• 1
  • 2
2022-04-21, 20:26
Medlem
madtops avatar
Nu räcker det med tramsiga ordvitsar!
/Moderator
Citera
2022-04-21, 20:52
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Köpte 5 hekto koljafile för 159 kr kilot på ica.
När jag lagat till den visade det sig att den smakade piss/unket.

Går det att få några pengar tillbaka eller är man körd när man köpt ”fisken i säcken”?
Jag har varit med om samma sak. Den luktade inte konstigt innan jag började steka den men sedan luktade det faktiskt som du skriver: piss. En ganska rejäl lukt av urin som jag aldrig upplevt när jag stekt kolja vare sig förr eller senare.

Jag åt den inte men jag ringde till butiken och påtalade det hela. De ställde sig frågande men jag fick faktiskt pengarna tillbaka.
Citera
2022-04-21, 21:03
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Jag har varit med om samma sak. Den luktade inte konstigt innan jag började steka den men sedan luktade det faktiskt som du skriver: piss. En ganska rejäl lukt av urin som jag aldrig upplevt när jag stekt kolja vare sig förr eller senare.

Jag åt den inte men jag ringde till butiken och påtalade det hela. De ställde sig frågande men jag fick faktiskt pengarna tillbaka.

Jag gick tillbaka med den och fick retur.
Antar att de inte har tid att bråka om 100 spänn.

Min tjej är ganska duktig på fisk och hon märkte direkt att den inte var fräsch men jag tänkte ”äh, jag provar det är säkert bara lukten” men den smakade unket också. En färsk fisk ska vara nästan lite söt inuti.
Citera
2022-04-21, 21:06
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag gick tillbaka med den och fick retur.
Antar att de inte har tid att bråka om 100 spänn.

Min tjej är ganska duktig på fisk och hon märkte direkt att den inte var fräsch men jag tänkte ”äh, jag provar det är säkert bara lukten” men den smakade unket också. En färsk fisk ska vara nästan lite söt inuti.
Skönt att det löste sig!
Ja visst, det är ju en himla skillnad på en som är färsk och fin.
Citera
2022-04-21, 21:07
Medlem
Torpedullas avatar
ICA och alla andra fuskar med maten. Kräv pengarna tillbaka. Det ska inte vara några problem. Färsk fisk luktar inte och smakar inte piss. Var glad att du inte blev sjuk.
Citera
2022-04-21, 21:48
Medlem
Ups! Läste det med ordvitsar för sent. Därför har jag satt det inom spoiler trots jag i inlägget faktiskt ger legitima råd. Men en del fisk smakar faktiskt inte så bra. Typ om det ska vara "torsk" bör det helst vara äkta torsk...

Senast redigerad av Snobird 2022-04-21 kl. 21:50.
Citera
2022-04-21, 22:03
Medlem
trngws avatar
Reklamerade dåligt kött en gång, det var inga problem, fick pengarna tillbaka. Vill minnas att köttet inte togs med tillbaka till butiken. Endast klagomål, och kvitto, framfördes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in