2022-04-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Jag kan möjligen skänka en tanke till dina rakryggade förfäder som skapade familjer i nöd, ofärd och fattigdom. Nu har deras gener nått en återvändsgränd pga. en bortklemad ättling som "inte orkar". Det såg de nog inte komma...

Vilka var det som bortklemade mig då? Tänk på det du.
Citera
2022-04-09, 22:31
Medlem
Nej är inte avundsjuk. Det är skönt att då och då ”inte göra något” men jag skulle inte vilja ha det så jämt.
Citera
2022-04-09, 22:31
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Jag kan möjligen skänka en tanke till dina rakryggade förfäder som skapade familjer i nöd, ofärd och fattigdom. Nu har deras gener nått en återvändsgränd pga. en bortklemad ättling som "inte orkar". Det såg de nog inte komma...
Ännu en insiktslös idiot till barnivrare som ska rapa ur sig slemmiga hjärndöda grodor kring något hen begriper zip och nada om.

Dina förfäder skaffade ungar eftersom de inte hade så mycket annat att välja på. Du vet att preventivmedel existerat under en relativt kort period i mänsklighetens historia? Förresten så har du ingen aning om hur många nyfödda ättlingar före dig som "aborterades" ändå genom att sättas ut i skogen för svält då föräldrarna inte kunde eller ville ta hand om dem.

Barn är bevisligen inte ett naturligt mål för precis alla människor. Om så varit fallet hade vi inte sett röken av några frivilliga aborter eller läst en rad om de föräldrar som ångrar sina barn. De finns kan jag säga dig.

Sen behöver inte barnfrias val handla om en brist på ork. Många saknar helt enkelt behovet av att ta hand om ungar och då är det bättre att inte sätta sådana till världen.

Och till er som drar upp det evigt korkade argumentet om ensamhet vill jag återigen ställa frågan - är ni medvetna om att det finns fler personer på denna jordens yta som är fullt förmögna att ge en kärlek och sällskap utöver småglin?

Barnpusharnas egen dumhet och pinsamt osjälvständiga fårmentalitet upphör aldrig att förvåna eller irritera.
Citera
2022-04-09, 22:43
Medlem
Lofns avatar
Jag har aldrig förstått varför vissa lägger värderingar i om folk skaffar barn eller inte.

Vad som dock provocerar mig är folk som skaffar barn utan själva kunna ge dem ett bra liv. Barnet väljer ju inte att bli fött, så det är ett jävla ansvar. Du är 100% ansvarig för att barnet finns.
Citera
2022-04-09, 22:55
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Jag hör fler familjer som klagar över ensamstående än det omvända. Det verkar finnas någon slags avundsjuka bland de som sitter i trista äktenskap med villa, volvo, ungar och vovve på de som är ensamboende/stående och som "bara har sig själva att tänka på".

Ja eller så målar dom gärna in folk som är singlar i ett mobb hörn tex att det måste vara något fel på den personen akta dig eller typ han e bög eller han e kriminell eller allt vad man fått höra under åren.
Citera
2022-04-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Ja eller så målar dom gärna in folk som är singlar i ett mobb hörn tex att det måste vara något fel på den personen akta dig eller typ han e bög eller han e kriminell eller allt vad man fått höra under åren.

Precis! De letar aktivt efter fel på en. Som om de känner att de måste "avslöja" en med nåt. Och när de inte hittar något konstigt så börjar de insinuera och fantisera ihop saker = skvallrar och pratar skit. Man blir plötsligt homo, kriminell, alkoholist, psyksjuk, arbetsnarkoman eller nåt annat galet påhitt. Vissa går så långt att de till och med börjar spionera på en för att "hitta nåt".

De som lever det "traditionella" livet i heterofamiljerna är ofta rätt fördomsfulla människor. De säger sig ha så mycket att göra med barn och familj men att lägga sig i andras liv har de tid med.
Citera
2022-04-09, 23:04
Medlem
Barnskaffande är okreativa människors tafatta försök att på något vis gå till eftervärlden.
Citera
2022-04-09, 23:13
Medlem
Du är en av de lyckligt lottade som råkade slippa familjelivet. Du är fri. Gör precis vad du vill nu bara.
Citera
2022-04-09, 23:17
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Precis! De letar aktivt efter fel på en. Som om de känner att de måste "avslöja" en med nåt. Och när de inte hittar något konstigt så börjar de insinuera och fantisera ihop saker = skvallrar och pratar skit. Man blir plötsligt homo, kriminell, alkoholist, psyksjuk, arbetsnarkoman eller nåt annat galet påhitt. Vissa går så långt att de till och med börjar spionera på en för att "hitta nåt".

De som lever det "traditionella" livet i heterofamiljerna är ofta rätt fördomsfulla människor. De säger sig ha så mycket att göra med barn och familj men att lägga sig i andras liv har de tid med.

Skönt att man stöter på ännu en person som kan bekräfta att det är så här.
Citera
2022-04-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Skönt att man stöter på ännu en person som kan bekräfta att det är så här.

Detsamma!
Citera
2022-04-09, 23:20
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Detsamma!

Haha tror vi kan låsa tråden nu och fästa den högst upp så folk ser.
Citera
2022-04-09, 23:44
Medlem
Om du känner till slut att du vill ha familj så gift dig för guds skull inte med en svensk feminist. Ta en arab istället. Säg att du gillar Abdullah eller va han nu heter. Det är ordning o reda på de där arabiska kvinnorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in