2022-04-14, 21:14
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Vad händer när 2-3 miljoner muslimer som befinner sig i landet kaosar?

Magdalena tillsätter nån kommitté. We're safe.
Citera
Medlem
Vad kan man sno ifrån övergivna polisbilar?
Har det kommit fram vad dom baxade från dom övergivna polisbilarna i skäggetorp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Gummikulor?
Anledningen till att vi inte använder militär mot civila i det här landet efter "Ådalen" är att det inte finns gummikulor i militärens magasin.
När ett militärt vapen avfyras så är det i avsikt att döda fienden eller i vart fall lemlästa honom så svårt att han aldrig kommer i stridbart skick igen.
Hemskt, men sant.

Säker på det ? Du tror inte svenska militären hade non-lethal weapon eller som man sade less-leathal weapon på sina utlandsmissioner i bland annat Kosovo för just våldsamma upplopp som detta ? Jo det hade man. Även om man inte övar med dom idag med värnpliktiga så finns det, dock fåtal. Man kan även köpa in.

Glad påsk
Citera
2022-04-14, 21:15
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Rusta stänger hela dagen imorgon och City Gross klockan fem. Det är Vivalla i Örebro det handlar om.

"Nu väljer flera butiker på Boglundsängen att hålla stängt med anledning av demonstrationen på fredag.

Rusta stänger hela dagen och City Gross slår igen klockan 17.

– Vi chansar inte, säger City Gross butikschef Pernilla Kihlén."

https://www.na.se/2022-04-14/risk-for-upplopp-gor-att-butiker-stanger

Där ser man. Folk är rädda för muslimernas kaosartade beteende.
Citera
Avslutad
Ändå undrar dom här inavlade nötterna varför vi är så mycket mer välkomnande mot Ukrainare än mot dessa tärande avarter.
Citera
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thompzzon
Då får man väl byta magasin?
Kanske det, eller enklare att ge polisen order/kapacitet/befogenhet att agera efter behov.
Citera
2022-04-14, 21:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
För första gång i mitt vuxna liv så fastade jag inte alls i denna ramadan. Jag köpte sprit för första gången för bara några dagar sen. Jag har inte bett på jag vet inte hur länge. Jag är syndigare än någonsin, ja jag är på en riktig spirituell bottennotering. Men fan vad de vrider sig inombords när jag får se den heliga koranen eller den heliga Profeten(S) vanäras. Banden som jag trodde var förlorade väcks till liv. Jag ser rött. Om det är något som kan få en svennefierad muslim att bli "extrem" eller "terrorist" så är det detta. Vreden är svår att beskriva, det känns så himla rätt i att skada de personer som vanärar de heligaste. Friheten när den är som ljuvast.

Så kan det kännas, men frågan är vad du kommer att göra åt saken? Kommer du, likt en vuxen människa, konstatera att världen är full av människor som säger och gör saker du ogillar eller kommer du, likt ett barn, leva ut dina känslor genom våld och aggressivitet?

Poängen är att man inte behöver gilla allt och det är fritt fram att anse att exempelvis Paludan är en idiot, men det ursäktar inte våld, skadegörelse eller annan brottslighet.
Citera
Medlem
Helt oacceptabelt att ge sig på polisen oavsett vad som föranlett upploppet. In med pikétstyrkan, packa ihop dem och skicka dem till östfronten i Ukraina eller gatorna i Moskva, där kanske de kan göra lite nytta om de tycker om att slåss eller protestera.
Citera
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saeki
Vad kan man sno ifrån övergivna polisbilar?
Har det kommit fram vad dom baxade från dom övergivna polisbilarna i skäggetorp?
Du kan, teoretiskt, sno förstärkningsvapen. Dock inte troligt. Men tydligen kan du stjäla deras västar och springa runt i segeryra över det, likt bilderna visar.

Det är ju förvisso illa nog. Vi har en polismakt som inte kan eller får utföra sitt jobb.
Citera
2022-04-14, 21:17
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Fler videos där svensk polis rånas på derss kläder i dagsljus

https://imgur.com/a/Tks2kDj
Det här är årets viktigaste valfilm.

Hur i helvete kan polisen acceptera detta?

Minst en polischef i regionen måste förlora jobbet pga av det här. Helt sinnesjukt.
Citera
2022-04-14, 21:17
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NigNog
Jag har faktiskt aldrig sett något liknande någonstans i världen, Sverige är verkligen denna planetens största "third world shithole". Venezuela är mer välskött.
Haha, nya svenska polisen. Fan bättre koll med grabbarna från orten än ordinarie personal
Citera
2022-04-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej detta är värre än tidigare. 3 poliser till sjukhus. Vad säger poliserna till sina anhöriga. Hur går snacket inom poliskåren?

Kommer dom att älska mångfalden? Det behövs inte mycket för att vända opinionen.

Hen menar nog att det kommer att vara medialt ”bortglömt” om 2 v. Givetvis kommer de som direkt drabbats av detta våld sent att glömma.
Sannolikt är dessa händelser bortplockade ur msm-flödet inom 2 dygn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in