Citat:
Ursprungligen postat av
GanjaFarfar
Det största problemet här måste ju vara att ifall filmen visar sig komma från någonting helt annat än kriget så kommer inte en enda tidning gå ut och dementera uppgifterna om att det är krigsbrott som har begåtts. Propagandan är total.
Det är med största sannolikhet sant. Det är en jackpot för Ukrainasidan och jag misstänker att han redan framställs som en djupt störd, nu redan gripen individ med sexuella störningar i ryska medier. Att alla är glada att detta analöppningsfixerade, koprofaga monster sitter bakom lås och bom och inte kan suga på fler saker som han stuckit in i ändan på vare sig själv eller spädbarn längre. Av rena försvarsskäl, alltså.
Och Ukrainasidan kommer såklart posta hans berättelse framgent för nu är "sanningen" ute och en dementi läses av så gott som ingen. Men vem vet, det kanske visar sig att aset verkligen varit i Ukraina och begått övergrepp där.
Ett är iallafall klart, han är skyldig till övergrepp och kommer troligen inte ha en lysande framtid vare sig han begått brotten i Ukraina eller ryssland. För jag är tämligen säker på att livet i ett ryskt fängelse inte blir någon dans på rosor för den som begått skötbordsövergrepp. Och det väl ungefär det enda jag har till övers för ryssland.