2022-04-06, 00:15
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Vad har du tänkt att hon ska göra specifikt om det blir krig? Kasta bananer på ryssarna?

Varför bananer, det finns faktiskt spjut!

Skämt å sido, hon är en politisk ledare och med sin position så måste hon kunna klämma ur sig ett bättre svar. Hon vill säga att hon vill att Sverige går med i NATO, men detta var inte det bästa sättet att få ur sig den åsikten.
Citera
2022-04-06, 00:19
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Varför bananer, det finns faktiskt spjut!

Skämt å sido, hon är en politisk ledare och med sin position så måste hon kunna klämma ur sig ett bättre svar. Hon vill säga att hon vill att Sverige går med i NATO, men detta var inte det bästa sättet att få ur sig den åsikten.

Jag finner det lite komiskt att folk tror att politiker som Sabuni kommer att ta på sig en skyddsväst, och bära en AK för att stoppa ryssen vid ett eventuellt krig.
Citera
2022-04-06, 00:22
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Jag finner det lite komiskt att folk tror att politiker som Sabuni kommer att ta på sig en skyddsväst, och bära en AK för att stoppa ryssen vid ett eventuellt krig.

Det förväntar sig nog ingen. Inte ens rikskanslern gjorde det. Däremot förväntar jag mig inte att en partiledare och eventuellt ett framtida statsråd häver ur sig att hon tänker fly fältet ifall Sverige blir angripet.
Citera
2022-04-06, 00:23
Medlem
Där rök L ur riksdagen ! Finns inget som kan rädda dem nu. De gör sällskap ur med MP
Citera
2022-04-06, 00:23
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Det förväntar sig nog ingen. Inte ens rikskanslern gjorde det. Däremot förväntar jag mig inte att en partiledare och eventuellt ett framtida statsråd häver ur sig att hon tänker fly fältet ifall Sverige blir angripet.

Är du säker på det? En del i den här tråden verkar förvänta sig det.
Citera
2022-04-06, 00:25
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Är du säker på det? En del i den här tråden verkar förvänta sig det.

Riktigt säker kan man aldrig vara.
Citera
2022-04-06, 00:26
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Riktigt säker kan man aldrig vara.

Det är precis min poäng.
Citera
2022-04-06, 01:12
Medlem
LostinDarknesss avatar
Tja, hon är ju iallafall ärlig! Mer än vad man kan säga om de andra politikerna!

Med detta så har hon dessutom utsatt sig för en risk om att bli utsatt för våldsbrott alt mord om det skulle ske ett krig. Egentligen jävligt modigt gjort av henne när man tänker efter!

Dessutom verkar hon inte joina övriga politiker som kommer fly med UK's flotta som patrullerar till Sverige på heltid.
Senast redigerad av LostinDarkness 2022-04-06 kl. 01:14.
Citera
2022-04-06, 01:15
Medlem
Flufffens avatar
Hon har ju det i blodet så man kan inte klandra henne egentligen.
Citera
2022-04-06, 06:09
Medlem
tegelpanna123s avatar
Jag tycker att hon kan packa sitt pick&pack och sticka på en gång. Jösses, vilken ledare😂🐝
Citera
2022-04-06, 06:28
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Jag tycker att hon kan packa sitt pick&pack och sticka på en gång. Jösses, vilken ledare😂🐝

Sabuni sänker moralen för sina väljare genom göra ett dumt uttalande. Givetvis är det bättre vara i Norge om det blir konflikt.

Men att fly som Sabuni säger ger fel signaler för väljarna. Man ser L som ett skott och konflikträdd parti.

Hoppas L, MP och C gör gemensam sorti efter valet 2022.
Citera
2022-04-06, 07:19
Medlem
DoktorNos avatar
Hon behöver inte fly om kriget kommer. Vad har hon att oroa sig för? Hon är så ful att inte ens ryska soldater vill våldta henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in