• 1
  • 2
2022-04-09, 19:36
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Hej

Jag gillar Fjällrävens jackor som är typ ofodrade skaljackor av någon ganska grov väv (bomull/polyster tror jag). Men vissa modeller är ganska dyra. Undrar om det finns något billigare alternativ av liknande modeller och kvalitet. Har aldrig riktigt gillat sådana där tunna prassliga Gore-tex grejor.
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2022-04-09 kl. 19:39.
Citera
2022-04-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Hej

Jag gillar Fjällrävens jackor som är typ ofodrade skaljackor av någon ganska grov väv (bomull/polyster tror jag). Men vissa modeller är ganska dyra. Undrar om det finns något billigare alternativ av liknande modeller och kvalitet.

Titta på Declathon
Citera
2022-04-09, 19:39
Medlem
JuppieNalles avatar
Helly Hansen
Citera
2022-04-09, 20:00
Medlem
Niguers avatar
Citat:
Hej

Jag gillar Fjällrävens jackor som är typ ofodrade skaljackor av någon ganska grov väv (bomull/polyster tror jag). Men vissa modeller är ganska dyra. Undrar om det finns något billigare alternativ av liknande modeller och kvalitet. Har aldrig riktigt gillat sådana där tunna prassliga Gore-tex grejor.

Köp något gammalt militäröverskott, finns utan camouflage i dämpade gråa, gröna eller bruna nyanser beroende på ursprung om man inte vill se för militär ut.
Citera
2022-04-09, 20:20
Bannlyst
Du kan ju titta på hemsidor på nätet. Där står priser också.
Citera
2022-04-09, 20:23
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Hej

Slutrea på Widforss/Addnature nu. Upp till 60% billigare.Litet urval av vad jag skulle tycka var ok.
https://www.widforss.se/vinterslutre...d:helly-hansen

Mammut gör sjukt bra grejor. Vill nog påstå att det är det bästa du kan få tag på just nu, bättre än Arc'Teryx, Klättermusen (Freke/Brede), North Face, Patagonia, …

Just my 5c

Vill du ha en kineskopia föreslår jag att du tittar på amazon.se
Senast redigerad av vanartad 2022-04-09 kl. 20:30.
Citera
2022-04-09, 20:33
Medlem
Jofs avatar
Ska man ha dom i fjällen ska det inte vara något med blixtlås. De fryser ihop.
Citera
2022-04-09, 20:43
Medlem
Miekkalinnas avatar
Själv använder jag en skaljacka ifrån Jack Wolfskin.

Vet ej vad den kostar idag men när jag köpte gick de på 13 995.
Citera
2022-04-09, 20:46
Medlem
GanjaFarfars avatar
Finns massvis med Svensktillverkade produkter med bättre kvalitét än fjällräven till betydligt lägre pris. Precis som med allting annat betalar man mestadels för märket för att väga upp för sitt mindervärdeskomplex.
Citera
2022-04-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Finns massvis med Svensktillverkade produkter med bättre kvalitét än fjällräven till betydligt lägre pris. Precis som med allting annat betalar man mestadels för märket för att väga upp för sitt mindervärdeskomplex.

Nämn några av alla dessa massor. Tack.
Citera
2022-04-09, 20:58
Medlem
Knoppys avatar
Det du ska titta på är kläder från finska Makia

Jag var precis som du ute efter en lite "grövre" jacka och testade köpa deras regnjacka, typ den här, och är sjukt nöjd. Du kan ju alltid beställa hem och prova, men jag tror nog det är en liknande du är ute efter. Lycka till!
Citera
2022-04-09, 21:35
Medlem
pyro860s avatar
En Didrikson av lämplig modell. Vill du ha ännu billigare så finns ju Everest
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto