2022-04-06, 13:56
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
För att vara så upplyst och medmänsklig så förvånar det mig att du har en sån unkig syn på andra svenskar. Pöbel? Vad har hänt med din medmänsklighet?

Som tur är så är inte jag kopplad till något parti, jag tycker fortfarande att dubbelt medborgarskap inte är nån bra idé, oavsett vad sd tycker.

Jag är väldigt medmänsklig. Ni tillhör pöbeln men det är inte alltid ert fel. Fast det är svårt att inte skratta åt er ibland.

Ja det får du tycka när du sitter där i din mammas källare. Välkommen till 2022.
Citera
2022-04-06, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det är svårt med ironi för den korkade. Den sista meningen var ironi mot allt vad du gråter om.

Varför försvarar du hennes uttalande då ditt spån? Om nu ryssen inte ser henne som ett hot så har hon väl ingen anledning att fly eller hur?

Är du medveten om att Sabunis parti har 2 procent i riksdagen?
Citera
2022-04-06, 14:00
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Det är ni som börjar gråta för att hon skulle fly från landet. Verkligheten är att hon är toppolitiker och skulle behöva sättas i säkerhet. Alla Sveriges invånare kommer inte utrustas med en hagelbössa för att bekämpa ryssen i varje by utan det blir de som kan. Tant Agda 86 år kommer itne förväntas slåss med handväskan mot ivan. Folk ska fortfarande gå till jobbet. Ni är alldeles för dåligt pålästa för att man ska ta er på allvar.

Märkligt resonemang du för här, har minnen av dig som påläst debattör.

När menar du att det är en bra idé att dra utomlands för toppolitiker i ett krig? Jag kan inte påminna mig något krig under min nästan 50-åriga livstid där det varit fallet. Vi har för övrigt Ukraina nu, tror du seriöst att det hade varit bättre om ukrainska regeringen hade suttit i Polen nu? Självklart inte.
Citera
2022-04-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Sabunis uttalande och tankeexperiment visar att hon inte förstår hur politik fungerar. Det är aningslöst och okunnigt. Hon saknar insikter om hur man ska uttrycka sig om man vill bli tagen på allvar som en statsman och en möjlig statsminister (alla partiledare har möjligheten att bli regeringsbildare).

Å andra sidan ger uttalandet ett god vägledning till förståelsen om varför Lib är ett tvåprocentsparti, och åker ur riksdagen till hösten. Sabuni saknar helt klart kontakt med liberalernas partidistrikt varför hon inte kommer uppbåda sina partiarbetares uthållighet i valrörelsen.

Vill Lib vara kvar i riksdagen handlar det nu om att Sabuni måste snabbt avgå (ta timeout eller bli sjukskriven) och att Johan Pehrson tar över tillfälligt och leder partiet över valet. Misslyckas han, så är det ingen skillnad mot Sabunis insats, som också kommer att misslyckas.

Folkpartiet hade förr halmhattar som symbol. Med Johan Pehrsson kan de åtminstone greppa efter ett halmstrå.

Men det var ju bara hon och hennes tjejgäng som hade diskuterat saken.

Man bara undrar hur hennes "tjejgäng" ser ut? Är det en massa neger kvinnor som ligger och rullar omkring på fyllan i närmaste park?
Citera
2022-04-06, 14:02
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
ja, det här blev nog sista spiken i kistan för partiet. Otroligt klumpigt gjort.
Jag har dock svårt att se Magdalena Andersson sitta i en bunker och stötta det svenska folket i en situation av total vanmakt och total förödelse. Finns inte många Zelensky, det är därför han har blivit en hjälte i hela västvärlden

Låt oss hoppas på den spiken.

Jag kan inte tänka mig Magdalena Andersson heller som en svensk Margaret Thatcher, men hon är i alla fall tillräckligt klyftig för att inte säga det rakt ut. Jo, Zelensky är unik för vår tid. Det är något att kontemplera.
Citera
2022-04-06, 14:03
Medlem
Ja det är förstås märkligt av de som gillar Sverige att bara fly och inte kämpa för det land de höjer till skyarna. Men det går förstås inte ihop med maktens inställning att vi ska stanna och försvara landet och att det t.o.m. är lag på det.
Citera
2022-04-06, 14:08
Medlem
Citat:
Det är synd att folk inte läser historia längre, så hade ni sluppit skriva sådana här okunniga kommentarer.

Blir sverige invaderat så kommer kungafamiljen och regeringen att skyndsamt lämna landet och fortsätta regera från en främmande vänlig nation t ex storbrittanien eller usa.

Så gjorde Norge och så skulle Sverige göra med. Det finns ingen anledning att Sveriges officiella representanter ska bli tillfångatagna av en anfallande makt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Olav_V_av_Norge

vilken regering tillhör sabuni? (med sina 2%)
Citera
2022-04-06, 14:11
Medlem
Polis2010s avatar
Detta visar vilket homogent land Sverige är. Sabuni kommer inte sitta kvar 14 dagar till. Bara så alla vet, även vi i s.k pöbeln, så kommer alla tidigare flyktingar dra till ex-hemland eller Natoland för att söka asyl. Alla med plånbok till Danmark och Norge. De ansvariga politikerna och kungafamiljen till USA, Frankrike eller England. Alla influencers, kvinnor och barn till övriga Europa. Vilka blir kvar? Jag troligen och några andra galningar som kanonmat.
Citera
2022-04-06, 14:16
Medlem
På 60- och 70-talet hade Folkpartiet en ledamot som hette Cecilia Nettelbrandt. Varje gång hon öppnade truten och kom med ett uttalande så tappade partiet 1000 sympatisörer. Nu har Namko Sabuni tagit upp den fallna manteln. Grattis Liberalerna.
Citera
2022-04-06, 14:16
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Märkligt resonemang du för här, har minnen av dig som påläst debattör.

När menar du att det är en bra idé att dra utomlands för toppolitiker i ett krig? Jag kan inte påminna mig något krig under min nästan 50-åriga livstid där det varit fallet. Vi har för övrigt Ukraina nu, tror du seriöst att det hade varit bättre om ukrainska regeringen hade suttit i Polen nu? Självklart inte.

Ja jag ör påläst till skillnad från er. Det är en bra ide att regeringen lämnar landet när invasionen är ett faktum och det inte finns något hopp om att besegra fienden inom den närmaste framtiden och landet kommer bli ockuperat. Alternativet är att stanna kvar och bli tillfångatagen.

Du missar att Ukraina klarar av att göra kraftigt motstånd mot ryssen. När Norska regeringen och kungafamiljen flydde så hade nazisterna tagit en stor del av Norge redan. När ryssarna närmar sig uppland så är det dags för regering och kungafamilj att ta flyget till London. Det vet alla och det är inget konstigt. Det är mest ni från den arga sd-pöbeln som tycker det är konstigt.
Citera
2022-04-06, 14:18
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Varför försvarar du hennes uttalande då ditt spån? Om nu ryssen inte ser henne som ett hot så har hon väl ingen anledning att fly eller hur?

Är du medveten om att Sabunis parti har 2 procent i riksdagen?

För att du inte vet hur det fungerar

är du medveten om att man enbart går på valsiffrorna och inte på opionsundersökningar? Eller tror du att man slänger ut partier varje gång det visar sig att partiet fått under 4% i en opionsundersökning? Så varje gång en ny opionsundersökning kommer så får man göra om riksdagen och regeringen? Skäms du inte över hur dum du är?
Citera
2022-04-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Detta visar vilket homogent land Sverige är. Sabuni kommer inte sitta kvar 14 dagar till. Bara så alla vet, även vi i s.k pöbeln, så kommer alla tidigare flyktingar dra till ex-hemland eller Natoland för att söka asyl. Alla med plånbok till Danmark och Norge. De ansvariga politikerna och kungafamiljen till USA, Frankrike eller England. Alla influencers, kvinnor och barn till övriga Europa. Vilka blir kvar? Jag troligen och några andra galningar som kanonmat.

Jag kommer stå vid din sida - du är aldrig ensam. Jag är visserligen gammal - men jag kan utbilda trupp att göra "Gunvald Larsson" saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in