Citat:
Ursprungligen postat av
Rasseltass
Jag kan möjligen skänka en tanke till dina rakryggade förfäder som skapade familjer i nöd, ofärd och fattigdom. Nu har deras gener nått en återvändsgränd pga. en bortklemad ättling som "inte orkar". Det såg de nog inte komma...
Ännu en insiktslös idiot till barnivrare som ska rapa ur sig slemmiga hjärndöda grodor kring något hen begriper zip och nada om.
Dina förfäder skaffade ungar eftersom de inte hade så mycket annat att välja på. Du vet att preventivmedel existerat under en relativt kort period i mänsklighetens historia? Förresten så har du ingen aning om hur många nyfödda ättlingar före dig som "aborterades" ändå genom att sättas ut i skogen för svält då föräldrarna inte kunde eller ville ta hand om dem.
Barn är bevisligen inte ett naturligt mål för precis alla människor. Om så varit fallet hade vi inte sett röken av några frivilliga aborter eller läst en rad om de föräldrar som ångrar sina barn. De finns kan jag säga dig.
Sen behöver inte barnfrias val handla om en brist på ork. Många saknar helt enkelt behovet av att ta hand om ungar och då är det bättre att inte sätta sådana till världen.
Och till er som drar upp det evigt korkade argumentet om ensamhet vill jag återigen ställa frågan - är ni medvetna om att det finns fler personer på denna jordens yta som är fullt förmögna att ge en kärlek och sällskap utöver småglin?
Barnpusharnas egen dumhet och pinsamt osjälvständiga fårmentalitet upphör aldrig att förvåna eller irritera.