• 1
  • 2
2022-04-21, 19:42
Medlem
bithaxs avatar
Köpte 5 hekto koljafile för 159 kr kilot på ica.
När jag lagat till den visade det sig att den smakade piss/unket.

Går det att få några pengar tillbaka eller är man körd när man köpt ”fisken i säcken”?
Citera
2022-04-21, 19:46
Bannlyst
Ring till Ica.

/DinHjälpredaPåInternet Horbjörn
Citera
2022-04-21, 19:50
Medlem
CarpeDajms avatar
Fråga på den Ica du handlade och förhoppningsvis har du kvittot kvar.
Jag köpte nymald köttfärs en gång som var brun och dålig under ett lager färskmalet kött. Klagade nästa gång jag handlade och fick en ny köttfärs utan tjafs, antingen hade fler klagat eller så malde de medvetet ner gammalt kött och tänkte funkar det så funkar det.
Citera
2022-04-21, 19:52
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Kolja har en viss säregen smak som inte faller alla på läppen. Om fisken inte luktade illa i färskt tillstånd så var det inget fel på färskheten. Fisk börjar lukta illa på grund av den blir skämd långt innan den börjar smaka illa.
Citera
2022-04-21, 19:53
Medlem
CarpeDajms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Kolja har en viss säregen smak som inte faller alla på läppen. Om fisken inte luktade illa i färskt tillstånd så var det inget fel på färskheten. Fisk börjar lukta illa på grund av den blir skämd långt innan den börjar smaka illa.
Sant. Kolja smakar olja.
Citera
2022-04-21, 19:54
Avstängd
Misslyckas man med att tillreda Kolja får man fan svälja förtreten.
Kände du ingen märkligt doft/stank när du lekte kock?
Citera
2022-04-21, 19:55
Medlem
Om du misstänker att fisken var dålig redan när du köpte den kontakta butiken och framför ett klagomål och be om att få pengarna tillbaka.
Citera
2022-04-21, 19:56
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Köpte 5 hekto koljafile för 159 kr kilot på ica.
När jag lagat till den visade det sig att den smakade piss/unket.

Går det att få några pengar tillbaka eller är man körd när man köpt ”fisken i säcken”?
Lättast att skylla på handlarn när man själv är helt talanglös vid tillagningen.
Självklart ska du stämma röven av handlarn, här finns många sköna dineros att hösta in.
Senast redigerad av PerniWha 2022-04-21 kl. 19:57. Anledning: Stavat som en kratta, dock ingen särskrivning
Citera
2022-04-21, 19:59
Medlem
Storinkvisitorns avatar
ICA har en disclaimer gällande koljans smak:
Citat:
Kolja är en fisk med ett fast kött och smörlik smak. Ibland kallas den för havets kyckling eftersom den passar utmärkt i liknande recept. Kolja är god att steka, ugnsbaka eller att ha i soppa eller gryta.
Är det den smörlika smaken du stördes av? Eller smakade koljan kyckling?
Citera
2022-04-21, 20:04
Medlem
Du åt upp hela fisken ändå eller har du sparat den?
Citera
2022-04-21, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarpeDajm
Fråga på den Ica du handlade och förhoppningsvis har du kvittot kvar.
Jag köpte nymald köttfärs en gång som var brun och dålig under ett lager färskmalet kött. Klagade nästa gång jag handlade och fick en ny köttfärs utan tjafs, antingen hade fler klagat eller så malde de medvetet ner gammalt kött och tänkte funkar det så funkar det.

Han borde kolla med Ica.
Citera
2022-04-21, 20:13
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn

Den luktade piss, men jag antog att det är normalt för fisk att lukta piss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in