara för att de är motstridiga ens egna. I ditt tidigare inlägg så erkände du öppet att du inte ens läser kritikers texter för att du a priori avfärdat det som "dynga"...

Att genomföra GPR-avläsningar av marken i "dödsläger" för att avgöra huruvida den innehåller/har innehållit enorma massgravar som ortodox förintelsehistoriografi påstår har existerat, är per definition en vetenskaplig ansträngning, av samma anledning som Sturdy Colls undersökningar också utgör vetenskaplig forskning, om än slarvlig och amatörmässig sådan.

Här ungefär började det.

Karln är från Australien.
Kreges artikel.

Ovanstående är dina ord ur det första och andra stycket i ditt inlägg.

Sedan citerar du mig:

"Berätta vad det vetenskapliga i hans arbete ligger och den text du påstår skulle visa på att hans arbete var en vetenskaplig forskning istället för att slingra dig som en mask på kroken. "

och svarar med:
Att genomföra GPR-avläsningar av marken i "dödsläger" för att avgöra huruvida den innehåller/har innehållit enorma massgravar som ortodox förintelsehistoriografi påstår har existerat, är per definition en vetenskaplig ansträngning, av samma anledning som Sturdy Colls undersökningar också utgör vetenskaplig forskning, om än slarvlig och amatörmässig sådan.

Hela inlägget OCH min text du citerade handlar om Krege.
Du kanske tänkte fel och trodde folk skulle borra sig in i din hjärna och fatta att när du skrev Krege och citerade 'hans arbete' så menade du något annat.

Att sedan skriva:

"Du har inget argument till varför den citerade meningen skulle avse Krege"

är bara för mycket.

/VV
Citera
2022-07-22, 20:21
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Du är alltså varken särskilt noggrann i dina Google-sökningar eller när du läser texter?

Den gången missade jag och har också för mig att jag bad om ursäkt.
Låt oss se om du klarar av detsamma.

/VV
Citera
2022-07-22, 20:32
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Här ungefär började det.

Karln är från Australien.
Kreges artikel.

Ovanstående är dina ord ur det första och andra stycket i ditt inlägg.

Sedan citerar du mig:

"Berätta vad det vetenskapliga i hans arbete ligger och den text du påstår skulle visa på att hans arbete var en vetenskaplig forskning istället för att slingra dig som en mask på kroken. "

och svarar med:

Hela inlägget OCH min text du citerade handlar om Krege.
Du kanske tänkte fel och trodde folk skulle borra sig in i din hjärna och fatta att när du skrev Krege och citerade 'hans arbete' så menade du något annat.

Det är helt jävla sanslöst att du fortfarande tror att jag förnekar att diskussionen handlade om Krege. Poängen är inte att vi inte diskuterade Krege; poängen är att du frågade vad i Kreges undersökningar som skulle utgöra forskning, och jag svarade med att hävda att GPR-avläsningar rent allmänt måste anses utgöra vetenskapliga ansträngningar, men att det naturligtvis kan finnas bra och dålig forskning – i fallet med Sturdy Colls dålig forskning. Om du faktiskt läser min mening noggrant så inser du snabbt att det inte går att tolka meningen som att den faktiskt avser Krege. Det är faktiskt förvånande att du vägrar erkänna detta, trots att du alldeles nyss stoltserat med att du kunde be om ursäkt när du begått misstag.

Låt mig för övrigt påpeka att du ursprungligen hävdade att du upptäckt ett "syftningsfel" i min mening, och att det därför var en felaktig "konstruktion" rent grammatiskt. Jag har tydligt demonstrerat att så inte var fallet, men av någon anledning fortsätter du ändå att hävda att du har rätt. Varför?
Citera
2022-07-22, 20:38
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Den gången missade jag och har också för mig att jag bad om ursäkt.

Vad skulle hända med detta forum om inte revisionisterna fanns här och rättade era ständiga "missar".

Citat:
Låt oss se om du klarar av detsamma.

Jag har flertalet gånger bett om ursäkt och erkänt regelrätta misstag, som dock alltid varit nästan irrelevanta. Så sent för några veckor sedan råkade jag t.ex. skriva fel datum för när den första judetransporten anlände till Treblinka-II, vilket jag rättade efter att den gode doktorn påpekade det. Men mina misstag går för det mesta att koka ned till smärre skrivfel, snarare än helt avgörande påståenden som hela argumentet bygger på.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in