2022-04-15, 12:02
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Dessa idioter härstammar från kulturer där de inte förs nyanserade diskussioner om oliktänkandet. De förstår inte språket, de förstår inte den svenska kulturen, de förstår inte vad demokrati och yttrandefrihet betyder. Det enda de förstår är folket.

Svider det i skinnet och blir de inlåsta i flera ÅR varje gång de bränner ner någons egendom då lär de sig så småningom. Alternativt sitter de inne för resten av livet.

Vi borde blicka mer åt Danmark där man har tröttnat på idioterna på riktigt och dömer även underåriga till livstid.

Visste inte att du var på plats, än mindre att du fatiskt pratat med dom som var där. Kudos.
Citera
2022-04-15, 12:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ser du live?
https://www.facebook.com/StramKurs/videos/1133303210824396

Finns på Facebook
Citera
2022-04-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Lösningen måste dock ligga på ett praktiskt plan, eftersom den handlar om handling, inte om principer.
Hundra år av akademikerstyre har fått oss att tro att allt handlar om konflikter och principer. Lösningar befattar vi oss liksom inte med.

Jo, men problemet beror på ett "akademikerstyre" (b-laget) som har implementerat en idé om att vem som helst ska kunna och komma och bo i en helt främmande kultur och bli försörjd av den dessutom och att det skulle vara bra och inte leda till friktion som är helt befängd och opraktisk. Detta måste man förstå.

Det kanske inte går att finna en lösning nu men jag anser inte att lösningen är att ge upp det som var "våra" demokratiska principer och yttrandefrihet för att tillfredsställa antidemokratiska muslimer. Då får lösningen vara att skjuta skarp eller åtminstone sätta in militären eller liknande om man ska vara "praktisk".
Citera
Medlem
Nestor Xs avatar
Kunde förstå upprördheten om Paludan skulle ge sig på att bränna antika sällsynta exemplar av koranen men böckerna han avser att bränna är dussinexemplar som lätt går att köpa för några tior.
Hade varit minst lika upprörd som upploppsdräggen påstår sig vara eller islamisterna som skriver här om någon skulle bränna rariteter som Silverbibeln, biblar från tiden före Gutenberg eller Newtons handskrivna anteckningar.
För närvarande är det i Saudiarabien flest böcker bränns på grund av stötande innehåll. Vad kan det bero på? Intolerans?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
https://www.facebook.com/StramKurs/videos/1133303210824396

Finns på Facebook

Han talar skit om profeten. Är han galen?
Citera
2022-04-15, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av einein
Vad har Ryssland med detta att göra? Är du ens medveten det va på grund utav Ryssland vi fick hit syrierna 2015? Att Ryssland ville det skulle bli kaos här?
Självklart hittade rysstrollen och arab/afrikanälskarna till denna tråden med

Motsägande frågor du kommer med. "Vad har Ryssland med detta att göra?" Sen "Ryssland ville att det skulle bli kaos här"

Klart att Ryssland skapade flykingvågen och i samma veva tömde syriska fängelsen. Var det inte det jag skrev?

Eller var det inte i klartext nog för att du skulle förstå vad jag menade?
Citera
2022-04-15, 12:07
Medlem
distraktions avatar
Jag tycker att Paludans provokation är överflödig. Vi vet redan att de flesta män och gamla haggor från Mellanöstern är helt IQ-befriade och hjärntvättade till att bete sig som smutsiga hundar.
Citera
2022-04-15, 12:09
Medlem
Tillståndet för demonstrationen gäller i tre timmar, vad gör Rasmus Paludan under den här tiden?

Hörde att ett skott räcker, sen eldar fascisten aldrig mer en Koran eller heter det Quran, olycksbådande...
Citera
2022-04-15, 12:09
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iiyama
Motsägande frågor du kommer med. "Vad har Ryssland med detta att göra?" Sen "Ryssland ville att det skulle bli kaos här"

Klart att Ryssland skapade flykingvågen och i samma veva tömde syriska fängelsen. Var det inte det jag skrev?

Eller var det inte i klartext nog för att du skulle förstå vad jag menade?
Ja de lär inte ändra sig under dessa förhållanden. Väst Europa har fått smaka på samma sak som hände i Cuba/USA
Citera
2022-04-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nä, det är praktiskt. Jag skickar inte ut min dotter i kort kjol på en runda i Skäggetorp. Skulle du göra det, för att belysa någon sorts missförhållande?

Nej, men jag hade inte målat upp min dotter som problemet som "provocerar vilket leder till konsekvenser". Om detta hypotetiska barn ändå väljer att gå ut ska polisen skydda henne fullt ut.

Målsättningen skulle ligga på att rensa upp i skäggetorp så att kvinnor kan röra sig där fritt istället och att det är bra att det kommit fram att dessa områden är otrygga och försöka lösa problemet istället för att förminska problemet och lägga skuld på offren och inte förövarna.
Citera
Medlem
distraktions avatar
Sveriges genomsnitts-IQ har sjunkit pga. invandring från de länder man vill hålla sig längst bort från.

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/average-iq-by-country
Senast redigerad av distraktion 2022-04-15 kl. 12:24.
Citera
Medlem
Inte riktiga koranen han bränner, bara en översättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in