• 1
  • 2
2022-04-20, 00:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boliz
Använder du ditt svenska bankkonto till löner m.m när du bott utomlands?

Ibland. Men inte ofta. Mest sparande och överföring inom Norden. Swish givetvis.
Citera
2022-04-20, 05:34
Medlem
sebastian66s avatar
Jag har bott utomlands i 5 år har kvar mitt swedbank inkl mastercard swich och bank id.
Finns ingen anledning till att ens tala med banken utan bara gilla läget. Du har alltid rätt att behålla din bank oavsett var i världen du befinner dig i. Sedan är det kult att ha swich och bank id. Har du inte bank id så får du svårt att göra saker från utlandet i sverige. Har du bankdosa så försök ordna en ny så att ditt batteri inte tar slut. Får tar det slut kan du nog inte byta batteri swedbanks dosa har 5 års hållbarhet utan att man kan byta batteri.,
Citera
2022-04-20, 06:23
Medlem
cyber_zekes avatar
Hos Swedbank hade jag ett sparkonto, det stängde de ner och konfiskerade mina pengar pga inaktivitet, helt utan förvarning. Det kostade mig rätt mycket tid och en del pengar att få tillbaka mina pengar som de i praktiken stal ifrån mig. Kan tänka att de gör likadant med ditt konto om du inte rör runt bland pengarna lite då och då.
Fick ett rejält horn i sidan till rövarbanken Swedbank då, men det är en annan historia.
Citera
2022-04-20, 19:56
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boliz
Precis det jag tänker. Jag har löst ett bankkonto i landet jag är bosatt i, men vill som sagt inte bli av me det svenska bankkontot.
I det läget hade jag bytt till Skandiabanken så du inte behöver tänka på avgifter om du hoppar över kortet men kan ändå ha bankid m.m och Swedbank byter många bort av flera skäl (FB) Vi som lämnar Swedbank
Citera
2022-04-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag har bott utomlands i flera år i olika länder och aldrig fått någon reaktion från banken. Så länge du har pengar på kontot och använder det lite då och då så är det inga problem.

Finns gott om folk som inte bor i Sverige som har bankkonton.

Banker i dag är inte som banker förr i tiden. Förr och efter ryska laundromaten blev påkommen i baltikum är två olika världer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in