2022-04-06, 13:46
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Sabuni talar som privatperson här ditt spån.

När hon säger att hon ska fly till Värmland och sen ta sig över den norska gränsen så menar hon knappast att hon ska göra det tillsammans med sin regering.

Det är ni som börjar gråta för att hon skulle fly från landet. Verkligheten är att hon är toppolitiker och skulle behöva sättas i säkerhet. Alla Sveriges invånare kommer inte utrustas med en hagelbössa för att bekämpa ryssen i varje by utan det blir de som kan. Tant Agda 86 år kommer itne förväntas slåss med handväskan mot ivan. Folk ska fortfarande gå till jobbet. Ni är alldeles för dåligt pålästa för att man ska ta er på allvar.
Citera
2022-04-06, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Dumheter. Det är många som har dubbla medborgarskap, bland annat flera av våra idrottsproffs.

Varför ska man ge upp ett medborgarskap? Om jag gifter mig med min sambo så får jag ett till afrikanskt medborgarskap, inget jag kanske behöver men skadar inte heller. Skulle gärna bli kanadensisk och ja vem vet kanske norsk medborgare med. Ju fler desto bättre

Staten har samma ansvar för dig oavsett om du har ett eller hundra medborgarskap.

Problemet är att man kan få dubbla lojaliteter som kan krocka med varandra, ett annat är att man inte känner samma lojalitet till Sverige, som vanliga svenskar- och därför vill fly till Norge när skiten träffar fläkten.

Bara så att du vet så accepterarde Norge inte dubbla medborgarskap fram till 2020. Innan det så var du tvungen att avsäga dig det andra medborgarskapet om du ville bli medborgare i Norge. Detta är något som även Sverige borde införa, dvs förbud mot dubbelt medborgarskap.
Citera
2022-04-06, 13:47
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jomen de stannade in i det längsta - och inte fan gick de i förväg ut med att de skulle fly -

Och det var inte en korkad negress med dubbla medborgarskap -

en flyende regering är bara en handfull personer - och det var världskrig.

Dina idiotiska paralleller är obegåvade i bästa fall -

in i det sista? De flydde ganska snabbt. Det är allmänt känt. Mest ni från sd-pöbeln på nätet som inte förstår det.

Hon är smartare än dig i alla fall Snyggare med.

Ja och hon skulle förmodligen sitta i den. Så du har fel på typ allt.
Citera
2022-04-06, 13:48
Medlem
hon ska ju hem till Afrika där hon hör hemma!
Citera
2022-04-06, 13:49
Medlem
Citat:
Det är ni som börjar gråta för att hon skulle fly från landet. Verkligheten är att hon är toppolitiker och skulle behöva sättas i säkerhet. Alla Sveriges invånare kommer inte utrustas med en hagelbössa för att bekämpa ryssen i varje by utan det blir de som kan. Tant Agda 86 år kommer itne förväntas slåss med handväskan mot ivan. Folk ska fortfarande gå till jobbet. Ni är alldeles för dåligt pålästa för att man ska ta er på allvar.

Hon tillhör Liberalerna som ligger under riksdagsspärren. Vem fan bryr sig ens om henne? Hon har absolut ingenting att säga till om längre.

Om hon nu skulle vara i fara så känns det jävligt lågbegåvat att avslöja sina flyktplaner inför allmänheten. Nu vet ryssen om att hon har en stuga i Värmland och vart hon kommer att fly den dagen det blir värre.

Helt sjukt hur du kan försvara hennes genomkorkade uttalande.
Citera
2022-04-06, 13:49
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Problemet är att man kan få dubbla lojaliteter som kan krocka med varandra, ett annat är att man inte känner samma lojalitet till Sverige, som vanliga svenskar- och därför vill fly till Norge när skiten träffar fläkten.

Bara så att du vet så accepterarde Norge inte dubbla medborgarskap fram till 2020. Innan det så var du tvungen att avsäga dig det andra medborgarskapet om du ville bli medborgare i Norge. Detta är något som även Sverige borde införa, dvs förbud mot dubbelt medborgarskap.

Ja sådär argumenterade SD innan ni bytte åsikt men nu är det ok att ha trippla eller hundra medborgarskap även från SD-pöbeln

Jag vet det redan men det är bra att de bytte. Jag vill ha åtminstone ett europeiskt, ett afrikanskt och ett från nordamerika.
Citera
2022-04-06, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Det tragiska är att om kriget, um, vi menar om Befrielsen kommer, så kommer det bli rusning ifrån det sjunkande, storläckande skeppet Sverige.

Högst olika grupper kommer alla slåss om platser i Teslorna och på sista City2000-tågen ifrån Stockholm.

Stureplanscenter & iLLiberaler, många posha parlamentariker. Ur Andra Lägret alla Onan Boyz & anti-parlamentariker som "minsann inte tänker försvara Glo-Bo-Ho-MoM". Nysvenskar, som besvikna på inte varit bidrag nog och kommer bli ännu mindre efter Befrielsen.

Det kommer tragiskt nog va' byst med peeps av alla nyanser som lämnar Sverige.

Vi fultravesterar artisten Peter LeMack i Driv-ved:

Dom är alla av samma sort, när det blir Skarpt Läge, vill de alla bara bort.

Samtliga gränser i hela världen kommer att vara stängda om det blir krig i Sverige - och föregås av tex 2 års total gräns-stängning innan själva kriget bryter ut.

Så jag menar " lycka till"
Citera
2022-04-06, 13:51
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Hon tillhör Liberalerna som ligger under riksdagsspärren. Vem fan bryr sig ens om henne? Hon har absolut ingenting att säga till om längre.

Om hon nu skulle vara i fara så känns det jävligt lågbegåvat att avslöja sina flyktplaner inför allmänheten. Nu vet ryssen om att hon har en stuga i Värmland och vart hon kommer att fly den dagen det blir värre.

Helt sjukt hur du kan försvara hennes genomkorkade uttalande.

Wow du har inte alla hästar hemma va? Det spelar ingen större roll att vår statsminister skulle gå ut med att hon flyr till london eller washington om sverige blir invaderat, vad ska ryssen göra, bomba usa? tänk lite gubben.

Tror säkert att ryssarna kommer skicka allt de har för att tillfångata sabuni i sin stuga om de invaderar Sverige.
Citera
2022-04-06, 13:53
Medlem
Briasccas avatar
Sabunis uttalande och tankeexperiment visar att hon inte förstår hur politik fungerar. Det är aningslöst och okunnigt. Hon saknar insikter om hur man ska uttrycka sig om man vill bli tagen på allvar som en statsman och en möjlig statsminister (alla partiledare har möjligheten att bli regeringsbildare).

Å andra sidan ger uttalandet ett god vägledning till förståelsen om varför Lib är ett tvåprocentsparti, och åker ur riksdagen till hösten. Sabuni saknar helt klart kontakt med liberalernas partidistrikt varför hon inte kommer uppbåda sina partiarbetares uthållighet i valrörelsen.

Vill Lib vara kvar i riksdagen handlar det nu om att Sabuni måste snabbt avgå (ta timeout eller bli sjukskriven) och att Johan Pehrson tar över tillfälligt och leder partiet över valet. Misslyckas han, så är det ingen skillnad mot Sabunis insats, som också kommer att misslyckas.

Folkpartiet hade förr halmhattar som symbol. Med Johan Pehrsson kan de åtminstone greppa efter ett halmstrå.
Citera
2022-04-06, 13:53
Medlem
Citat:
Wow du har inte alla hästar hemma va? Det spelar ingen större roll att vår statsminister skulle gå ut med att hon flyr till london eller washington om sverige blir invaderat, vad ska ryssen göra, bomba usa? tänk lite gubben.

Tror säkert att ryssarna kommer skicka allt de har för att tillfångata sabuni i sin stuga om de invaderar Sverige.

Ingen kommer söka upp henne ditt jävla spån. Hon är helt obetydlig och har ingenting att säga till om i svensk politik. Om ett halvår så är Liberalerna ute ur riksdagen.
Citera
2022-04-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ja sådär argumenterade SD innan ni bytte åsikt men nu är det ok att ha trippla eller hundra medborgarskap även från SD-pöbeln

Jag vet det redan men det är bra att de bytte. Jag vill ha åtminstone ett europeiskt, ett afrikanskt och ett från nordamerika.

För att vara så upplyst och medmänsklig så förvånar det mig att du har en sån unkig syn på andra svenskar. Pöbel? Vad har hänt med din medmänsklighet?

Som tur är så är inte jag kopplad till något parti, jag tycker fortfarande att dubbelt medborgarskap inte är nån bra idé, oavsett vad sd tycker.
Citera
2022-04-06, 13:54
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ingen kommer söka upp henne ditt jävla spån. Hon är helt obetydlig och har ingenting att säga till om i svensk politik. Om ett halvår så är Liberalerna ute ur riksdagen.

Det är svårt med ironi för den korkade. Den sista meningen var ironi mot allt vad du gråter om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in