Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Men vad är din plan? Du vill ställa ett antal frågor till Grill och han meddelar att han inte är intresserad av att svara utan hänvisar till sin chef. Hur tänker du då gå vidare?
På samma sätt som tidigare? Genom att
testa gränserna i största allmänhet. "Vad händer om jag gör si? Okej, det resulterade i X. Vad händer om jag gör så? Okej, det resulterade i Y". Och så vidare.*
Jag vet inte om du noterat det, men jag har alltså nyligen gjort konkreta framsteg i granskningen. Så min plan verkar hittills ha varit en vinnande strategi.
Att Grill och SVT hittills sagt nej - tja, tro fan det.
Ingen som har något att dölja har väl någonsin velat svara på frågor från någon om de inte måste? Men som sagt, min erfarenhet hittills är att SVT bara säger nej tills SVT plötsligt säger ja. Så det är bara att fortsätta tills polisen informerar mig om vad jag måste sluta göra. Därefter får jag fortsätta med de metoder som polisen anser att jag får fortsätta använda.
*Utan att gå in på detaljer så vet jag rätt mycket jag kan testa, som jag ännu inte testat. Ringa
Hanna Stjärne och be om intervju** exvis.
**Fast nu glömmer jag mig. Jag gör inte "intervjuer". Journalister gör intervjuer. Jag är skattebetalare som ställer frågor till tjänstemän. Viktig distinktion.