2022-04-13, 20:07
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Hon var en kommunist som ung och en kommunist idag skriver dom.

Hon kanske är det, vem vet egentligen? Du missar poängen här. Majoriteten av Natofanatikerna och krigshetsarna har ju garanterat att Nato kommer att skydda Sverige under ansöknlngsprocessen. Och dessa kan ju aldrig ha fel.
Citera
2022-04-13, 20:15
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Hon kanske är det, vem vet egentligen? Du missar poängen här. Majoriteten av Natofanatikerna och krigshetsarna har ju garanterat att Nato kommer att skydda Sverige under ansöknlngsprocessen. Och dessa kan ju aldrig ha fel.
Jag anser att NATO skyddar där deras intresse ligger. Och Sverige är ett av deras intressen.....Säg vad du vill om den saken. Och man kan vara kommunist och vilja väl jag själv anser Putin är en människa utan en själ.
Citera
2022-04-13, 20:16
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karakateoru
Ynkrygg? Hur är det inte att vara ynkrygg genom att söka beskydd av USA? Vad lever du i för fantasivärld egentligen? Det modiga hade väl varit att inte suga på USAs tutte.

Vilken clown.
Stor skillnad på att vara ynkrygg och inse att vi är en för liten befolkning gör att ha ett försvar som kan matcha exempelvis Ryssland.
Citera
2022-04-13, 20:18
Medlem
Karakateorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Stor skillnad på att vara ynkrygg och inse att vi är en för liten befolkning gör att ha ett försvar som kan matcha exempelvis Ryssland.

Jaha, så nu är det inte så jävla tufft att kriga helt plötsligt? Är du schizofren eller bara korkad?
Citera
2022-04-13, 20:18
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ryssland har inga problem att skicka missiler eller andra robotar från fastlandet eller havet...Jag tycker Biden enbart gapar som en idiot. Varför lyssnar ens vår regering på idioten.
Tror att det främst är av inrikespolitiska skäl. Högern och för en intensiv Gå-med-i-NATO-nu-propaganda.
Snart är det val, och då vill man ha städat undan frågan samtidigt som man har ett avgörande inflytande i processen.
Citera
2022-04-13, 20:22
Medlem
Citronitas avatar
Citat:

Fast Sverige är inte Ukraina. Ryssland kan inte samla trupper vid gränsen för en attack utan måste komma över havet. Och då är de extremt sårbara. Vi har både flygvapen och ubåtar samt kustartilleri. Bomba oss kan de göra men ta oss blir väldigt svårt. Speciellt som NATO-länder runt omkring kommer lägga sig i av ren självbevarelsedrift.
Citera
2022-04-13, 20:23
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karakateoru
Jaha, så nu är det inte så jävla tufft att kriga helt plötsligt? Är du schizofren eller bara korkad?
Kriga kan man göra ändå. Men inte vinna
Citera
2022-04-13, 20:23
Medlem
Citat:
USA enda intresse är havet dom skiter fullständigt i både Ukraina och Sverige likaså Finland. Ja enligt mig iaf.
Är väl så med de flesta länder i Nato att dom egentligen tänker mest på sig själv, men gör det i ett kollektiv
Citera
2022-04-13, 20:25
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Jag anser att NATO skyddar där deras intresse ligger. Och Sverige är ett av deras intressen.....Säg vad du vill om den saken. Och man kan vara kommunist och vilja väl jag själv anser Putin är en människa utan en själ.

Fast vad säger trådens rubrik?
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Är väl så med de flesta länder i Nato att dom egentligen tänker mest på sig själv, men gör det i ett kollektiv
Kanske är det så, men farligare för oss än USA om vi blir angripna, USA är säkrare över havet...Det är inte EU.
Citera
Medlem
Karakateorus avatar
Citat:
Kriga kan man göra ändå. Men inte vinna

Kriga utan att vinna är något idioter gör. Det må vara något som låter spännande för dig, men helt onödigt för mig.
Citera
Medlem
Expressen flaggar för att det kan bli hårda uttalande från Putin vid NATO ansökan.
Läskigt värre....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in