Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-19, 11:46
  #1
Medlem
Revelationss avatar
Jag förlorade runt 300.000 i januari 2018 med den stora kraschen. Jag gick från $34.000 till ca $3000.
Hade mest altcoins som Waves, COSS, Spectrex eller vad den nu hette, bland annat. Inga BTC men till ett värde av nästan 3 BTC.
Osäkert att jag kan ta fram information då jag visste inte ens att man ska deklarera och jag minns inte ens alla exchanges jag hade mina crypto på, men är processen komplicerad? Går den ens?
Citera
2022-04-19, 11:54
  #2
Medlem
Glostrups avatar
Sålde du efter nedgången eller behöll du dina bitcoins? Om du sålde så kan du eventuellt dra av en del av förlusten, men inte annars. Du bör också förbereda dig på frågor varifrån pengarna kom som du köpte krypto för.
Citera
2022-04-19, 17:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Jag förlorade runt 300.000 i januari 2018 med den stora kraschen. Jag gick från $34.000 till ca $3000.
Hade mest altcoins som Waves, COSS, Spectrex eller vad den nu hette, bland annat. Inga BTC men till ett värde av nästan 3 BTC.
Osäkert att jag kan ta fram information då jag visste inte ens att man ska deklarera och jag minns inte ens alla exchanges jag hade mina crypto på, men är processen komplicerad? Går den ens?

Har du inte kvar dina WAVES?
Har ju ökat i värde med över 2000% sen dess https://i.imgur.com/XwB85H0.png
Va uppe på $50 ish i veckan som var.
Citera
2022-04-19, 17:39
  #4
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Jag förlorade runt 300.000 i januari 2018 med den stora kraschen. Jag gick från $34.000 till ca $3000.
Hade mest altcoins som Waves, COSS, Spectrex eller vad den nu hette, bland annat. Inga BTC men till ett värde av nästan 3 BTC.
Osäkert att jag kan ta fram information då jag visste inte ens att man ska deklarera och jag minns inte ens alla exchanges jag hade mina crypto på, men är processen komplicerad? Går den ens?

Om du köpt för 34k och sålde för 3k så kunde du förlust deklarera detta. Möjligt (troligt) att du kan göra det i efterhand så länge det var inom 5 år sedan, men det får du kolla upp någon annanstans.

Förluster kan du ta upp om dom är realiserade. Dvs du sålt av till förlust jämfört med anskaffningsvärdet.
Citera
2022-04-19, 22:21
  #5
Medlem
Revelationss avatar
Ja, jag blev irriterad, sålde allt och tänkte jag får väl svälja förlusten och aldrig mer crypto.
Tack, jag får kontakta Skatteverket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback