Citat:
Ursprungligen postat av
ningudo
För första gång i mitt vuxna liv så fastade jag inte alls i denna ramadan. Jag köpte sprit för första gången för bara några dagar sen. Jag har inte bett på jag vet inte hur länge. Jag är syndigare än någonsin, ja jag är på en riktig spirituell bottennotering. Men fan vad de vrider sig inombords när jag får se den heliga koranen eller den heliga Profeten(S) vanäras. Banden som jag trodde var förlorade väcks till liv. Jag ser rött. Om det är något som kan få en svennefierad muslim att bli "extrem" eller "terrorist" så är det detta. Vreden är svår att beskriva, det känns så himla rätt i att skada de personer som vanärar de heligaste. Friheten när den är som ljuvast.
Så kan det kännas, men frågan är vad du kommer att göra åt saken? Kommer du, likt en vuxen människa, konstatera att världen är full av människor som säger och gör saker du ogillar eller kommer du, likt ett barn, leva ut dina känslor genom våld och aggressivitet?
Poängen är att man inte behöver gilla allt och det är fritt fram att anse att exempelvis Paludan är en idiot, men det ursäktar inte våld, skadegörelse eller annan brottslighet.