• 1
  • 2
2022-04-18, 01:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremallah
Hur kan någon ens välja smuggling av droger framför bedrägeri?

Bedrägeri ger mer betalt, Man jobbar själv, Mindre risk att åka fast, och lägre straff.
Bedrägeri ger dock en potentiell jägare efter dig, och som kanske inte kommer att sluta jaga dig förrän du är död. Det slipper man när man smugglar knark.
Citera
2022-04-18, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1nvest
Du kan få över hundra tusen för att smuggla ett kilo braj.

Är du dum i huvudet? 1 kilo brajja kostar runt 40 000 kr på gatan här i Sverige.
Citera
2022-04-18, 02:21
Bannlyst
Kraftig drönare från land A till land B sen till land C och slutstationen land D kanske? Det endra problemet är ju gränserna.

Jag skulle göra så här från spanien till tyskland. (Sverige blir lite svårt då det är hav runt om)

Hämta grejjerna i spanien, studera gränsen till frankrike. Hitta de svaga/obevakade punkterna. De står ju inte vakter/polis vid hela gränsen liksom. Snabbt springa över gränsen/via skogen eller vad som. Eller bara flyga över grejjerna med drönare till kompisen på andra sidan. Sen är det bara att göra samma sak vid nästa gräns.
Citera
2022-04-18, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
metoden är välkänd hos tullen men de misstänker ändå generellt sätt inte någon som de inte tror har smugglat kokain eller heroin så av alla de gånger jag fastnat i tullen med något i magen har de aldrig röntgat.
.

Hur kom det sig att du fastnade så många gånger i tullen men att dom samtidigt inte misstänkte att du smugglade tyngre droger?

Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe
Kraftig drönare från land A till land B sen till land C och slutstationen land D kanske? Det endra problemet är ju gränserna.

Jag skulle göra så här från spanien till tyskland. (Sverige blir lite svårt då det är hav runt om)

Hämta grejjerna i spanien, studera gränsen till frankrike. Hitta de svaga/obevakade punkterna. De står ju inte vakter/polis vid hela gränsen liksom. Snabbt springa över gränsen/via skogen eller vad som. Eller bara flyga över grejjerna med drönare till kompisen på andra sidan. Sen är det bara att göra samma sak vid nästa gräns.

Det där är väl redan en känd metod med andra radiostyrda grejer där den som tar emot det har samma frekvens på sin kontroll och kör vidare när den som skickat i väg det börjar bli för långt bort.
Citera
2022-04-18, 09:56
Medlem
cateatdogs avatar
Om man har segelbåt och tar det vis den vägen borde väll vara rätt safe eller?

Att kunna dumpa på ett sätt att det går spåra tbax det. Inte fylla en båt men några kg.

Nu blir det ju inga snabba pengar för du måste köpa en båt och lära dig segla. Hur stor chans är det att det kontrolleras ute på vattnet med egen segelbåt?
Citera
2022-04-18, 10:05
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:

Bedrägeri ger mer betalt, Man jobbar själv, Mindre risk att åka fast, och lägre straff.

För mig handlade dels om moral, jag hade ingen som helst önskan ens när jag var aktiv i mitt missbruk att blåsa människor på pengar. Att sälja cannabis såg jag inte som något som ens borde vara olagligt. Sen handlar det väl om vad man är bra på och har lätt för, jag började sälja cannabis på gymnasiet för att försörja mitt eget knarkande samt ha lite deg på fickan. Sen är det nog en statusgrej, jag uppskattade att vara den som folk vände sig till för att få droger. Om man är en reko kran så får man väldigt mycket uppskattning vilket mitt ego älskade. Sen är straffen för ett kila cannabis väldigt lågt, gissningsvis bara några månader för en missbrukande kille från medelklassen så riskerna var inte på något sätt enorma.

Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15
Gjorde du allt detta på egen hand eller ingick du i något löst nätverk?
Att börja med cannabis som du skriver låter rätt smart. Antar man lär sig reglerna, bygger kunder, lär känna rätt personer, samtidigt som straffskalan är mycket lägre. Kanske kan jämföras med praktik i ett vanligt yrke?

Jag ingick sedan tidigare i ett löst sammansatt nätverk där jag tidigare mestadels köp 2-300gram åt gången och sålt i femmor men även i perioder köpt i kilo och sålt i hekton. Till historien hör väl att jag är uppvuxen i ett av sveriges rikaste områden och hade därför kunder med tjocka plånböcker och väldigt lite konkurens och framförallt så fanns det inga andra tunga kriminella som ville lägga sig i. Som du säger så var en av de stora fördelarna med just cannabis de låga straffen men också att det var väldigt enkla kunder om man jämför med att sälja många andra droger.

Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe

Det är väl relativt enkelt att ta sig upp till Danmark och den metoden som används i dokumentären "Fransk maffia" där man har en bil som åker framför och kollar efterr tullkontroller och en som ligger några minuter bakom med alla drogerna i som svänger av innan tullpassagen om den första bilen rapporterar att tullövergång är bemmanad. Grym dokumentär för den som inte sett den, hittar dock inte med svensk text men de berättar en del om smuggling: https://www.youtube.com/watch?v=-kLO...ortHatPedersen

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hur kom det sig att du fastnade så många gånger i tullen men att dom samtidigt inte misstänkte att du smugglade tyngre droger?

Det där är väl redan en känd metod med andra radiostyrda grejer där den som tar emot det har samma frekvens på sin kontroll och kör vidare när den som skickat i väg det börjar bli för långt bort.

Jag var rätt pundig när jag bodde nere i Barcelona så det var nästan garanti på att jag blev stannad i tullen om de hade tullkontroll. Jag brukade alltid säga att "jag tror inte jag har några droger med mig, men jag röker cannabis i Spanien där jag bor så det är inte helt omöjligt att ni hittar nåt", det gav dom en bra anledning till att jag såg lite pundig ut men också att hunden markerar kläder eller väskor. Tullen har alltid varit shyssta och någon magrönken har aldrig varit på tal.
Citera
2022-04-18, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nvest
Du kan få över hundra tusen för att smuggla ett kilo braj.

Aldrig i livet, ett kilo hash ska inte kosta mer än 40-60tusen kr kilot, kostar det 60papp dock blåser din kran dig och tar samma pris han annars skulle göra för ett vanligt hekto, dom som smugglar tjänar fan inte 100tusen iaf på röka. Vill du dra in 100 papp får du sälja det löst själv i gram och då blir det jävla massa spring och till slut torskar du. Brajj är värdelösa pengar så länge du inte slänger kilon varje vecka, eller becknar det själv löst i gram och springer dagarna i ända. Bättre att sälja Amfetamin eller Kokain.
Senast redigerad av Bobthebear 2022-04-18 kl. 11:10.
Citera
2022-04-18, 11:02
Medlem
Cashleys avatar
Tjack kan man få tag i för 10-20kr/gram i Tyskland/Nederländerna, för att sedan kunna sälja för 200kr+ här i Sverige.
Citera
2022-04-18, 14:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

För att man kanske inte vill blåsa folk?
Citera
2022-04-18, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För att man kanske inte vill blåsa folk?

Nej så klart. För folk som smugglar kilovis med knark är oftast ärliga och fina människor. Och skulle aldrig blåsa någon. Dumt av mig ..
Citera
2022-04-18, 18:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Nej så klart. För folk som smugglar kilovis med knark är oftast ärliga och fina människor. Och skulle aldrig blåsa någon. Dumt av mig ..
Det sa jag inte så tack för halmgubben. Däremot så är det ju ändå viss skillnad mot bedrägeri vars själva kärnverksamhet är att just blåsa någon. Kärnverksamheten i narkotikaaffärer är ju föga förvånande just narkotikaaffärer.
Citera
2022-04-19, 20:14
Avstängd
moshans avatar
Nån som vet hur Tramadol och pillerbranschen går till? "Serbiska" Xanor t.ex. Antar att mycket tillverkas av privata aktörer och inte går genom nån reglerad läkemedelsaktör.
Kanske går att få loss några hundra askar av nån mindre nogräknad apotekare/farmaceut i Spanien och smuggla hem. Om man läser artiklar om Tullens/Poliens beslag så rör det sig om tusentals tabletter, ibland hundratusentals.

Apotekspriset för en karta är max några få Euro och kan gå för en femhundring på gatan.

Plus att man slipper narkotikahundar också!
Senast redigerad av moshan 2022-04-19 kl. 20:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in