Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-20, 16:39
  #541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ställ frågan till någon som påstått det, inte till mig. Din läsförmåga är helt blockerad av din övertro på din egen slutledningsförmåga, men det slutar bara i pannkaka och felaktiga slutsatser.
Då håller du med om att Sovjetunionen var en kommunistisk enpartistat och att Stalin dödade runt en miljon oliktänkande under den stora utrensningen och att Natos syfte är att arbeta för och säkerställa fred och säkerhet i medlemsstaterna? Vi kanske även kan enas om att Tyskland är med i Nato?
Citera
2022-04-20, 16:57
  #542
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Då håller du med om att Sovjetunionen var en kommunistisk enpartistat och att Stalin dödade runt en miljon oliktänkande under den stora utrensningen och att Natos syfte är att arbeta för och säkerställa fred och säkerhet i medlemsstaterna? Vi kanske även kan enas om att Tyskland är med i Nato?

Beträffande NATO:s bildande har jag citerat organisationens förste generalsekreterare. Om du anser att han hade fel får du väl skicka ett meddelande till NATO och be dem förtydliga eller utreda.
Citera
2022-04-20, 17:13
  #543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Beträffande NATO:s bildande har jag citerat organisationens förste generalsekreterare. Om du anser att han hade fel får du väl skicka ett meddelande till NATO och be dem förtydliga eller utreda.

Jag tyckte bara att det såg ut som att du påstod att Nato främst bildades för att hålla Tyskland i schack och att distanseringen från Sovjetunionen var en sidoeffekt.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast NATO uppkom egentligen för att hålla Tyskland i schack och som en sidoeffekt att distansera sig från Sovjetunionen. Det bör betänkas att NATO existerade sex år innan Sovjetunionen initierade Warszawapakten.

Tänk vad konstigt det kan bli när man missförstår varandra. För det hade ju varit ett riktigt korkat påstående.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback