• 1
  • 2
2022-04-18, 00:24
Bannlyst
För att klargöra innan frågorna ställs. Detta är endast en ren nyfikenhet.

Jag är emot droger, Har aldrig provat droger, tar avstånd från allt och alla som använder sig av droger. Jag har VÄLDIGT god ekonomi, Är inte i behov av snabba pengar.

Nu till mina frågor . Hur mycket tjänar folk som smugglar droger från tex Holland till Sverige? Och vilka droger är mest profit? Köpa droger för 500 tusen hur mycket kan man sälja det för?

Är det mindre än det dubbla så förstår jag inte hur någon kan vara så korkad att smuggla det och riskera 8 års fängelse.

Ni som har smugglat tidigare ( Om någon ens gjort det här) Hur vet ni att inte blir blåsta? Hur vet ni att personerna ni köper av inte har span på sig? Och säg att jag åker ner till det billigaste landet man kan köpa droger i Europa. Får hem det till Sverige och ska sälja till någon knark lirare i Göteborg hur vet man ens att han inte blåser? Känns svårt att gå till ARN om man blir blåst på 1 kilo knark.
Citera
2022-04-18, 00:46
Medlem
Kokain är den drog som du lär få mest för.

Givetvis har LSD ett mycket högre kilopris, men är ju inget som går att sälja sådär heller.

Kokain är det du vill smuggla, helst vill du ju ha så få mellanhänder som möjligt, så Spanien är väl helt klart bästa stället i Europa för att knyta kontakter när det gäller smuggling.

Hur mycket personerna som tjänar beror ju helt och hållet på vilka mängder de flyttar och hur bra connection de har. I och med att allt i princip kommer ifrån Sydamerika, så ska det ju först flyttas därifrån. I Peru och liknande så kan du få ett kg för ~$1000. Ett kg på gatan är ca 1 miljon. Så lite drygt 100 gånger pengarna om man tar det från producenten till gatan.

Givetvis kommer du inte kunna flytta större mängder utan ett nätverk, och det är ju inte så att du kan höra med någon om de vill köpa 5 kg ladd. Om du har tur så snor de skiten.

Du vet att de inte blåser eller har span på sig för att du enbart träffar folk som vet vad de gör och som du känner sen tidigare. Blir du blåst så får du se det som läropengar om du inte har våldskapital och kontakter att lösa det.
Citera
2022-04-18, 00:47
Medlem
Brolarens avatar
Jag vet inga exakta siffror. Men det är big business och det göder organisationer såsom IS och Al-Qaida med pengar för att köpa in vapen med mera.
Citera
2022-04-18, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremallah

Jag är emot droger, Har aldrig provat droger, tar avstånd från allt och alla som använder sig av droger. Jag har VÄLDIGT god ekonomi, Är inte i behov av snabba pengar.

Nu till mina frågor . Hur mycket tjänar folk som smugglar droger från tex Holland till Sverige? Och vilka droger är mest profit? Köpa droger för 500 tusen hur mycket kan man sälja det för?

Är det mindre än det dubbla så förstår jag inte hur någon kan vara så korkad att smuggla det och riskera 8 års fängelse.

Ni som har smugglat tidigare ( Om någon ens gjort det här) Hur vet ni att inte blir blåsta? Hur vet ni att personerna ni köper av inte har span på sig? Och säg att jag åker ner till det billigaste landet man kan köpa droger i Europa. Får hem det till Sverige och ska sälja till någon knark lirare i Göteborg hur vet man ens att han inte blåser? Känns svårt att gå till ARN om man blir blåst på 1 kilo knark.

Kan inget om denna bransch och kan därmed bara spekulera men dina frågeställningar besvarar nästan sig själva dvs att det troligtvis finns otroligt många risker. Jag tror det är många i kugghjulet som tjänar riktigt uselt i förhållande till risk. Misstänker att det är något slags pyramidspel där vissa tjänar stora pengar och många i mellanleden uruselt och kan inte ta sig ur och blir pundare själva.

Vet en halvkrim kille som påstod att hela narkotikabranschen var extremt organiserad och att även polis och tjänstemän var inblandade och att det fanns någon form av oskriven sanktion. Samma person påstod att dem som åker dit är små individer som försöker smuggla på egen hand som står utanför kugghjulet.
Senast redigerad av Messiah15 2022-04-18 kl. 00:53.
Citera
2022-04-18, 01:01
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremallah

Det är något som rimmar så himla dåligt med att ha "VÄLDIGT god ekonomi "och samtidigt skriva "500 tusen", ska du promt förkorta kan du använda tkr. Förlåt, jag återgår till ämnet nu .

Jag har förvisso ägnat mig åt väldigt småskalig smuggling av hasch så jag ska absolut inte försöka utge mig för att vara någon expert men kan ändå ge några svar och samt några kvalificerade gissningar.

På frågan om vilka droger som är mest lönsamma att sälja så är svaret alltid kokain då de kostar mest per dos och dessutom krävs att det återdoseras väldigt frekvent. Att tro att man skulle ha en marginal på 50% för själva smugglingen är ju generellt sätt bara att glömma om man inte vill hoppa över flera steg i hierarkin och till exempel köpa kilovis i holland och sen smuggla hem det och sälja per gram. Då blir marginalen såklart större men då ska man också som gramförsälare ha risken att om du torskar för att sälja gubbar så kan det leda till att man åker dit för hela sitt kilo och det är därför de som köper in kilon ogärna säljer något annat än hekton. Det är betydligt troligare att en köpare gör upp ett pris med en distrubitör i Holland och sedan betalar en transportör en fast summa för själva smugglingen men där transportören inte äger den ekonomiska risken. Att priset på kokain skulle dubblas för att det tagit sig från Holland till Sverige är ju också bara att glömma i synnerhet innan det har bankats ut och sålts vidare i mindre partier men då är det ju inte endast själva smugglingen som gjort merparten av den vinsten utan utbankning + försäljning i Sverige.

Om du väl fått hem det och vill sälja det och vill veta att du inte blir blåst ja då får du väl etablera din plats i den undre världen, men även då kan du ju inte vara säker på att ingen kommer försöka blåsa eller råna dig.

Jag personligen smugglade bara till mina egna affärer. Jag bodde nere i Barcelona men hade sedan det att jag sålt cannabis i Sverige under flera år en rätt etablerad kundbas. Smugglingen skedde lättast genom att helt enkelt svälja haschet i förpackningar om ca 6-7gram/styck och sen helt enkelt bajsa ut det när man kommit in i Sverige, metoden är välkänd hos tullen men de misstänker ändå generellt sätt inte någon som de inte tror har smugglat kokain eller heroin så av alla de gånger jag fastnat i tullen med något i magen har de aldrig röntgat.

Ett kilo hasch i Barcelona kunde variera väldigt mycket i pris men jag föredrog att köpa det absolut dyraste icelator som jag betalade 4000€ per kilo för och kunde sälja för ca 9-10.000kr/hekto alternativt 5g för 800kr i Sverige och jag brukade sälja ca helften i hekton och helften i mindre mängder. En resa kunde generera ca 60.000kr. Det är såklart en skitsumma för insatsen kan jag ju tycka idag men i det liv jag levde kunde jag ändå hålla mig flytande på att göra en sådan resa varannan månad och risken för att åka dit kunde ändå ses som genrellt sätt låg då tullen i 99% av fallen inte kommer vara något problem och att narkotikaförsälning är ett spaningsbrott för polisen och det är mycket svårt att identifiera och lagföra en person som inte bor i landet och som dessutom bara ägnar sig åt småskalig haschförsäljning, det är helt enkelt väldigt lågt prioriterat.
Citera
2022-04-18, 01:06
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nvest
Du kan få över hundra tusen för att smuggla ett kilo braj.

Om man personligen säljer det portionsförpackat på gatan sen ja..

TS: Går inte att svar rakt av, men har du rätt kontakter och väljer rätt droger så kan du få bra mycket mer än det dubbla.

Säljer du det själv via darknet så är det många fler + och färre risker.
Citera
2022-04-18, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Det är något som rimmar så himla dåligt med att ha "VÄLDIGT god ekonomi "och samtidigt skriva "500 tusen", ska du promt förkorta kan du använda tkr. Förlåt, jag återgår till ämnet nu .

Jag har förvisso ägnat mig åt väldigt småskalig smuggling av hasch så jag ska absolut inte försöka utge mig för att vara någon expert men kan ändå ge några svar och samt några kvalificerade gissningar.

På frågan om vilka droger som är mest lönsamma att sälja så är svaret alltid kokain då de kostar mest per dos och dessutom krävs att det återdoseras väldigt frekvent. Att tro att man skulle ha en marginal på 50% för själva smugglingen är ju generellt sätt bara att glömma om man inte vill hoppa över flera steg i hierarkin och till exempel köpa kilovis i holland och sen smuggla hem det och sälja per gram. Då blir marginalen såklart större men då ska man också som gramförsälare ha risken att om du torskar för att sälja gubbar så kan det leda till att man åker dit för hela sitt kilo och det är därför de som köper in kilon ogärna säljer något annat än hekton. Det är betydligt troligare att en köpare gör upp ett pris med en distrubitör i Holland och sedan betalar en transportör en fast summa för själva smugglingen men där transportören inte äger den ekonomiska risken. Att priset på kokain skulle dubblas för att det tagit sig från Holland till Sverige är ju också bara att glömma i synnerhet innan det har bankats ut och sålts vidare i mindre partier men då är det ju inte endast själva smugglingen som gjort merparten av den vinsten utan utbankning + försäljning i Sverige.

Om du väl fått hem det och vill sälja det och vill veta att du inte blir blåst ja då får du väl etablera din plats i den undre världen, men även då kan du ju inte vara säker på att ingen kommer försöka blåsa eller råna dig.

Jag personligen smugglade bara till mina egna affärer. Jag bodde nere i Barcelona men hade sedan det att jag sålt cannabis i Sverige under flera år en rätt etablerad kundbas. Smugglingen skedde lättast genom att helt enkelt svälja haschet i förpackningar om ca 6-7gram/styck och sen helt enkelt bajsa ut det när man kommit in i Sverige, metoden är välkänd hos tullen men de misstänker ändå generellt sätt inte någon som de inte tror har smugglat kokain eller heroin så av alla de gånger jag fastnat i tullen med något i magen har de aldrig röntgat.

Ett kilo hasch i Barcelona kunde variera väldigt mycket i pris men jag föredrog att köpa det absolut dyraste icelator som jag betalade 4000€ per kilo för och kunde sälja för ca 9-10.000kr/hekto alternativt 5g för 800kr i Sverige och jag brukade sälja ca helften i hekton och helften i mindre mängder. En resa kunde generera ca 60.000kr. Det är såklart en skitsumma för insatsen kan jag ju tycka idag men i det liv jag levde kunde jag ändå hålla mig flytande på att göra en sådan resa varannan månad och risken för att åka dit kunde ändå ses som genrellt sätt låg då tullen i 99% av fallen inte kommer vara något problem och att narkotikaförsälning är ett spaningsbrott för polisen och det är mycket svårt att identifiera och lagföra en person som inte bor i landet och som dessutom bara ägnar sig åt småskalig haschförsäljning, det är helt enkelt väldigt lågt prioriterat.

Hur kan någon ens välja smuggling av droger framför bedrägeri?

Bedrägeri ger mer betalt, Man jobbar själv, Mindre risk att åka fast, och lägre straff.
Citera
2022-04-18, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nvest
Du kan få över hundra tusen för att smuggla ett kilo braj.

Om personen som betalar inte kan räkna möjligen.
Citera
2022-04-18, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish

Gjorde du allt detta på egen hand eller ingick du i något löst nätverk?
Att börja med cannabis som du skriver låter rätt smart. Antar man lär sig reglerna, bygger kunder, lär känna rätt personer, samtidigt som straffskalan är mycket lägre. Kanske kan jämföras med praktik i ett vanligt yrke?
Senast redigerad av Messiah15 2022-04-18 kl. 01:11.
Citera
2022-04-18, 01:41
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Kände till en snubbe som skulle lösa en drogskuld som kurir. Mellanlandade i ett arabiskt land. Det blev tvåsiffriga år på kåken i öknen.
Skulle våga påstå att det är ett högriskprojecet att smugla droger.
Citera
2022-04-18, 01:53
Medlem
Om du nu mot förmodan lyckas få in det i Sverige på egen hand så kommer väl någon klan av somalier och skjuter dig om du säljer i deras område, så vad ska du göra med skiten? Gå till typ HA eller någon annan avskrädes moppeklubb? De lär väl bara råna dig.
Citera
2022-04-18, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15
Gjorde du allt detta på egen hand eller ingick du i något löst nätverk?
Att börja med cannabis som du skriver låter rätt smart. Antar man lär sig reglerna, bygger kunder, lär känna rätt personer, samtidigt som straffskalan är mycket lägre. Kanske kan jämföras med praktik i ett vanligt yrke?

Du får besök av förortstattare som, i bästa fall, tar pengarna och i sämsta fall lämnar dig jappt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in